X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהל השקעות בכיר: פסגות ידעו היטב מה מתרחש
▪  ▪  ▪
רועי ורמוס, מנכ"ל פסגות [צילום: יח"צ]

"כולם ידעו שפעילות הנוסטרו של פסגות היא מפלצת שיכולה להשפיע על השערים בבורסה. פסגות ידעו היטב מה מתרחש בביתם כי מדובר בסדר גודל של מיליארדים ואין מישהו בפסגות שלא מכיר את הנוסטרו שהוא תיק ההשקעות העצמי של החברה", כך אומר פעיל בכיר בבורסה. "כבר כשפסגות הודיעה לפני חודש שיפסיק את פעילות הנוסטרו, השמועות שרצו בשוק אמרו שהבורסה אמרה לפסגות להפסיק את הפעילות או שהיא תפסיק אותן", מוסיף הבכיר.
חוקרי רשות ניירות ערך פשטו אתמול בערב על משרדי בית ההשקעות הגדול בישראל פסגות. ככל הידוע, החוקרים התמקדו באגף הנוסטרו של בית ההשקעות וכן באגף חבר הבורסה. במהלך היום נחקרו חלק מהמנהלים ואף בוצעו מעצרים.
החשודים, דוד אדרי ושי בן דוד, נחקרו על ידי מחלקת החקירות של רשות ניירות ערך בחשד שפעלו יחדיו בדרכי תרמית, לאורך תקופה ארוכה ובאופן שיטתי, בחשבון הנוסטרו של פסגות בהיקף של מילארדי שקלים. על פי החשד, השניים ניסו לבצע מניפולציה ולהשפיע באופן כוזב על שערים של מגוון ניירות ערך. זאת, על ידי העלאת שערי ניירות הערך והרודתם בהתאם לצרכיהם, על מנת להבטיח רווחים לחשבון הנוסטרו של פסגות.
לפני חודש הודיעה פסגות כי סגרה את תיק הנוסטרו שלה. החשש אז היה כי הידיעה על רכישה או מכירה מתוכננת של ניירות ערך לקופות הגמל או לשאר המוצרים אותם מנהל בית ההשקעות תנוצל על ידי מנהלי הנוסטרו.
מנהל בכיר נוסף בשוק ההון אמר כי השמועות על עבירות נוסטרו (חשבון ההשקעות העצמי של גוף פיננסי) וברוקראז' בפסגות רצות כבר כ-10 שנים, עוד מתקופת "פסגות-אופק" של בנק לאומי. באותן שמועות הוזכרו השמות הנחשדים במעורבות בפרשה כעת.
העבירה הראשונה בה נחשדים השניים היא front running. היא מתרחשת כאשר הלקוח מעוניין לקנות ניירות ערך בסכום גבוה, ורוכש אותן ביום הקודם לנוסטרו משום שהוא מודע לכיוון הצפוי ולהשפעה העתידית על ניירות הערך. פסגות עבדה עם גופים זרים רבים, שהיו בעלי יכולת מוגבלת לפקח על השוק המקומי.
העבירה השנייה נוגעת לעסקה בין הנוסטרו ללקוח. החשד הוא כי בפסגות מכרו את ניירות הערך שהלקוח היה מבקש לקנות ישירות מחשבון הנוסטרו של החברה, בלי שהלקוח היה מודע לכך. המהלך רשם רווחים חריגים בחשבון החברה.
בעבר אותו מנהל בחברה ניהל גם את הנוסטרו וגם את הברוקראז', ולפני כשנתיים נעשתה, כביכול, הפרדה, אך המנהלים בפסגות המשיכו לשבת באותו חדר. כמו כן, לפני כחודשיים, כאשר הוזכר העניין, הודיעו החשודים כי רוצים להתפטר מיוזמתם ואף נעשתה להם מסיבת פרידה חגיגית.

תאריך:  03/02/2010   |   עודכן:  03/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כולם ידעו שהנוסטרו של פסגות הוא מפלצת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לפרק את פסגות ודומיה בחקיקה
אחד העם  |  3/02/10 18:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רומן רוגינסקי
בדיון מיוחד של ועדת המדע והטכנולוגיה על אודות תרומתה של ויקיפדיה לתחום הידע בישראל, הבטיחו ח"כים לאפשר שיתוף חופשי של הציבור בחומרים שבבעלות המדינה
עופר וולפסון
אנליסט כלל פיננסים יובל בן זאב פרסם המלצה שלילית נגד הנפקת חברת הגז של קבוצת דור אלון    גורמים בשוק ההון מביעים תמיהה נוכח הסתירה בין המלצתו השלילית לבין הרכישות מצד כלל ביטוח
רומן רוגינסקי
בדברים שנשא בכינוס הרצליה העשירי הבטיח השר לענייני מיעוטים, כי הממשלה תנקוט בצעדים "מהפכניים" לשילובם של הערבים בחברה ובכלכלה
מאיה שני
שופטי בית המשפט הבינלאומי בהאג אומרים כי בידיהם לשנות את פסיקתם מן השנה שעברה ולהעמיד לדין את שליט סודן על רצח עם בדארפור    תהיה זו ההעמדה הראשונה לדין של מנהיג שולט
איציק וולף
חפץ חשוד נפלט מן הים אל החוף    כוחות משטרה סגרו את האזור וחבלנים החלו לטפל במטען הנפץ    דיווח על מטען שנצפה בחיפה נשלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il