X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, הטכנאי לא הצליח לתקן מקרר ישן שעלה 300 שקל ועליו להשיב את כספו הטכנאי השיב שפעל במקצועיות ודובר במקרר ש"סבל" מבעיות התביעה נדחתה
▪  ▪  ▪
מקרר מ"יד שנייה" [צילום אילוסטרציה: AP]

אוריה שנון תבע את אמית צמח בבית משפט לתביעות קטנות בירושלים, בסכום של 2,000 שקל, לאחר שלא היה מרוצה מתיקון מקרר ישן בשווי של 300 שקל. לדבריו, לאחר שצמח גילה תקלה במערכת ההנעה, זו הוחלפה תמורת 600 שקל (עלות הבדיקה 150 שקל + 450 שקל עלות החלק שהוחלף). "מספר שעות לאחר שהנתבע עזב את ביתי, גרם המקרר לקצר חשמלי, ולאחר זמן קצר שב לפעול, ושוב גרם לקצר חשמלי".
לדבריו, צמח בדק למחרת את המקרר והודיע כי יש תקלה במדחס, והציע לרכוש מדחס חדש תמורת 1,200 שקל. "בזמן הביקור הראשון בביתי, ביום 13.5.09, הנתבע לא בדק את המדחס, וטען בתוקף שהתקלה נובעת מבעיה במערכת ההנעה. מאחר שהנתבע כשל באבחון התקלה במקרר, וגבה ממני תשלום על חלק שלא היה צריך להחליף עליו להשיב לי את הסך של 450 שקל בתוספת הוצאות מיותרות שנגרמו לי בגין השירות הלקוי ועגמת נפש".
בכתב ההגנה טען צמח כי העניק לשנון שירות מיטבי. לדבריו, דובר במקרר ישן מאוד, שנקנה מ"יד שנייה", והיה מועד להישנות תקלות. "כשהגעתי בפעם הראשונה לביתו של התובע, מצאתי שהמקרר אינו פועל כלל, ולכן הצעתי לו להחליף את מערכת ההנעה. במקרים כאלה לא ניתן לדעת את איכות פעולת המדחס, כיוון שמדובר במערכת סגורה, והבהרתי זאת לתובע". צמח הוסיף כי אין קשר בין שתי התקלות וביקש לדחות את התביעה.
השופטת שולמית דותן, נשיאת בית משפט השלום בירושלים, קבעה בפסק הדין כי על יסוד החומר שבפניה, אין לקבוע אם התקלה השנייה אירעה שעות ספורות לאחר הראשונה, כטענת שנון, או ימים אחדים לאחריה, כטענת צמח.
היא ציינה כי "יש לזכור, כי מדובר במקרר ישן מאוד, שעל-פי עדות התובע, רכש אותו ב-300 שקל בלבד, וקיימת אפשרות סבירה, שבשל 'גילו' המופלג, קרסו מערכת ההנעה והמדחס של המקרר בזו אחר זו, כפי שציין הנתבע בעדותו, ואין מדובר בתיקון לקוי או בלתי נחוץ. על כל פנים, לא הוכח במידה מספקת הקשר הסיבתי בין התיקון שביצע הנתבע ביום: 13.5.09, לבין התקלה השנייה שבגינה התבקש להגיע פעם נוספת לבית הנתבע. סיכום הדברים: התובע לא הניח תשתית ראייתית מספקת לכך, שהמלאכה או השירות שקיבל מהנתבע היו לקויים ובלתי סבירים, ולפיכך, דין התביעה להידחות".

תאריך:  04/02/2010   |   עודכן:  04/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שולמית דותן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע טען כי הנתבע התחייב שהאופנוע במצב טוב ולכן לא לקח אותו לבדיקה    הנתבע השיב שלא התחייב לגבי תקינות האופנוע ובית משפט חייב אותו בפיצוי לאור סמיכות התקלה
אלעזר לוין
צבי בר למאות לקוחות-בכח של החברה: "אני ממליץ שתקנו דירות בפרויקט של אור"    "אם לא הייתי ראש העיר, הייתי קונה ממנה דירה או שתים"    "מחירי הדירות יוכפלו"
איציק וולף
ראש הממשלה הגיב לטענות הסורים כי ישראל מחרחרת מלחמה    "המציאות הפוכה לחלוטין, סוריה מונעת משא-ומתן"
אלעזר לוין
"אני מקווה לסיים הלילה את מכירת כל 100 הדירות בפרויקט"    דופלקסים ב-3.8 מיליון שקל    סנקציות נגד מי שינסו לפרק את הסכם השיתוף    אור קנתה שתי דירות
אלעזר לוין
הכנסת אישרה הצעת חוק להקמת "ועדת משמעת", בעלת סמכויות של בית משפט השלום    תדון בתלונות נגד מתווכים ותוסמך לקנוס אותם או לבטל את רישיונם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il