במסיבת עיתונאים שאורגנה בחופזה ביום שישי בערב (שעון טוקיו) התנצל (ו', 5.2.10) נשיא טויוטה על בעיות האיכות שהובילו לקריאה לתיקון של יותר מ-9 מיליון כלי-רכב בחודשים האחרונים.
יצרנית הרכב היפנית מסרה כי היא תכריז בקרוב באלו צעדים היא תנקוט כדי לטפל בבעיות הבלמים שהתגלו כעת גם בדגם שנת 201 של הרכב המוביל שלה "פריוס".
נשיא החברה, אקיו טויודה, אמר גם כי טויוטה תקים כח משימה גלובלי לשיפור איכות הרכבים. "אני מתנצל עמוקות על שגרמתי לדאגה אצל אנשים רבים כל כך", אמר טויודה. "נעשה כל שביכולתנו כדי לזכות מחדש באמון לקוחותינו".
טויודה, נכדו של מייסד החברה, נעדר בצורה בולטת מאור הזרקורים בשבועות האחרונים. זאת על-אף שטויוטה עברה "סערה תקשורתית" רבתי בארה"ב ובמקומות נוספים בעולם, אשר דרשה מהחברה לפרט מהי תוכנית הפעולה שלה כדי לתקן את דוושות ההאצה התקולות.
עד היום, ההערות הפומביות היחידות של טויודה הובעו בראיון קצר שערך עם תחנת טלוויזיה יפנית בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ.
הבעיות במודל ה"פריוס" 2010 ההיברידית נוגעות למערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS). גורמים רשמיים בחברה מסרו מוקדם יותר היום כי הם בודקים גם אפשרות לבעיות דומות בשני דגמים היברידים בעלי מערכת מניעת נעילה דומה - ה"לקסוס HS250h", וה"סאי", מודל של החברה הנמכר ביפן בלבד.
טויוטה מכרה כ-103 אלף יחידות מהמודל האחרון של ה"פריוס" בארה"ב, כ-176 אלף יחידות ביפן וכ-32,000 יחידות באירופה.