X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד דוד חודק, אשר עמד בראש הוועדה לבדיקת שוק איגרות החוב הקונצרניות בישראל, נתקל בהתנגדות מצד אנשי שוק ההון למסקנות הביניים של הוועדה חודק": "יהיו שינויים בדוח הסופי. לא יידרש שעבוד שלילי במתן אשראי להון חוזר"
▪  ▪  ▪
אליעזר פישמן [צילום: יוסי זליגר]

התנגדות גורפת נרשמה (יום ב', 8.2.10) להמלצות הוועדה שבראשות עו"ד דוד חודק, במהלך מושב אשר עסק בחלופות מימון, בכנס לשכת רואי חשבון בים המלח. חודק עמד בראש ועדת חודק לבדיקת שוק איגרות החוב הקונצרניות בישראל.
במושב נטלו חלק אהוד ארנון - המשנה למנכ"ל בנק דיסקונט, אמיר הסל - המשנה למנכ"ל הראל מנורה, פרופ' דן גלאי מסיגמא בית השקעות ודוד חודק עצמו. את המושב הנחה רו"ח אלי שמעוני.
בקהל ישב איש העסקים אליעזר פישמן שקטע את הדיון בהערות שלא הותירו ספק את שחשב על הוועדה והמלצותיה. הוא פנה אל הנוכחים וציין כי הוא מתנגד להמלצות, אשר לדבריו "אם ימומשו - לא יהיה שוק הון. אם יהיו הנפקות יהיו הרבה דיפולטים וזה אומר שאין אשראי".
במושב שהתקיים אמר חודק כי "יהיו שינויים בדוח הסופי לעומת דוחות הביניים. לא יידרש שעבוד שלילי במתן אשראי להון חוזר שהוא למעלה מ-50% מהאשראי הבנקאי. ועדות ההשקעות יצטרכו לקבוע מדיניות לגבי שינוי שליטה בחברה: תוכל לוותר על העמדה לפירעון מיידי אם במקום זאת יועלה הקובננטס".
הוא הוסיף כי "הבנקים מתנגדים להמלצות כי הם מתנגדים לכל דבר ששורט להם את הפח, ואפילו את הצבע שעל הפח. בנק ישראל תומך ברוב המלצותיי, ההתנגדויות שלו הם רק מהפוזיציה או לעניין. לתחושתי, הציבור תומך בהמלצותיי כי הוא רואה שמישהו שומר על כספי הפנסיה שלו.
פרופ' גלאי אמר במושב כי "ועדת חודק התייחסה לסיכונים אבל לא הם הבעיה אלא מה הפיצוי בגינם. בהמלצות חודק אין מידתיות בין גדול לקטן כפי שבכלל הרגולציה המודרנית פרחה המידתיות מהחלון".
אהוד ארנון אמר כי "הדרך הנכונה היא שכמו שנעשה כיום בבנקים ועדת האשראי היא שמחליטה בלי קובננטס רגולטוריות ועליהן משגיח המפקח על הבנקים. אין סיבה שזה יהיה שונה במשקיעים המוסדיים".
אמיר הסל ציין כי "הוועדה פעלה במקום הלא נכון והחילה מגבלות רק על המשקיעים המוסדיים. אם המלצותיה יאומצו חברות שלא יעמדו בתנאיהן ינפיקו בבורסה, יקנו אותן משקיעים אחרים כמו קרנות נאמנות והמוסדיים יקנו אז מיד שנייה".

תאריך:  08/02/2010   |   עודכן:  08/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישמן: אם המלצות חודק ייושמו לא יהיה שוק הון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר קדימה אמרה בישיבת הסיעה כי התנהלות הממשלה שבה שר הביטחון מאיים על עם ישראל במלחמה אם הממשלה שהוא עצמו חבר בה לא תקדם את השלום וששר החוץ מאיים שאם שר הביטחון צודק - אבוי לסורים היא התנהלות רעה
איציק וולף
שר הביטחון אמר בישיבת סיעת העבודה בכנסת כי משטר הדורס את עמו - סופו להידרס בידי העם    הכרזת אחמדינג'אד על העשרת האורניום - הוכהה נוספת שאירן משטה בכל העולם
עופר וולפסון
דרש מהממשלה לנמק תוך 30 יום מדוע לא תבוטל ההחלטה להקצות 65 מיליון ש"ח מתקציב הבריאות לטובת ההחלטה    הארגונים שהגישו העתירה נגד ההחלטה טוענים כי היא מגיעה על-חשבון תרופות מאריכות ומצילות חיים    הארגונים התומכים בהחלטה אומרים כי מדובר בהחלטה בעלת משמעות חברתית מהמעלה הראשונה
יפעת גדות
פרס הומבולדט הוא אחד הפרסים היוקרתיים ביותר בגרמניה הניתנים לחוקרים בעלי שם עולמי מתוך הכרה במפעל חיים של הישגים אקדמיים
גלית יצחק-אוגנוב
ההסתדרות הרפואית: המדינה התחייבה שאם בג"צ יפסוק כי החלטת הממשלה לא ניתנה כדין, יחזור הסכום של 65 מיליון שקלים לסל הבריאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il