X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השנה הוענקו שישה פרסים בסך 10,000 דולר כל אחד לחוקרים בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים, רפואה, חקלאות והנדסה
▪  ▪  ▪

באוניברסיטת בר-אילן התקיים אמש (ב', 8.2.10) טקס הענקת פרסי קריל להצטיינות במחקר מדעי. הפרסים על-שם קרן וולף ניתנים לזכרם ולכבודם של בנימין וגיטלה קריל מנסבך שלנגר ז"ל.
השנה הוענקו שישה פרסים בסך 10,000 דולר כל אחד לחוקרים בתחומי המדעים המדויקים, מדעי החיים, רפואה, חקלאות והנדסה. הפרסים מיועדים לחברי סגל אקדמי מצטיינים, בדרגת מרצה או מרצה בכיר, שעדיין לא קיבלו קביעות, ומועסקים באחת האוניברסיטות בארץ.
את הזוכים בחרה ועדת המלגות של הקרן, שבראשה עומדת פרופ' יהודית בירג, מתוך רשימת מועמדים מצטיינים שהגישו האוניברסיטות. הבחירה נעשתה על-פי קריטריונים של הצטיינות, נושא המחקר וחשיבותו.
זוכי המלגה:
ד"ר דן תומס מאיור מהפקולטה למדעים מדויקים, המחלקה לכימיה באוניברסיטת בר-אילן. הוא זוכה השנה בפרס קריל להצטיינות בעקבות מחקרו על אודות פיתוח ויישום של שיטות תיאורטיות לחקר מערכות ביולוגיות וננו-חומרים.
ד"ר מאשה ניב, מהפקולטה לחקלאות והמחלקה לביולוגיה תאית ומולקולרית באוניברסיטה העברית.
ד"ר אוהד אלטמן, מהפקולטה לפיסיקה, המחלקה לפיסיקה של חומר מעובה במכון ויצמן למדע.
ד"ר ערן הלפרין, מהפקולטה למדעים מדויקים והפקולטה למדעי החיים, בית הספר למדעי המחשב והמחלקה למיקרוביולוגיה מולקולרית ולביוטכנולוגיה באוניברסיטת תל אביב.
ד"ר כנרת קרן, הפקולטה לפיסיקה בטכניון - מכון טכנולוגי לישראל.
ד"ר אן ברנהיים, הפקולטה למדעי ההנדסה ומהמחלקה להנדסה כימית באוניברסיטת בן-גוריון.
את הטקס הנחתה דינה ברניקר, יושב-הראש בפועל של קרן וולף, אשר בירכה את הזוכים ואת המשתתפים: "תמיד בקרן וולף יש עסק עם מצוינים. יש מצוינים ויש מצטיינים. מצוינות זו מתת אל, זה הפוטנציאל הטמון באדם, והצטיינות זה מה שהוא עושה עם אותה מתת אל. ההצטיינות היא עבודה מתמדת, האדם הוא האחראי למצוינות שלו ואתם הזוכים שהצלחתם. תבורכו".
מקרבם יקום זוכה בפרס נובל
פרופ' משה קוה, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, הודה למנכ"ל הקרן, אילן פילו ולרואה החשבון שמעון בעער, המשמש כנציג התורמים של משפחת קריל, ובירך את הזוכים ובני משפחותיהם. פרופ' קוה ציין כי "לאחרונה קיימת זילות של המילה מצוינות ולמרות כך, לפי השקפת עולמי, כל אדם נברא בצלם השם וצריך לכבד אותו, אבל ברור לחלוטין שהמנוע המקדם בחיים בכל תחום הוא מספר קטן של אנשים המצטיינים בתחומם. כך זה קורה במדע וכך זה קורה בתרבות ואין לי ספק שבלי השקעה באותם מצטיינים מעטים אין עתיד למדינה", אמר פרופ' קוה.
עוד הוסיף פרופ' קוה ואמר כי "אנחנו נמצאים במאבק גדול להחזיר את המוחות לארץ. בנינו מרכז גדול לננו-טכנולוגיה. כל החזרה של מדען חוזר עולה כמיליון דולר. אני מאחל לכל מקבלי הפרס שזה ידרבן אותם להצטיין עוד יותר ומי יודע, אולי מקרבם יקום זוכה בפרס נובל".
רו"ח שמעון בעער, נציג התורמים של משפחת קריל, בירך את הזוכים וסיפר על אודות תרומותיו וחסדיו המרובים לאין שיעור של התורם אברהם הירש קריל שלנגר ז"ל, אשר ניתנו בחייו כמתן בסתר.
ד"ר דן תומס מאיור, הזוכה מאוניברסיטת בר-אילן, נשא הרצאה על אודות תחום מחקרו "המכונות המולקולריות של הטבע: חקר התפקוד של אנזימים בעזרת הדמיות מחשב".
ד"ר ערן הלפרין, מאוניברסיטת תל אביב נשא דברי תודה בשם כל הזוכים לפרס הנדיב שהוענק להם על-ידי משפחת קריל.
על קרן וולף
קרן וולף נוסדה בשנת 1975 על-ידי ד"ר ריקארדו וולף (1981-1887), יהודי יליד גרמניה, שכיהן כשגריר קובה בישראל. פרסי וולף הבינלאומיים, בסכום של 100 אלף דולר, מוענקים לאנשי מדע ולאמנים מכל העולם "על תרומה ייחודית למען האנושות ולמען יחסי ידידות בין העמים, בלי הבדלי אזרחות, גזע, צבע, דת, מין או השקפה פוליטית".
עד כה קיבלו את הפרס היוקרתי 253 מדענים ואמנים מ-23 מדינות, ובהם 18 זוכים מישראל. בנוסף, הקרן מעניקה גם מלגות ומענקי מחקר לסטודנטים מצטיינים מהמוסדות להשכלה גבוהה בישראל.
פרסי קריל ממומנים מעיזבונו של התורם אברהם הירש קריל שלנגר ז"ל, שנולד בגרמניה בשנת 1912 והיה נשוי לדבורה קרציג סלצר ז"ל, ומשנת 1938 פעל בדרום אמריקה בהקמת קרן עזרה לנזקקים. אברהם הירש קריל שלנגר נפטר בשנת תשס"ז (אוקטובר 2007).

תאריך:  09/02/2010   |   עודכן:  09/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה קוה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוענקו פרסי קריל להצטיינות במחקר מדעי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר ברק
גל התלונות על הפרובוקטיביות חוצת הגבולות בעונה הנוכחית של "הכל דבש" הוא סממן מובהק למהירות בה אנחנו תוקפים כל דבר שמזכיר לנו את עצמנו - ומעורר בנו אי-נוחות
עכבר העיר אונליין
ארגון בריטי הפועל למען זכויותיהם של פלשתינים פרסם היום מכתב בו הוא קורא לזמר אלטון ג'ון שלא להגיע להופעה בישראל בחודש יוני הקרוב
גלית יצחק-אוגנוב
לאחר אגם רודברג ועדי הימלבלוי, הוחלט לבחור בגבר להובלת הקמפיין של מועצת החלב    [לואיס מדגמן / צילום: עידו איז'ק]
TheMarker
מאיר שטרית במקום השני: בילה 19 יום בחו"ל    תקציב המשלחות לחו"ל - 1.5 מיליון שקל
אלעזר לוין
תשקיע 212 מיליון שקל    צופה רווח של 63 מיליון שקל    דירות זולות: 3 חדרים ב-750 אלף שקל, 4 חדרים ב-900 אלף שקל    תבנה גם קניון בן 21,000 מ"ר    הושכרו 120 חנויות ב-200 שקל למ"ר לחודש    הקבלן הראשי – דניה-סיבוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il