יושב-ראש הכנסת,
ראובן ריבלין, הורה להקפיא את שדרוג הטיסות של חברי הכנסת למחלקת עסקים בעקבות הביקורת הציבורית. הוא ביקש מיושב-ראש ועדת הכנסת,
יריב לוין, ומיושבי-הראש של ועדת האתיקה בעבר ובהווה - חברי הכנסת שלי יחימוביץ',
חיים אורון ו
אריה אלדד, לדון מחדש בקביעת נוהל חדש ולהגיש לו את המלצותיהם.
החלטת ריבלין התקבלה לאחר התייעצות שקיים עם מנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, ועם ארבעת הח"כים.
את הנוהל בעניין טיסות הח"כים קבע לנדאו. הוא קובע כי חברי כנסת הנוסעים בשליחותה לכל יעד בחוץ-לארץ, זכאים לטוס במחלקת עסקים. ההחלטה סותרת נוהג שהיה קיים עד לכנסת הנוכחית, ולפיו היו חברי הכנסת רשאים לטוס במחלקת עסקים רק בטיסות ליעדים רחוקים. חברי כנסת שטסו ליעדים קרובים, בעיקר באירופה, ישבו במחלקת התיירים פרט למקרים חריגים.
ההטבה מצטרפת להחלטות אחרות, שנויות במחלוקת בשל עלותן הגבוהה, שקיבלו בשנה האחרונה היושב-ראש ריבלין ומנכ"ל הכנסת לנדאו - גיוס דוברים לוועדות הכנסת וגיוס עוזר נוסף, שלישי במספר, לראשי הוועדות. מהכנסת נמסר אתמול בתגובה כי עד כה לא היה נוהל לטיסות של חברי כנסת, וזו פעם ראשונה שבה נכתב נוהל כזה. ההחלטה להטיס חברי כנסת במחלקת עסקים נועדה להקל על עבודתם, משום שרוב הטיסות יוצאות מוקדם בבוקר, ויש לאפשר להם להיות עירניים מיד עם נחיתתם.
בעקבות הנוהל החדש טען חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) כי ריבלין מנסה להתחבב על חברי הכנסת כדי להיבחר לנשיאות, והודיע כי יגיש הצע חוק הדורשת מיו"ר כנסת תקופת צינון בטרם התמודדות לנשיאות. ריבלין דחה את הטענה, אמר כי היא מופרכת וכי החלטתו מקצועית, ואמר כי התמודדות לתפקיד הנשיאות אינה עומדת כעת על הפרק וכי הוא אינו עוסק בכך.
יושב-ראש הוועדה הציבורית לקביעת שכרם של חברי הכנסת ותנאיהם, פרופסור
ראובן גרונאו, מתח ביקורת על ההחלטה. בדיון בוועדת הכנסת, אמר גרונאו כי שידרוג הטיסות של חברי הכנסת אינו בסמכותו של מינהל הכנסת אלא בסמכותה של הוועדה הציבורית, ומן הראוי היה לפנות אליה טרם קבלת ההחלטה. הוא הוסיף כי הופתע לגלות שריבלין ולנדאו פעלו בסתירה לחוות דעת שכתב לפני שלושה שבועות, ולפיה על חברי כנסת לטוס במחלקת עסקים רק בטיסות הנמשכות יותר מ-6 שעות.
הבוקר פנתה תנועת אומ"ץ למבקר המדינה
מיכה לינדנשטראוס וביקשה כי יבדוק את המנגנון הכספי של הכנסת, כפי שנעשה בתקופת כהונתה של
דליה איציק כיושב-ראש הבית.