X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במכתב ששלחה לראשי המשק, כתבה התנועה לאיכות השלטון כי אישור מועמדותו של איזי תפוחי לדירקטוריון לאומי אינו עומד בדרישות החוק "עולה החשש כי בעלי זיקה פוליטית, אישית או עסקית לשרי הממשלה ינסו תחילה להיבחר לתפקיד דירקטור הבנק דרך הכללתם ברשימה"
▪  ▪  ▪
עוד מינוי לא ראוי. בנק לאומי [פלאש 90]

התנועה לאיכות השלטון טוענת (יום ד', 10.2.10) כי אין לאפשר לאיזי תפוחי לבצע מעקף להחלטת הוועד הציבורי בעניין מועמדות לדירקטוריון בנק לאומי.
כזכור, מהודעת לאומי מה-8 בפברואר עולה כי תפוחי הציע עצמו כמועמד לדירקטוריון הבנק מתוקף היותו בעל מניות בבנק וזאת בהתאם לתקנון הבנק.
במכתב ששלחה היום התנועה לשר האוצר, יובל שטייניץ, לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ולמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, טוענת התנועה כי הצעת המועמדות היא "תרגיל לא ראוי בלשון המעטה, בו מר תפוחי מנסה 'בדרך עוקפת', ולאחר ששמו לא נכלל ברשימה, להציע מועמדותו לדירקטוריון הבנק. בעצם, ככל שנמנעה הוועדה להכלילו ברשימה בשל היעדר כשירות מיוחדת הנדרשת בעינינו, לא ייתכן כי תתאפשר לו כעת 'הזדמנות שנייה' להתמודד על אותו התפקיד, ובעצם לרוקן מתוכן את עבודת הוועדות.
יש לציין, כי בתקופה שקדמה לפרסום רשימת המועמדים ב-31 לינואר, הוזכרו בתקשורת כמועמדים שמותיהם של רבים ומוכרים מן המשק הישראלי, ביניהם איזי תפוחי ואורי יוגב, כמי שמועמדים לתפקיד יושב-ראש דירקטוריון בנק לאומי ואשר אותם מעוניינים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר שטייניץ למנות לתפקיד זה.
התנועה מציינת כי אינה יכולה שלא להעלות חשש, שבעלי זיקה פוליטית, אישית או עסקית לשרי הממשלה ינסו תחילה להיבחר לתפקיד דירקטור הבנק דרך הכללתם ברשימה (אשר מייצגת את עמדת המדינה כאמור) ובעצם "לפעול" באזורים בהם הם מקורבים לבעלי ההשפעה, ורק במידה שניסיון זה לא יצלח - ינסו להיבחר לאותו התפקיד בדרך הצעת המועמדות במסלול בעלי מניות.
"חובת ההיוועצות עם השר אינה פורמלית, אלא מחייבת"
"סעיף 22 לחוק המניות שבהסדר, קובע כי ועדת המניות של הבנק מחויבת להיוועץ עם שר האוצר והמפקח על הבנקים טרם בואה לאשר את מינוי יו"ר דירקטוריון הבנק. זהו אינו אישור פורמלי, אלא חובת היוועצות מחייבת, ומבלי לממשה לא תוכל הוועדה לאשר את מינוי יו"ר דירקטוריון הבנק הנבחר", נכתב.
לסיכום צוין, כי "בשל כל האמור לעיל, ובייחוד לנוכח הזיקה המובהקת כאמור בין מר תפוחי לבין שר האוצר המכהן ובשל הוראות החוק, הרי ששר האוצר והמפקח על הבנקים לא יוכלו לייעץ לוועדת המניות של הבנק לאשר את מועמדותו של מר תפוחי כיו"ר דירקטוריון הבנק, במידה שהדברים יתגלגלו לידי כך, וועדת המניות למעשה לא תוכל לאשר ולקבל את המלצתם של שר האוצר בשל זיקת מר תפוחי אליו. למעשה, בשל היעדר הכשירות המיוחדת הנדרשת עם התקיימות זיקה זו, לא ניתן יהיה לקיים את שלב ההיוועצות הנחוץ להליך האישור".

תאריך:  10/02/2010   |   עודכן:  10/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תפוחי מנסה לבצע מעקף להחלטת הוועד הציבורי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד אבינעםפ ברברמן החשוד כי פיתה מאות ילדות בנות 8 עד 14    במחשבו נמצאו תמונות עירום של חלק מן הילדות שעמן קיים מגע מיני
אלעזר לוין
מחר מסתיימת הארכה להסכם בין קבוצת סוהו לבעלי מתחם השוק הסיטונאי
עופר וולפסון
כך עולה מדירוג קרנות הון הסיכון המובילות של דן אנד ברדסטריט    פיטנגו מנהלת מעל ל-5 מיליארד שקל    ב-2009 ירד היקף גיוס ההון ב-50%    התחזית המתונה ל-2010: היקף ההשקעות יגדל ב-40% לעומת אשתקד
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך לקראת יום האהבה    נשים משקיעות יותר מגברים בפתיחות ובנאמנות רגשית, בחברים ובמשפחת בן הזוג
גלית יצחק-אוגנוב
שרים, ח"כים, עיתונאים ופעילים חברתיים, יקליטו שיר תמיכה בילדי העובדים הזרים במסגרת פרויקט שיזמו גיא מרוז ועברי לידר    מרוז: "השיר נכתב מתוך הרצון לקחת חלק במאבק נגד גירוש הילדים שעומד להתרחש, ככל הנראה, בסוף שנת הלימודים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il