X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אומרת מנהלת מחלקת התאגידים החדשה ברשות לניירות ערך, עו"ד שיראל גוטמן-עמירה "רואי החשבון ורשות ניירות ערך זו זוגיות שצריך לעבוד עליה"
▪  ▪  ▪
עו"ד שיראל גוטמן-עמירה [צילום: יח"צ]

מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, אמרה (יום ד', 10.2.10) כי 30 מיליארד שקל צפויים לעמוד לפירעון בשנת 2010 וכי סכום דומה צפוי לעמוד לפירעון בשנת 2011.
גוטמן-עמירה, שנשאה דברים בחבר-דיון שעסק בממשל תאגידי בכנס ים המלח של לשכת רואי חשבון, ציינה כי "קיימת זוגיות בין רואי החשבון ורשות ניירות הערך, ושני הצדדים הם שליחים בשירות שוק ההון". גוטמן-עמירה, שנכנסה רשמית לתפקידה ב-1 לפברואר השנה, אמרה שמספרם של עובדי מחלקת התאגידים ברשות ניירות הערך מונה מספר עשרות עובדים, ולכן היא חייבת לסמוך על עוצמתם ומקצועיותם של רואי החשבון המבקרים את החברות הציבוריות.
"עם זאת, כמו בכל זוגיות יש דברים שעלינו לשפר", אמרה גוטמן-עמירה לרואי החשבון. בין הנושאים שציינה הם נושא התרעת עסק חי.לדבריה, "ברור לרשות שהתראה מוקדמת יכולה לגרום נזק לחברה, אבל יש להיזהר שההתראה לא תגיע מאוחר מדי מפני שאז עלול להיגרם נזק למשקיעים".
נושא חשוב נוסף שהעלתה הוא שכר הטרחה של רואי החשבון, אשר לדעתה הוא נמוך מדי. "איכות הביקורת היא נגזרת של שכר הטרחה ולמרות ששכר הטרחה נמוך יש להקפיד שאיכות הביקורת לא תיפגע", אמרה.
גוטמן-עמירה ציינה עוד כי רואי חשבון צריכים לעבוד טוב יותר על קבלת מידע מהותי שיכול להצביע על מקורות תזרימיים מידלדלים שיכולים לפגוע באספקת השימושים של המקורות, ובכך לפגוע בתזרים החזוי של החברה.
היא הצביעה גם על הצורך להיות עירני יותר לעובדות בדוחות הכספיים כמו בהסכמי קובננטס מסוימים שאינם מובאים לידיעת רואי החשבון.
"דבר אחר שלא קשור ישירות לביקורת הוא נושא הערכות השווי", הוסיפה. "זה נושא בעייתי והרשות נכנסת לעניין הזה בימים אלה באופן אינטנסיבי". היא הציעה לרו"ח שיבדקו את הערכות השווי שהם מקבלים ולא יסמכו עליהם כמובן מאליו.
"יש מקום לשיקול דעת של רואה החשבון, והציפייה שלנו היא לראות את רואה החשבון להיות יותר אקטיבי ולבדוק את סבירות ההערכות, ולבדוק לדוגמה שהן תואמות את הערכות ההנהלה. נושאים חשובים נוספים הטעונים שיפור הם נושא התיעוד ונושא אי התלות", סיכמה.

תאריך:  10/02/2010   |   עודכן:  10/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כ-60 מיליארד שקל ייפרעו בשנתיים הקרובות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
גם תלמידים שלא חוילו יסייעו בידי פיקוד העורף    פיקוד העורף בירך על המהלך למרות שלא ידוע אם הוא עומד בכללי החוק
עידן יוסף
האחים וילינגר בבקשה לתביעה ייצוגית נגד חמישה מו"לים של סידורים בסך עשרות מיליוני שקלים    הטענה: מספרי התפילה הושמטו תפילות ובמקומן שובצו הפניות
עופר וולפסון
משרד המשפטים הודיע כי הוא מקיים דיונים עם הרשות להגנת הצרכן כדי לקבוע תוכנית פיקוח ואכיפה על העוסקים בתיווך במקרקעין ללא רישוי מתאים    באתר משרד המשפטים הופיעה רשימת מתווכים מורשים עדכנית
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים בכנסת מסר כי מנכ"ל התמ"ת יציג בעוד מספר ימים פתרון לתשלום 1,000 שקל ישירות לעובד, במקום באמצעות הקבלנים    עד להכשרת ישראלים, ממליצה הוועדה לא לקצר את תקופת העבודה של העובדים הזרים הקיימים ולהשלים המיכסה ל-8,000 עובדים
עופר וולפסון
ההוצאה המשפחתית הממוצעת הסתכמה ב-12,342 שקל    הטלפון הסלולרי שכיח יותר אצל משפחות בעלות ילדים    במשפחות ללא ילדים דווקא שכיח יותר מנוי לכבלים או ללווין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il