X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אבו עתיק וזוארעה
צה"ל והשב"כ התירו לפרסום

סוכל פיגוע חטיפת חייל

במקביל למו"מ שהתקיים בדצמבר לשחרור שליט, תכנן החמאס לחטוף חייל ולרוצחו לצורך מיקוח כוחות הביטחון עצרו את המחבלים בדרכם לפיגוע
▪  ▪  ▪

בפעילות שירות הביטחון הכללי בשיתוף עם כוח צה"ל, סוכל ניסיון פיגוע חטיפה ורצח חייל ישראלי לצרכי מיקוח. כך הותר לפני זמן קצר לפרסום.
במהלך חודש דצמבר ביקש החמאס תכנון לביצוע פיגועי מטען בישראל, ובעקבות מעצרם של אז של מחבלים מרצועת עזה שנתפסו בקו הגבול, נחשפה המזימה. המחבלים ניסו להחדיר לארץ מטעני חבלה, אקדח, משתיק קול וכסף מזויף.
הארוע היה ב-12 דצמבר 2009. במהלך ניסיון חדירה לישראל דרך מצרים, עצר כוח צה"ל את סלמאן אבו עתיק, בן 43, מבריח של אמצעי לחימה, וארבעה מסתננים נוספים. שניים מהמסתננים נפצעו בעת שניסו להימלט ממעצר.
בעת המעצר נתפסו 15,000 דולר מזויפים. יום לאחר המעצר, בסריקות שביצע כוח צה"ל באזור המעצר נמצא משתיק קול אותו ניסה אבו עתיק להחדיר לישראל. בחקירתו מסר את האקדח ומשתיק הקול אותם ביקש להבריח.
אבו עתיק גילה כי הסתנן לישראל בשליחות הזרוע הצבאית של החמאס ברצועה, לצורך ביצוע פיגוע חטיפת חייל ישראלי לצרכי מיקוח ורציחתו. עוד סיפר בחקירתו כי מחבל נוסף, אברהים זואירעה, עתיד להסתנן לישראל עם שני מטענים במטרה לסייע לו לבצע את הפיגוע.
בעקבות המידע המודיעיני שמסר אבו עתיק בחקירתו בשב"כ, ב-31 בדצמבר 2009, נעצר אברהים זואירעה, בן 44 מבית להייה שברצועה כשברשותו שני מטעני נפץ במשקל של כˉ7-6 ק"ג כל אחד, ומערכת הפעלה למטענים.
זואירעה הודה בחקירתו כי כניסתו לישראל נועדה לצורך הנחת המטענים במקומות הומי אדם. הוא נדרש לבצע את הפיגוע תוך 10 ימים מרגע כניסתו לישראל. עוד הודה בחקירתו כי כניסתו נועדה גם לסייע לסלמאן אבו עתיק לחטוף ולרצוח חייל ישראלי עבור חמאס.
בדצמבר, התקופה המדוברת, ניהל שיחות להחזרת החייל החטוף גלעד שליט באמצעות המתווך הגרמני, לצד לדיוני השביעיה שהתקיימו בממשלת ישראל. באותם הימים, הזרוע הצבאית של חמאס, באכוונתו של בכיר הארגון ראאד סעד, מפקד חמאס בעזה, שקדה על הוצאת פיגוע נוסף של חטיפת ורצח חייל לצרכי מיקוח.

תאריך:  11/02/2010   |   עודכן:  12/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכל פיגוע חטיפת חייל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נראים כשני סרסורים מסוממים.
שימרית  |  11/02/10 14:25
2
חבל שאין להם פנס בעין
המלך עופר המשיח  |  11/02/10 14:30
3
העיתוי של הפירסום מאוד מחשיד
אחרי רצח חייל  |  11/02/10 16:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת סרט
ב-18 בפברואר יעלה בבתי הקולנוע בארץ סרט הפנטזיה לנוער - "פרסי ג'קסון וגנב הברק"    הסרט מבוסס על הספר הראשון מתוך סדרת רב-מכר של 5 ספרים
עופר וולפסון
קבוצת יורוקום חתמה על הסכם מימון של כ-3.9 מיליארד שקל עבור עסקת רכישת השליטה בחברת בזק    בנוסף, יעמיד הפועלים לסמייל הלוואה קצרת טווח של כ-700 מיליון שקל
מערכת PCאון
כמדי חודש, גם החודש שיחררה מיקרוסופט סט של עידכוני אבטחה למוצרי התוכנה שלה    הפעם מתריעה מיקרוסופט להתקין אותם בהקדם האפשרי    מדוע?
עופר וולפסון
הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 22 נאשמים בגין עבירות הימורים בלתי-חוקיים, הלבנת הון ועבירות מס שונות    החקירה הגלויה בפרשה, שארכה כ-3 חודשים, העלתה כי מחזורי הפעילות באתר שהפעילו הנאשמים הסתכמו בכ-290 מיליון שקל
עופר וולפסון
הוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר יעיין שוב במהלך השבוע הקרוב בסוגיית חוקיות מינויה של גליה מאור לתפקיד דירקטור בבנק לאומי    יאפשר למאור זכות טיעון לפני שתתקבל ההחלטה הנוספת    הצדדים הסכימו לדחייה של 3 ימים בתשובת המשיבים לעתירות שהוגשו לבג"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il