X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שופט ביהמ"ש העליון אליקים רובינשטיין קרא להקים פורום שיקדיש עצמו באופן קבוע לילדים ונוער במערכת הממשל ציין כי האמונה שנותן השירות הפרטי ייתן שירות באמונה ובמסירות "מתנגשת עם התגברות יצר האדם ובעיקר הרצון לרווח כלכלי"
▪  ▪  ▪
אליקים רובינשטיין [צילום: פלאש 90]

"הפרטה במדינת רווחה היא מהלך בעל תחלואים רבים במישור הערכי ובמישור זכויות הילד". כך אמר (יום ב', 15.2.10) שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, במושב הפתיחה של כינוס באר-שבע לשלום הילד, אשר נערך זו השנה התשיעית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
לדבריו, "במדינת רווחה אסור להפריט את החוליות החלשות. ההפרטה אינה מהלך חד-כיווני, אלא מהלך שיש בו תחלואים וקשיים רבים - במישור הערכי ובמישור זכויות הילד".
בהקשר של שירותים חברתיים, אמר רובינשטיין כי האמונה שנותן השירות הפרטי ייתן שירות באמונה ובמסירות "מתנגשת עם התגברות יצר האדם ובעיקר הרצון לרווח כלכלי וסופו, פעמים רבות, בהשחתת השירות והערכים". הוא ציין כי חשוב לאזן יעילות כלכלית ושמירת זכויות על-מנת שלא יהיו פערים חברתיים.
"יד ההפרטה בשירותים לקטינים, הייתה קלה על ההדק. כך, לדוגמא, מעונות חסות הנוער, בהם ההשתתפות פוחתת והפיקוח אינו מספיק. זהו חור גדול בהרבה מהנחוץ - מי שלא מגיע למעון בגלל התור, יגיע למאסר", אמר רובינשטיין, והציע להקים פורום שיקדיש עצמו באופן קבוע לילדים ונוער במערכת הממשל, בהשתתפות כל משרדי הממשלה ובכלל זה משרד האוצר, זאת על-מנת שהמהלך יהיה "אמיתי, יעיל ומניב תוצאות", לדבריו.
בהתייחסו למתקפות האחרונות על בית המשפט, אמר רובינשטיין כי מערכת המשפט איננה חסינה משגיאות וכי מותר למתוח עליה ביקורת, "אך אין להרוס אותה ויש לזכור שבכל קנה מידה שהוא, מקומי ובינלאומי, יש לנו מערכת משפט מעולה שצריך לשמור על מעמדה ואיכותה".
ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל ומייסד המועצה הלאומית לשלום הילד, הגיב לדבריו של השופט רובינשטיין, ואמר כי "דוח מבקר המדינה קטל את התופעה הפושעת של הפרטת מערכת בריאות התלמיד ואחות ביה"ס. לא רק שמוטטו את המערך החשוב של אחיות ביה"ס, הסתבר שההפרטה עלתה למדינה הרבה יותר כסף מאשר המצב של טרום ההפרטה. בימים אלו, הזכיין שמנהל את התחום, עומד לקראת סיום החוזה ולא נבחר זכיין חדש. אני חושש ממה שעומד להיות".
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר כי לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורנית. ד"ר קדמן קרא לממשלת ישראל ולסגן שר הבריאות לפעול בנושא, והדגיש כי "אפשר וגם אפשר להחזיר את הגלגל אחורנית".

תאריך:  15/02/2010   |   עודכן:  15/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"במדינת רווחה אסור להפריט את החוליות החלשות"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לשופט להתערב בפוליטיקה
גיכעגכח  |  15/02/10 19:13
2
אפשר לשנות את המצב ולהלאים
עמית ה  |  15/02/10 23:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דיין הגישה ערעור על פסק הדין של המחוזי בירושלים שחייב אותם בתשלום פיצויים לרס"ן ר' על הוצאת דיבתו רעה    טענה כי אין קשר בין זיכויו בהליך הפלילי לבין האפשרות להציגו כרוצח ילדים    "אם לא יתקבל הערעור תיגרם פגיעה אנושה לחופש העיתונות בישראל"
שירלי בר דיין
זאת בנוסף למטח הקללות לאחר ההפסד לחיפה. ברוכיאן לא התאמן
עופר וולפסון
עידן עופר הגיש לביהמ"ש בקשה למחיקת תביעת לשון הרע שהגיש נגד רוזנטל    בין הצדדים הוסכם כי רוזנטל לא יקבל החזר הוצאות משפט    לתיווך בין הצדדים אחראי העיתונאי מוטי קירשנבאום
מתן אברמוביץ'
אלמנתו של החייל החטוף תתפוס את משבצת השידור של שעות אחר-הצהריים המאוחרות בערוץ 3 של הכבלים
עידן יוסף
הצדדים מתבצרים בעמדותיהם    ועד עיתונאי ת"א: הרפורמה קרובה לחתימה    ועד הטכנאים נוקט בעיצומים כדי "לשחרר קיטור", ומונע השבתה מלאה    הנפגעות העיקריות - רשת ב' ורשת א'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il