תקופת כהונתו של
הראל כמנכ"ל הרכבת, התאפיינה בהישגים רבים, וזאת לנוכח המיטה החולה אליה הוכנס ולנוכח הממסד הישן שהערים עליו קשיים בדרכו. הדגש העיקרי בתקופתו, היה המהלכים שעשה על-מנת להפוך את חברת
רכבת ישראל מחברה ממשלתית לחברה עסקית המכוונת שירות.
בתקופת הראל, נחתם הסכם הפיתוח בהיקף של כ-30 מיליארד שקלים, נחתם הסכם סובסידיה פורץ דרך אשר מטרתו להפוך את הרכבת מחברה תפעולית לחברה מכוונת שירות, נחתם הסכם שכר אשר לא היה בתוקף משנת 2006, מומש הסכם פרישה והתייעלות, הוסדרו הדוחות הכספיים שלא נחתמו משנת 2004 וגירעון החברה צומצם באופן ניכר.
בנוסף, גיבש הראל תוכנית אסטרטגית לרכבת אשר אומצה על-ידי הממשלה, ותאפשר לרכבת להתנהל כחברה עסקית. כמו-כן, התאפיינה תקופת כהונתו של הראל בטיפול נמרץ במקרי טוהר מידות, והוסדרו חריגות השכר בחברה.
הראל: "בימים אלה מסכמת חברת רכבת ישראל את פעילותה בשנת 2009. ניתוח הנתונים מצביע על נתוני צמיחה ושינוי מרשימים בכלל מרכיבי העשייה של החברה, אשר הינם פועל יוצא של מהלכי ניהול שונים שהובלתי, בתמיכה וסיוע של הנהלת החברה. בתקופה זו, צעדה חברת רכבת ישראל כברת דרך משמעותית, שינתה את פניה והפכה לחברה המנוהלת ברוח עסקית ומוכוונת שירות תוך הקפדה על סדרי מנהל תקינים.
כיום".