X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל משרד ראש הממשלה אמר בכינוס ירושלים כי עד כה תוצאותיו של המהלך התגלו "כמוצלחות מאוד" יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת תקף את האוצר: "הבעיה בישראל היא פקידות יתר, לה אני קורא 'פקידותיסטן'"
▪  ▪  ▪
אייל גבאי ואופיר אקוניס בכינוס ירושלים, היום [צילום: יח"צ]

"אנו שוקלים בחיוב ליישם תקציב דו-שנתי קבוע" - כך אמר (יום ג', 16.2.10) מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, אשר פתח את המושב בנושא "עמידת מדינת ישראל בהצלחה בפני המשבר הכלכלי" במסגרת כינוס ירושלים השביעי.
גבאי אמר כי, עד כה, התוצאה של התקציב הדו-שנתי היא "מאוד-מאוד מוצלחת". גבאי הוסיף ואמר כי בישראל אין תכנון ארוך טווח, לפיו פועלים בתהליך ארוך של אישור התקציבים מול משרדי הממשלה השונים דרך משרד האוצר והממשלה. לדבריו, "אנו מאמינים שתקציב דו-שנתי יהיה חיוני לכלכלה".
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אשר דיבר על הצמיחה כמפתח לעתידה הכלכלי של ישראל, ציין כי "כדי שנוכל להמשיך ולספק את צרכי המדינה, אנו חייבים לשמור על רמה של 5% צמיחה לכל הפחות. זה לא קורה כתוצאה של טייס אוטומטי, אלא מחייב רפורמות ושינויים". הוא טען כי החוב של ישראל ירד משנת 2003 הודות לצמיחה, אבל כל זמן שתקציב המדינה יצטרך לממן החזר חובות ותוספת של הוצאות ביטחון, הדבר יקשה על היכולת לממן חינוך, מדע והוצאות חשובות נוספות.
יושב-ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, נאם לאחר גבאי והכריז כי גם הוא תומך בתקציב דו-שנתי. "זה טוב למדינה וליציבות". אקוניס גם תמך בהפחתות נטל המס והודיע כי "בעיניי, זאת טרגדיה שרוב הכסף של האזרח מועבר למדינה".
עם זאת, אקוניס לא היסס לתקוף את משרד האוצר, ולטעון כי הבעיה העיקרית של מדינת ישראל היא "פקידות יתר, לה אני קורא 'פקידותיסטן'". הוא ציין כי כוח הפקידים במשרד האוצר עצום ורב מדי, וכי זו בעיה בירוקרטית שמונעת התפתחויות כלכליות וחברתיות במדינת ישראל.
קודם לכן, במסגרת נאומו של שר האוצר יובל שטייניץ בכינוס, התייחס השר לעמידת מדינת ישראל בהצלחה בפני המשבר הכלכלי ואמר: "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעורר מעגל צמיחה מחודש ולחזור לשיעורי צמיחה של 5% ומעלה, כמו שידענו בין 2004 ל-2008, אם ננהג נכון ונפתח את היתרונות שלנו".

תאריך:  16/02/2010   |   עודכן:  16/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אייל גבאי: שוקלים בחיוב תקציב דו-שנתי קבוע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מאומדן ראשוני שערכה הלמ"ס    התוצר ברבע הרביעי של 2009 הראה את הזינוק החד ביותר מבין כל הרבעונים בשנה זו - 4.4%    הייצוא עלה במחצית השנייה ב-6.4% בחישוב שנתי
עופר אדרת
עולם הרכילות כמרקחה: האם ליאונרדו דיקפריו אכן הציע לבר רפאלי נישואין בחג האהבה? אמש נראו השניים קרובים מתמיד בארוחת ערב חגיגית בברלין    ויש גם טבעת. בערך
ליאור דטל
"אהוד אתה חסר לכולנו"    כך אמר גד פרופר מאסם ליו"ד קבוצת לבנת, אהוד אולמרט במפגש של אוניברסיטת תל אביב    דן חלוץ סירב תחילה להצטלם עם אולמרט וציין כי "אני נפגש איתו פעמיים בשבוע"    יורם באומן, יורם ראב"ד, ניר ברונשטיין ויגאל שרמייסטר במיזם להקמת מבשלת בירה    מה יהיה הג'וב הבא של איתן רף?
ענת כהן
כך עולה מסקר של אולג'ובס ומכון המחקר זטא טולס    שני המשברים שעברו על ענף ההיי-טק בעשור האחרון פגעו קשות בעובדי המגזר    אבל למרות הכל - עדיין מדובר בענף שהכי כדאי לעבוד בו
גלית יצחק-אוגנוב
במבצע עזר מציון לתרומת מח עצם שהתקיים בדצמבר האחרון, נמצאו תרומות לשמונה חולים    טרם אותר תורם מתאים למי שהוביל את המבצע - אלי (איליה) טובבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il