X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העוזר הבכיר של היעץ המשפטי לממשלה ביקש מראשי פורום תקנה לפנות אל המשטרה אם יגיעו אליהם תלונות נוספות על הטרדה מינית נגד הרב מרדכי אלון "לא הייתה תוחלת בהליך הפלילי במקרה הזה בשל סירוב המתלונן לדבר עם המשטרה"
▪  ▪  ▪
הרב מרדכי אלון [איציק וולף]

עו"ד רז נזרי, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, הודיע (ג', 16.2.10) כי תלונות על חשדות להטרדה מינית שהתעוררו נגד הרב מרדכי אלון הגיעו ללשכת היועץ המשפטי לממשלה ולשולחנו של פרקליט המדינה דאז, ערן שנדר, כבר לפני שלוש שנים. לדבריו, בשל ההערכה כי לא תהיה אפשרות לטיפול בנושא במישור הפלילי אישר היועץ המשפטי לממשלה את קיום הליך הבירור המשמעתי שערך פורום תקנה.
"לאחר בחינת הדברים החליט היועץ המשפטי לממשלה שלא להורות על הפסקת ההליך אותו הנכם מקיימים; זאת, בין השאר, על-רקע אופיו של ההליך, אופיו של הפורום הדן בעניין, וההערכה כי לא תהיה תוחלת לטיפול במסלול הפלילי, בעיקר נוכח סירובו הנחרץ של המתלונן להגיש תלונה במשטרה או לשתף פעולה עם חקירה משטרתית, כעולה מפנייתכם", כתב למנהלת הפורום, יהודית שילת.
עוד ציין כי לפני כחודשיים פנו ראשי הפורום שוב אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקיום פגישה בה תוצג פעילות הפורום בשנים האחרונות, ויידון גם עניינו הספציפי של הרב אלון.
"בפגישה זו, שהתקיימה בחודש ינואר האחרון, ציינתם כי נראה שהרב אלון לא עומד בתנאים שהוצבו לו על ידיכם, והעליתם את החשש שבשל כך ייתכן ונפגעים גורמים נוספים אשר אינם מודעים לטיפולכם בעניין. כן ביקשתם את אישורנו לפרסום הדברים על ידיכם, וכי נעניק לכם גיבוי משפטי ככל שיינקטו נגדכם הליכים אם יפורסמו הדברים.
היועץ המשפטי לממשלה דאז הבהיר בפגישה, כי אין בידינו להעניק לכם, כגוף וולנטרי ועצמאי, ייעוץ משפטי ביחס לשאלת פרסום הדברים, וההכרעה בעניין זה - שמובן לנו כי אינה קלה כלל ועיקר - נתונה בידיכם.
על-רקע פרסומים שונים בנושא, נבקש להבהיר כי אף שכאמור אנו רואים חשיבות בפעילות הפורום בחשיפה ובטיפול בתופעות של הטרדה מינית בציבור הדתי, אין לנו כמובן חלק בהחלטות הפורום לגבי נקיטת צעדים כאלה ואחרים, ובאשר לאופן בירור התלונות על ידיכם. הדברים נכונים גם ביחס לעניינו הספציפי של הרב אלון, בו כאמור יודענו על ידיכם בדיעבד בנוגע להחלטותיכם, וזאת בהתאם להליך שנקבע", כתב.
עו"ד נזרי ציין עוד כי בסיטואציות מעין אלו, בהן עולה חשש לעבירה פלילית, יש תחילה לנסות ולהוביל את המתלונן או המתלוננת להגשת תלונה במשטרה לשם בירור העניין וטיפול בו ב"דרך המלך" הראויה, על-ידי הרשויות המוסמכות.
"עם זאת מובן לנו, כי ייתכנו סיטואציות בהן האפיק הפלילי אינו ישים, אם בשל התיישנות או חוסר נכונות להתלונן, ואם בשל מעשים שאינם מגיעים לסף הפלילי, ובמקרים מעין אלו - כפי שארע בעניין הרב אלון - יש כאמור חשיבות בפעולת הפורום [תוך יידוענו כאמור]".
נזרי אף ביקש מפורום תקנה כי אם כעת, לאחר פרסום הפרשה, יגיעו אל חברי הפורום תלונות נוספות על הרב אלון - הן תועברנה ללא דיחוי לטיפול המשטרה.
"ככל שכעת, לאחר פרסום הדברים, יגיעו אליכם תלונות נוספות בעניין זה, אשר יעלו חשש לפלילים - יש להעבירן ללא דיחוי לידיעת המשטרה, אשר כאמור לעיל, החומרים הקודמים בנושא הועברו לידיעתה זה מכבר", לשון המכתב.

תאריך:  16/02/2010   |   עודכן:  16/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי אלון  ערן שנדר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש: להעביר תלונות על הרב אלון אל המשטרה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היועמ"ש לא טעה?
קצתהיגיון לא יזיק  |  16/02/10 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
היקף החוזה: 15 מיליון שקל    ע"פ תנאיו, נס תתפעל את תשתית החומרה והתוכנה של משרד הפנים ובנוסף תשמש כמרכז תמיכה לעובדי המשרד ולמשתמשי המערכות שלו ברשויות המקומיות
אלעזר לוין
בית המשפט דחה את ערעור עיריית ת"א על ההחלטה לפצותם בסכום גבוה על פינוי נכס בדרום תל אביב
עופר וולפסון
מנכ"ל משרד ראש הממשלה אמר בכינוס ירושלים כי עד כה תוצאותיו של המהלך התגלו "כמוצלחות מאוד"    יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת תקף את האוצר: "הבעיה בישראל היא פקידות יתר, לה אני קורא 'פקידותיסטן'"
עופר וולפסון
כך עולה מאומדן ראשוני שערכה הלמ"ס    התוצר ברבע הרביעי של 2009 הראה את הזינוק החד ביותר מבין כל הרבעונים בשנה זו - 4.4%    הייצוא עלה במחצית השנייה ב-6.4% בחישוב שנתי
עופר אדרת
עולם הרכילות כמרקחה: האם ליאונרדו דיקפריו אכן הציע לבר רפאלי נישואין בחג האהבה? אמש נראו השניים קרובים מתמיד בארוחת ערב חגיגית בברלין    ויש גם טבעת. בערך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il