X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק ה"חסכמים", הקובע כי אביזרים לחסכון במים יותקנו בכל מבני הגופים הציבוריים בישראל יישום החוק צפוי להביא לחסכון של עד 15% בצריכת המים של מבנים אלו
▪  ▪  ▪
המטרה: חסכון משמעותי בעלויות המים של המדינה [צילום: AP]

מליאת הכנסת אישרה (יום ג', 16.2.10) בקריאה שנייה ושלישית, ברוב של 17 חברים וללא מתנגדים או נמנעים, את חוק החסכמים, להתקנת אביזרים חוסכי מים במוסדות ציבור, אותה הגישו חברי הכנסת יוחנן פלסנר, דב חנין, אופיר אקוניס וניצן הורוביץ, בשיתוף החברה להגנת הטבע.
יישום החוק צפוי להביא לחסכון במים של 10%-15% במבני הציבור ובהתאם לכך גם לחיסכון בכסף. החוק נותן כלים בידי רשות המים להתקין בצורה מהירה ודרמטית את האביזרים חוסכי המים בכל מבני הציבור. בהתאם למוצע, כל גוף הכלול ברשימת הגופים הציבוריים, יחויב להתקין אביזרים לחיסכון במים, במבנה המצוי בבעלותו או בבעלות המדינה, וכן במבנה שהוא שוכר לתקופה העולה על 5 שנים.
אביזרים חוסכי מים שכאלה יותקנו למשל במשרדי הממשלה, בצבא, במשטרת ישראל, בשירות בתי הסוהר, בחברות ממשלתיות, בקופות החולים, במוסדות חינוכיים רשמיים, במוסדות להשכלה גבוהה, בהסתדרות הציונית העולמית ובסוכנות היהודית לארץ ישראל, כמו גם במקומות נוספים.
הצעת החוק קובעת כי הכללים ליישום החוק ייקבעו לא יאוחר מה-30 לאפריל 2010, וכי ארבעה חודשים לאחר מכן, כלומר עד ה-1 בספטמבר, תושלם התקנתם בכל המוסדות המפורטים.
בהתאם להצעת החוק, תהיה מועצת רשות המים רשאית, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, להוסיף לרשימה האמורה גופים ציבוריים העומדים לביקורת מבקר המדינה, או לגרוע ממנה.
הקנס על אי ביצוע החוק: 12,900 שקל
כיום עלות "חסכם" עומדת על מחיר הנע בין 20 ל-35 שקלים, אולם המחיר שתשלם המדינה יהיה נמוך בהרבה כשמדובר בקנייה גדולה של חסכמים. יש לציין, כי כל גוף ציבורי יהיה אחראי על ההוצאות התקציביות לביצוע החוק ולפיכך הצעת חוק זו אינה תקציבית. הקנס, לעומת זאת, על אי ביצוע החוק עומד על-פי חוק העונשין על 12,900 שקל.
מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "למרות הגשמים האחרונים, וחורף שיהיה ככל הנראה טוב יותר מבחינת משקעים מהחורפים בשנים האחרונות, משק המים בישראל עדיין נמצא במשבר קשה ויידרשו עוד שנים לא מעטות לשיקום מאגרי המים הטבעיים של המדינה. לכן, חשוב שמוסדות הציבור בישראל ישמשו דוגמה אישית לציבור הרחב, בנושא חיסכון, ייעול השימוש במים והפחתת הצריכה במשאב יקר זה".
ח"כ אופיר אקוניס, מיוזמי החוק, מסר: "משבר המים עצום. השרב הכבד שמלווה אותנו לאחרונה באמצע החורף, מעמיק את משבר המים. חוק ה'חסכמים' יביא לחיסכון משמעותי במים. על מוסדות הציבור להוות דוגמה לשאר האזרחים על-מנת שנוכל להתמודד עם המחסור החריף במשק המים".

תאריך:  16/02/2010   |   עודכן:  16/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת אישרה: יותקנו חסכמים במוסדות ציבוריים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן בני השרון לקראת גמר הגביע: "יש סיכוי שהדברים יתפקששו לפיני"
מאיה שני
רוסיה הסכימה לתת את גבה במאמץ לעצור את התחמשותה של אירן    ארה"ב, צרפת ורוסיה הפגינו חזית אחת מול אירן במכתב לסבא"א
איציק וולף
נשיא אירן אמר במסיבת עיתונאים הצהיר כי ידוע לו על תכנונים ישראלים לתקיפה אפשרית בחודשים הקרובים    "כושר ההתנגדות שלנו ושל מדינות האזור יחסל כל ניסיון של השלטון הישראלי המדומה"
עופר וולפסון
לדברי ארגון מו"ח, המאגד בתוכו את כל חברי הסגל הזוטר של האוניברסיטה, במהלך סמסטר א' ספג סגל זה קיצוץ של 10% בתקציבו    יו"ר ארגון מו"ח: "נשיא האוניברסיטה במו ידיו דוחף את הדוקטורנטים והמסטרנטים לחפש את עתידם באוניברסיטאות אחרות".
איציק וולף
מאז פרסום הודעת פורום תקנה בדבר החשדות נגד הרב מרדכי אלון נעשו פנו צעירים נוספים אל חברי הפורום    אחד מהם הזדהה בשמו ואמר כי הוא מוכן להיחשף ולגלות מה עשה לו הרב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il