X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנאום בפני ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות בארה"ב, נימק פישר את סיבות חוזקה של הכלכלה הישראלית ויציבות המערכת הבנקאית הזכיר את תחזית הצמיחה בת 3.5 האחוזים של בנק ישראל, אך סייג אותה בהתפתחויות בכלכלה העולמית
▪  ▪  ▪
פישר בנאומו בוועידת הנשיאים, היום [צילום: אבי חיון]

"בעוד בארה"ב יכלו אזרחים לקבל משכנתה בשיעור של כ-110% מערך הנכס, ישראלים מחו על כך שכמעט שלא יכלו לקבל הלוואה בשיעור גבוה מ-70% מערך הנכס" - כך אמר (יום ד', 17.2.10) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בנאום בפני ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות מארצות הברית, בבואו להדגיש את יציבות ושמרנות המערכת הבנקאית ושוק המשכנתות הישראלים, לעומת מקביליהם האמריקניים.
הנגיד מנה מספר גורמים נוספים שהביאו לכך שכלכלת ישראל לא נפגעה מהמשבר באותה מידה כמו כלכלות מעבר לים. כך למשל, רמת החובות של משקי הבית בישראל נמוכה יחסית, אם משווים את האוברדראפט של הישראלים להיקף החובות שאמריקנים מחזיקים אצל חברות כרטיסי האשראי שלהם.
המשק הישראלי, לדברי הנגיד, נהנה מכמה מאפיינים שמיצבו אותו בנקודת פתיחה טובה למשבר: הוא נכנס אליו לאחר מספר שנים של צמיחה בשיעור של כ-5%, שיעור גבוה יחסית לכלכלה ברמה כזו של תוצר לנפש כמו בישראל. הנגיד אף אמר כי התקציב בשנת 2007 היה מאוזן, ומאז 2003 נרשם עודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים. "מערכת הבנקאות הייתה איתנה מאוד, אך גם שמרנית", הסביר.
הנגיד הזכיר גם את קשיחותו המיוחדת של המפקח על הבנקים, ואמר כי גם אם קל יותר לפקח על שבעה בנקים מאשר על כ-8,600 כמו בארה"ב, הרי שיש לציין לטובה את העובדה שהפיקוח על הבנקים שמר לכל אורך המשבר על מערכת בנקאות איתנה.
"הצמיחה הפתיעה כלפי מעלה"
פישר ציין שהצמיחה ב-2009 הפתיעה כלפי מעלה, ואמר שהדבר העיקרי שמפתיע אותו כל פעם מחדש הוא האיתנות של כלכלת ישראל והיכולת שלה לעמוד במשברים. הנגיד הזכיר את תחזית בנק ישראל לצמיחה של 3.5% בשנת 2010, אך סייג ואמר שהתחזית תלויה במידה רבה בהתממשות התחזיות לצמיחה העולמית. לגבי האבטלה, הזכיר הנגיד שבתחילת המשבר עמד שיעור האבטלה על שיא שלילי של 5.9% בסתיו 2008 ועלה לשיא של כמעט 8% בשיא המשבר, לפני שהתחיל לרדת בצורה נאה - גם בהקשר זה ציין כי המצב בישראל טוב מבארה"ב.
הנגיד מנה מספר נושאים בעלי השפעה ארוכת טווח שמדינת ישראל צריכה להתמודד איתם בעתיד הקרוב, על-מנת לשמור על החוזק והאיתנות של הכלכלה והחברה: היעילות הממשלתית ורמת הביורוקרטיה, רמת החינוך, התשתיות הפיזיות ואי השוויון ברמות ההכנסה בין קבוצות אוכלוסיה שונות.

תאריך:  17/02/2010   |   עודכן:  17/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: "בישראל קשה לקבל משכנתה בתנאי ארה"ב"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
בהתאחדות זועמים על דברי שחקן העבר: "המזכירות וההנהלה יקבעו מי יאמן"
גלית יצחק-אוגנוב
משרד ההסברה והתפוצות החליט לגייס את אזרחי ישראל למאמץ ההסברתי לשם שיפור תדמיתה    קמפיין, אתר אינטרנט, חוברות כיס בעלייה למטוס וסדנאות קואוצ'ינג יסופקו לאזרחים היוצאים מדי שנה לחו"ל
עופר וולפסון
הקבוצה מתכננת לגייס כ-70 עובדים חדשים למערך הקיים - תוספת של כ-20%    תוכניות ההתרחבות מגיעות על-רקע זכייה במספר פרויקטים בארץ ובחו"ל    באחרונה רכשה גילון שתי חברות בתחומים משלימים לפעילותה - אמפליו וסינרג'י
איציק וולף
ראשי מרכז ישיבות בני עקיבא הנחו את ראשי המוסדות הרבים של הציונות הדתית שלא להתייחס לפרשת הרב מרדכי אלון בישיבות ובאולפנות    ראש ישיבת הסדר: חשש להורדת כיפות המונית    "הרב אלון - כוכב שביט שנשרף"
מתן אברמוביץ'
ג'יי זי קיבל את פרס האמן הבינלאומי הטוב ביותר ורובי ויליאמס בן ה-36 קטף פרס על מפעל חיים    ואיזה פרס קטפו הספייס גירלז?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il