X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (שס) להקטנת דמי הניהול בקרנות מ-1.75% ל-0.2% מהפנסיה הגמלאים ירוויחו 1,000 שקל לשנה ויותר ההקלה תחול גם על תשלומים חד-פעמיים האם החוק יחול למפרע?
▪  ▪  ▪
תוספת לפנסיה [צילום: פלאש 90]
ח"כ אמנון כהן

בשורה למאות אלפי גמלאים: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה ביום א' (13.2.10) הצעת חוק פרטית של ח"כ אמנון כהן (שס), שלפיה יוכלו קרנות הפנסיה הוותיקות לגבות מהגמלאים דמי ניהול של 0.2% בלבד מהפנסיה, במקום 1.75% כיום. הצעת החוק תוגש עתה לכנסת, בתמיכת הממשלה, דבר שיקדם את הליכי החקיקה, בצורת תוספת לסעיף 78 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח).
קרנות הפנסיה הוותיקות מנכות כיום מהפנסיה המשולמת לגמלאים "דמי ניהול" בגובה 1.75% מהפנסיה ברוטו. החוק המוצע, לאחר שיאושר, יגביל את דמי הניהול ל-0.2%, או חיסכון של 1.55%. המשמעות המעשית - חיסכון של מאות ואלפי שקלים לשנה לציבור גדול של גמלאים ומקבלי קצבות. החוק יחול, כמובן, גם על כל מי שייצא בעתיד לפנסיה של הקרנות הוותיקות, ציבור גדול מאוד.
לדוגמה: גמלאי המקבל כיום פנסיה של 5,000 שקל לחודש, מקבל לאמיתו של דבר רק כ-4,900 שקל, כי הקרן גובה ממנו דמי ניהול של 87.5 שקל. על-פי החוק המוצע, תוכל הקרן לגבות ממנו רק 10 שקלים לחודש. הפנסיה החודשית של הגמלאי תגדל בכ-80 שקל לחודש, או בכ-1,000 שקלים בשנה! אם הפנסיה גדולה יותר, יהיה החיסכון גדול עוד יותר.
על-פי הצעת החוק, יוקטנו דמי הניהול גם על תשלומים חד-פעמיים של הקרנות. לדוגמא: מבוטח שצבר יותר מ-35 שנות הפרשה לפנסיה, זכאי לקבל מהקרן מענק בגובה חלק מהסכומים העודפים שהוא והמעביד שילמו לקרן. מענק זה עשוי להגיע לאלפי ורבבות שקלים. החוק המוצע קובע, שדמי הניהול יופחתו גם על תשלומים מעין אלו.
חברי כנסת ונציגי גמלאים מחו כבר בעבר על גביית דמי הניהול הגבוהים, וטענו שאין להם הצדקה. הם ציינו, בין היתר, כי קרנות הפנסיה הוותיקות - מבטחים, מקפת ואחרות - מנהלות, באמצעות מחשבים, מאות אלפי תיקים, והוצאות הניהול האמיתיות שלהן קטנות בהרבה. חברי כנסת וגמלאים טענו, כי גביית דמי הניהול המופרזים היא, למעשה, טכניקה מוסווית להגדלת רווחי הקרנות.
ח"כ כהן אומר, בדברי ההסבר: "גובה דמי הניהול שגובות הקרנות הוותיקות הוא מן הגבוהים בארץ, בייחוד לאור העובדה שקרנות הפנסיה החדשות אינן גובות כל דמי ניהול! קיימת סתירה פנימית בחוק: סעיף 78 קובע שנכסי הקרן ישלמו אך ורק לתשלום קצבאות ולכיסוי הוצאות התפעול, אך בהמשך אותו סעיף מותר לקרנות לגבות דמי ניהול".
עוד מציין ח"כ כהן, כי הוצאות התפעול של הקרנות מכוסות מתוך נכסיהן, ודמי הניהול גבוהים מהוצאות התפעול. במילים אחרות: דמי הניהול הם רווח נקי לקרנות הפנסיה הוותיקות!
הצעת החוק של ח"כ כהן, הדומה בעיקרה להצעות חוק קודמות של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' וחיים כץ, הונחה על שולחן הכנסת ב-27 ביולי אשתקד. אך להצעת החוק שלו היה יותר מזה מהצעות החוק הקודמות, והיא אושרה עתה על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. דבר זה משפר את הסיכויים לאישור החוק בכנסת.

האם החוק יחול למפרע, וממתי?

אחת השאלות המעניינות המתעוררות היא, האם החוק יחול למפרע, וממתי. ח"כ כהן עשוי לדרוש שהחוק יחול ממועד הנחתו על שולחן הכנסת, ביולי אשתקד, או לפחות מיום תחילת הדיון בקריאה ראשונה. הנימוק: הגמלאים אינם צריכים לסבול מהסחבת של הכנסת.
נציגי קרנות הפנסיה הוותיקות, מצד שני, עשויות לדרוש שהחוק יופעל רק מיום פרסומו ב"רשומות" לאחר אישורו בכנסת.
לאור נתונים אלו, יש חשיבות לקצב הדיון בחוק - האם הדיון יהיה מהיר או איטי. יצוין, כי מדובר בחוק פשוט יחסית, המהווה תיקון בן שתיים וחצי שורות לחוק קיים, כך שלכאורה ניתן לאשרו במהירות.
במקרה שהחוק יאושר עם תחולה למפרע, יקבלו רבבות גמלאים, ואולי יותר, הפרשים על חשבון העבר, שיהיו כעין מענק חד-פעמי.

תאריך:  17/02/2010   |   עודכן:  17/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשורה לגמלאים: דמי ניהול יופחתו והפנסיה תגדל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דמי ניהול
חן יועצים  |  17/02/10 14:00
2
רק ביבי יכול וימותו מקינאה הסמ ל"ת
שלום אחר כך  |  17/02/10 15:20
3
כל הכבוד!
ד.פ. גמלאית  |  17/02/10 17:11
4
דמי ניהול
מרינה  |  11/05/10 10:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בנאום בפני ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות בארה"ב, נימק פישר את סיבות חוזקה של הכלכלה הישראלית ויציבות המערכת הבנקאית    הזכיר את תחזית הצמיחה בת 3.5 האחוזים של בנק ישראל, אך סייג אותה בהתפתחויות בכלכלה העולמית
מוטי פשכצקי
בהתאחדות זועמים על דברי שחקן העבר: "המזכירות וההנהלה יקבעו מי יאמן"
גלית יצחק-אוגנוב
משרד ההסברה והתפוצות החליט לגייס את אזרחי ישראל למאמץ ההסברתי לשם שיפור תדמיתה    קמפיין, אתר אינטרנט, חוברות כיס בעלייה למטוס וסדנאות קואוצ'ינג יסופקו לאזרחים היוצאים מדי שנה לחו"ל
עופר וולפסון
הקבוצה מתכננת לגייס כ-70 עובדים חדשים למערך הקיים - תוספת של כ-20%    תוכניות ההתרחבות מגיעות על-רקע זכייה במספר פרויקטים בארץ ובחו"ל    באחרונה רכשה גילון שתי חברות בתחומים משלימים לפעילותה - אמפליו וסינרג'י
איציק וולף
ראשי מרכז ישיבות בני עקיבא הנחו את ראשי המוסדות הרבים של הציונות הדתית שלא להתייחס לפרשת הרב מרדכי אלון בישיבות ובאולפנות    ראש ישיבת הסדר: חשש להורדת כיפות המונית    "הרב אלון - כוכב שביט שנשרף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il