X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: ששון תירם/פלאש 90]
בג"צ בצו ביניים: ניתן בינתיים להמשיך בהפרדה ב"קווי מהדרין" מבלי להגדירם ככאלה השופטים: "לא בהכרח כל המהדר בצניעות גם מהדר בכבוד הבריות"
▪  ▪  ▪
רוצים "קווי מהדרין"? שלמו יותר
עידן יוסף
האם נוסע חרדי שיתבקש לשלם מעט יותר עבור קו נפרד יעדיף לעלות לקו רגיל? * רק מבחן אוביקטיבי בשטח יוכל לגלות מה באמת רוצים רוב החרדים
לרשימה המלאה

לאן לוקחים אותנו קווי המהדרין
פרופ' אבי שגיא, פרופ' עדי אופיר, ד"ר איריס בראון
האם מתן אישור לקווי אוטובוס בהם יושבים הגברים מלפנים והנשים מאחור הוא ביטוי לסובלנות תרבותית, או שמא זהו הכשר לדיכוי נשים והדרתן? האם חובתה של חברה דמוקרטית להגן על תרבויות מיעוט בתוכה גוברת על אחריותה להבטיח קיומם של ערכי היסוד הבסיסיים שלה? והאם הדיון בסוגיית קווי המהדרין מהווה התנפלות צדקנית על האוכלוסיה החרדית, מסיט את הדעת מהפרדות אחרות, או נוגע בלב-ליבן של השאלות המוסריות שצריכות להטריד את אזרחי ישראל?
לרשימה המלאה

בג"צ מותח ביקורת על שר התחבורה ישראל כ"ץ, על החלטתו שלא לאמץ את עיקר החלטותיה של הוועדה שהקים שר התחבורה לבחינת הסדרי ההפרדה בין גברים לנשים בקווי אוטובוס המשמשים את הציבור החרדי. לדעת בג"צ, עמדתו של כ"ץ אינה מנומקת דיה הן במישור המשפטי והן במבחן התוצאה בשטח. כלומר, ההנחה כי הפרדה יכולה להתבצע על-בסיס וולונטרי אינה עומדת במבחן המציאות.
השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן ויורם דנציגר, הורו לשר התחבורה בצו ביניים לנמק בתוך 60 יום מדוע לא אימץ את מסקנות הוועדה, שקבעה כי הקווים המופרדים אינם חוקיים, תוך שהם מורים לו גם להתייחס לאפשרות של קווים פרטיים.
בצו ביניים נוסף, הורה בג"צ למדינה כי לעת עתה אין להגדיר את קווי האוטובוס הנפרדים כקווי מהדרין, אך אפשר להמשיך בינתיים את ההפרדה מרצון בין המינים. השופטים התייחסו לעצם השם מהדרין באומרם כי:
  • "נציין כי השם 'מהדרין' אינו נראה לנו הולם, שהרי אין מדובר בנרות חנוכה או בכשרות בשר או באתרוג, וכנראה – כעולה ממקרים שהובאו לפנינו – לא בהכרח כל המהדר בצניעות גם מהדר בכבוד הבריות"
בעל-כורחו של שר התחבורה, הורו שופטי בג"צ כי עד להחלטת ביהמ"ש הבאה בעניין יאומצו חלק מהמלצות הוועדה, וזאת מתוך התחשבות במציאות הקיימת. בפרק זמן זה אסור יהיה לפתוח קווים מופרדים חדשים.
בבואם להכריע בעניין העלו השופטים את הרעיונות הבאים, שלדבריהם אינם עומדים בניגוד להלכה:
  • נשים יישבו מקדימה ולא מאחור, במחצית מן האוטובוסים המופרדים, ובמחצית השנייה יישבו הגברים בקדמת האוטובוס והנשים מאחור.
  • גברים יישבו במושבים בצד אחד של האוטובוס ונשים יישבו בצידו השני.
אולם בסופו של דבר, החליטו השופטים שלא לשנות את המצב הקיים כדי לא לקבוע מסמרות, כפי שנעשה בצו עשה.
בג"צ הורה על הקמה מיידית של צוות במשרד התחבורה שיבצע ביקורי פתע וייענה לתלונות הנוסעים, למי שיפר את הוראות הביניים. לצורך לימוד ההסדר החדשידריכו המפעילים את הנהגים באשר לתפקידם.

החלטה: בג"צ 746/07 נעמי רגן ואח' נ' משרד התחבורה ואח'
ההוראות בתקופת הביניים
בתקופת הביניים יופעלו הקווים המופרדים על-פי שורה של הנחיות:
▪  ▪  ▪

  • עלייה וירידה של שני המינים גם בדלת האחורית בקווי השירות בהם מתקיימת כיום הפרדה;
  • נוסעים יוכלו לשבת בכל חלק של האוטובוס בו יחפצו. אם ירצו, יוכלו גם לשבת בהפרדה, ובלבד שהדבר הוא על-פי רצונם החופשי;
  • לא תהיה שום קריאה לציבור הנוסעים לעלות או לשבת באוטובוס באופן כזה או אחר, מופרד או מעורב;
  • הקווים לא יוגדרו כ"קווי מהדרין" או קווים ייעודיים לאוכלוסיה זו או אחרת.
  • למפעילים ולנהגים יובהר, כי קווים אלה אינם מאופיינים בהפרדה בין המינים ואל למפעיל או לנהגים להשתתף בהחלה של הסדרים כלשהם על הנוסעים. על מפעילים ונהגים מוטלת החובה לפעול למניעת פגיעה או כפייה או גילויי אלימות כלשהם בנוסעים כל שהם.
  • שימוש בדלת האחורית של האוטובוסים יתאפשר תוך דאגה לכלל ההסדרים התפעוליים והביטחוניים, וכן לאפשרות לגבות תשלום באחת או יותר מהדרכים הבאות: מנקב, כרטיסן או כל סידור אחר שיאושר או יידרש על-ידי המפקח על התעבורה. כל הפסד שינבע מעלייה בדלת האחורית, לרבות עקב המשתמטות מתשלום, יחול על המפעיל בלבד.
  • אם ייווכח משרד התחבורה במהלך תקופת הבדיקה, כי התרת העלייה מהדלת האחורית מעוררת בעיות של גבייה, בטיחות או ביטחון שלא ניתן לתת להם פתרון הוא יהיה רשאי להורות על הפסקת השימוש בדלת האחורית, בכל הקווים או מקצתם, לפי העניין.
  • המפקח על התעבורה יעקוב אחר תגובות הציבור לפעילות הקווים שברשימה, לרבות כל טענה בדבר אלימות או חשש לאלימות או לכפייה מסוג כלשהו, יקיים את הפיקוח הנדרש ויפעיל את סמכויותיו בהתאם להוראות הדין. משרד התחבורה יפעיל אמצעי אכיפה מוגברים בקווים שברשימה, הן ביחס להתנהגות הנוסעים והן כלפי המפעילים והנהגים.
  • אם יימצא במהלך תקופת הבדיקה כי גילויי האלימות נמשכים, יבחן המפקח על התעבורה את האפשרות, בין היתר, לאסור עלייה בדלת האחורית באותם קווים בהם התקיימו גילוי אלימות או כפייה, לבטל את הפעלת הקו אותו מפעיל, או כל אמצעי הולם אחר.
  • בתום תקופת הבדיקה יוגש לשר התחבורה דוח מצב המרכז את כל הממצאים בקשר להתנהלות קווי השירות ברשימה והנוסעים בהם במהלך תקופת הבדיקה. לדוח תצורף עמדת המפקח על התעבורה בדבר האפשרות להמשיך לקיים את המתווה הכללי שהוצע בהמלצות.
  • אם לאחר תקופת הבדיקה יימצא כי ניתן ליישם את המתווה הכללי, יידרשו גם מפעילי הקווים המנויים ברשימה ליישם את מכלול האמצעים הטכנולוגיים והתפעוליים שייקבעו על-ידי המפקח על התעבורה.

תאריך:  18/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ"ץ חויב לאמץ מסקנות ועדת המשרד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי זה פתרון הולם בהחלט
חרדי  |  18/02/10 14:13
2
שר אדיוט למהדרין.
אליהו חיים  |  18/02/10 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר התיירות: "בשנתיים הקרובות ישקיע המשרד למעלה מ-10 מיליון שקלים בפרויקטים תיירותיים חדשים ברמה, לצד המשך מימוש תוכניות שכבר אושרו בהיקף של עשרות מיליוני שקלים"
לירון בכר
הישראלית צעדה ביתרון 5:7, 0:3, כשהסינית (10) נכנעה לכאבים בגב
תומר לוי
פרסום ראשון. המחלוקת האחרונה בין הצדדים: סעיף היציאה לאירופה
עידן יוסף
פרטנר נערכת למהלך הבא שמטרתו להוביל את שוק התקשורת הכוללת בישראל    מודיעה על מבנה ארגוני המותאם ליישום האסטרטגיה, שינויים בצוות המוביל והעצמת מנועי הצמיחה -mobile Data, עסקי התקשורת הנייחת ותוכן בכל הפלטפורמות
שרון שפורר
שאול אלוביץ' צפוי להשלים את רכישת בזק מידי קבוצת אייפקס-סבן תמורת 6.5 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il