X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכתב הערעור טענה הצעירה כי יש לבטל את הרשעתה הגורמת לה נזק יותר משהיא מועילה לציבור, וכי יש לשקמה בית משפט מחוזי הסכים וביטל ההרשעה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה]

דינה מלכה קפלן (28) הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהורשעה על-ידי בית משפט השלום בעבירות של גניבת כרטיס אשראי והונאת כרטיס חיוב, בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ובהעלבת עובד ציבור.
בית משפט השלום גזר עליה מאסר על תנאי לתקופה של שלושה חודשים, שירות לתועלת הציבור בהיקף של 100 שעות וצו מבחן למשך שנה. ההרשעה נעשתה בניגוד להמלצת שירות המבחן, שהמליץ על שירות לציבור בהיקף של 100 שעות, ללא הרשעה.
הערעור נסב על ההרשעה בלבד. בית משפט השלום ציין בגזר הדין כי אין להבליג על התנהגותה הבלתי ראויה של קפלן, שגנבה מחברתה תיק עם חפצים שונים וכרטיס אשראי בו עשתה שימוש, ועל התנהגותה כלפי שוטרת, אותה קיללה והעליבה.
בכתב הערעור נטען, כי בית משפט השלום טעה כשלא נתן משקל ראוי לעמדת שירות המבחן לשקם את קפלן, ולמצבה הנפשי. "ההרשעה תפגע פגיעה חמורה בשיקומה של המערערת, שהיא אם חד-הורית לתינוקת ילידת 2009". התברר שקפלן עובדת בתעסוקה מוגנת, ששכרה מועט, ואבי ילדתה אינו עובד והיא תאלץ לעבוד על-מנת לפרנס את בתה התינוקת.
בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור: "במכלול הנסיבות יוצאות הדופן של מקרה זה, נראה כי ההגנה הרימה את הנטל לשכנע ששיקולי השיקום גוברים במקרה האינדיבידואלי על השיקולים שבאינטרס הציבורי שבענישה ובהרתעה, וזאת על-פי המבחן שנקבע בע"פ 2083/96 תמר כתב נ' מ"י, פ"ד נב(3) 337. אנו רואים לנכון להדגיש, כי בית המשפט קמא התחשב בתהליך השיקום והקל מאוד בעונשה של המערערת.
"אולם, בנסיבות בהן קיים חשש כבד לפגיעה בשיקומה של המערערת, אשר הניב כבר פירות ראשונים, ובשל הסיכון הממשי שההרשעה תכביד מאוד על יכולתה למצוא תעסוקה, אנו רואים לנכון לקבל את הערעור ולבטל את ההרשעה ואת עונש המאסר על תנאי, ולהותיר על כנן את יתר הוראות פסק הדין (ביצוע שירות לתועלת הציבור וצו מבחן), זאת תוך קבלת המלצת שירות המבחן".

פסק-דין: ע"פ 4635/09 דינה מלכה קפלן נ' מדינת ישראל
תאריך:  21/02/2010   |   עודכן:  21/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוטלה הרשעת צעירה שגנבה כרטיס אשראי מחברתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, דובר בארונות יקרים שהציב באישור אחד הדיירים בבניין    הנתבעת השיבה כי הארונות עמדו הפקר וסיכנו ילדים - בית המשפט חייב אותה בפיצוי
עדי בן-ישראל
עסקה חדשה לשותפויות קידוח "תמר": יספקו גז טבעי למפעל סיליקה בדימונה בחצי מיליארד דולר    ההסכם החדש נועד לשרת את צרכי הגז של המפעל ושל תחנת הכוח הצפויה לקום בסמוך לו    משך ההסכם הינו 17 שנה    ישנה אופציה לרכישת כמות נוספת של גז טבעי על-ידי המפעל לפרויקטים פוטנציאליים
מערכת pCon
תערוכת הסלולר הגדולה Mobile World Congress בברצלונה חושפת פרטים מעניינים על עולם הסלולר    מי היו ההשקות החשובות בתערוכה? מי החברות שבלטו בהופעתן ומי בלטו בהיעדרן? ובעיקר, מה הן מגמות המפתח שישפיעו על עולם הסלולר בשנה הקרובה?
יפעת גדות
מנהל המזון והתרופות האמריקני מזהיר מפני השימוש בתרופות אדוויר, סימביקורט, פורדיל וסרבנט    מחקרים הראו עלייה בסיכון לאשפוז ואפילו מספר מקרי מוות, במיוחד בקרב ילדים
עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il