X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה ולוועדות הכנסת בדרישה לבחון כיצד הועבר התיקון לחוק הבנקאות, המכשיר את אחזקות בנק לאומי בחברת הביטוח מגדל, בניגוד להמלצות ועדת ברודט מלפני 14 שנה
▪  ▪  ▪
האם התיקון לחוק הבנקאות "נתפר" אישית לבנק לאומי? [צילום: פלאש 90]
הכנסת אישרה תיקון לחוקי הבנקאות וייעוץ השקעות
עופר וולפסון
בחוק הסדרת יעוץ ההשקעות נקבע כי תושווה ההסדרה החלה על תעודות סל להסדרה הקיימת לגבי יחידות של קרנות נאמנות * התיקון לחוק הבנקאות יאפשר החזקה ריאלית גדולה מ-1% בתאגיד החזקה ריאלי ע"י תאגיד בנקאי * המשמעות המיידית של האישור: בנק לאומי יוכל להמשיך להחזיק בחברת הביטוח מגדל
לרשימה המלאה

התנועה לאיכות השלטון פנתה (יום ג', 23.2.10) למבקר המדינה, לוועדת הכנסת, לוועדה לביקורת המדינה ולגורמים נוספים, בדרישה לבחון לעומק כיצד איפשר המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לדחות את מכירת אחזקות בל"ל במגדל וליצור דין חריג ושונה עבור בנק לאומי.
הפנייה נעשתה לאור אישור הכנסת אמש את התיקון בחוק הבנקאות, הנותן הרשאה בדיעבד לבנק לאומי להמשיך ולשלוט בחברת הביטוח מגדל. זאת, על-אף שהבנק מחזיק בתאגידים גדולים נוספים.
במכתבה ציינה התנועה כי "מטרת התיקון לחוק הבנקאות שהעבירה אמש הכנסת הוא למעשה מתן הרשאה בדיעבד לבנק לאומי להמשיך ולשלוט במגדל, על-אף אחזקותיו ב'פז' וב'חברה לישראל', וחרף האיסור החוקי שחל על כך במשך 14 שנה".

"החוק שאושר אמש טומן בחובו זרע פורענות"

התנועה טוענת כי קיים חשד כבד שמטרת החוק היא לכאורה להלבין דבר עבירה. "החוק מצטיין בכותרת ובניסוח 'טכני' יבש, אולם מאחוריו מסתתר סיפור ארוך ומקומם. למעשה, אישור החוק מאפשר למי שבמשך 14 שנה לא עמד בדרישות החוק, תוך שהוא דואג ל'כסות' חוקית בדמות הארכות מהמפקח על הבנקים - להרוויח מאי קיום החוק", ציינה התנועה.
היום אומרים בתנועה כי לא מן הנמנע שחברי הכנסת שהצביעו בעד החוק לא היו מודעים היטב למשמעות המסתתרת מאחורי המילים, ולסיפור העומד ברקע.
כידוע, לפני 14 שנה, בעקבות המלצות ועדת ברודט, נאסר בחוק על הבנקים בישראל לשלוט ביותר מתאגיד ענק אחד. התנועה לאיכות השלטון טוענת כי מאז נמנע בנק לאומי מלקיים את הוראות החוק, והמשיך לשלוט בשלושה תאגידי ענק. זאת תוך סיוע עקיף של המפקח על הבנקים, אשר נמנע - חרף פניות מצד התנועה לאיכות השלטון - מלאכוף את החוק על בנק לאומי, והעדיף להעניק לו הארכות חוזרות ונשנות לשם מכירת אחזקותיו בחברות אלו.
התנועה מציינת כי מתן אישור לבנק לאומי לשלוט ב'מגדל' סותר לא רק את המלצות ועדת ברודט, אלא גם את לקחי המשבר העולמי האחרון. "כך, קריסתו של ענק הביטוח האמריקני AIG הבהירה באופן נחרץ את הסכנה הכרוכה בחיבור בין חברות ביטוח לבנקים. החוק שאושר אמש טומן בחובו זרע פורענות, שעלול להתבטא במשבר חריף במשק בעתיד", כתבה עוד התנועה.

תאריך:  23/02/2010   |   עודכן:  23/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"התיקון לחוק - הלבנת עבירות בנק לאומי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חוק להלבנת הון-שלטון
עידן סובול  |  26/02/10 12:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בין נימוקי ועדת הפרס "בעשרים שנות פעילותו של מרכז סוזן דלל בנווה צדק, הצליח המרכז להביא לנסיקה של אמנות המחול במדינת ישראל"
בן חיון
בחודשים האחרונים חלו התייקרויות בענף הטלפוניה הקווית    החברות ביטלו מבצעים שהציעו בעבר ושינו מסלולים    בדקנו בעזרת אתר kamaze מהן האפשרויות המשתלמות שמציעות החברות המתחרות בשוק הטלפוניה    בזק מציעה מסלולים מגוונים, אך פחות אטרקטיביים
עופר וולפסון
החברה דיווחה כי הרווח הנקי שלה לרבעון הרביעי של 2009 הסתכם בכ-60 מיליון שקל    בשנת 2009 כולה גדל הרווח הנקי ב-210%    נמשכת ההתקדמות ברכישת בזק בהתאמה למתווה שאושר
עופר וולפסון
ייכנס לתפקיד ב-1 במרס    אלי זוגלובק, המנכ"ל הנוכחי, יעבור לכהן כיו"ר החברה    קמרי עבד כ-23 שנה בחברת שטראוס ובתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל חטיבת התעשיה בחברה
מערכת אתר ערוץ הספורט
בצ'לסי מוכנים לאלופות (חי באתר). צסק"א-סביליה (19:30, חי באתר)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il