X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסוף השבוע פרסמה אפריקה ישראל אזהרת רווח לרבעון הרביעי של 2009, לפיה הפחתת ערך נכסים והפסדים בחברת-הבת אפי פיתוח יובילו למחיקת ערך נוספת של מעל מיליארד שקל החברה ציינה כי ההפסד לא ישפיע על הסדר האג"ח המתוכנן שלה, אך הגופים המוסדיים כבר הודיעו שידרשו מהחברה הבהרות נוספות
▪  ▪  ▪
קשיים לקראת ההסדר? לב לבייב [צילום: פלאש 90]

אפריקה ישראל פרסמה בסוף השבוע (26.2.10) אזהרת רווח לקראת דוחותיה הרבעוניים הקרובים לרבעון הרביעי של 2009, ממנה עולה כי היא צפויה לספוג הפסדים מצטברים של יותר ממיליארד שקל בחברות הבנות שלה.
מן הדוחות עולה כי ירידת הערך הנוספת צפויה להתגלות בדמות הפחתת ערך נכסים של אפריקה בכ-250 מיליון שקל. החברה גם צפויה לסיים את שנת 2009 כולה בהפסד. אפי פיתוח, המשמשת כזרוע ההשקעות של אפריקה ישראל ברוסיה, ושמניותיה נסחרות בבורסה בלונדון, צפויה לרשום ברבעון הרביעי של 2009 הפסד המוערך בכ-850 מיליון שקל.
החברה כתבה בהודעתה כי "על-פי ממצאים ראשוניים של הבדיקה וטיוטות השווי שהתקבלו בידי החברה, חלו ירידות ערך בשווי של מספר נכסי מקרקעין ומלאי דירות, ביחס לנכסים של חברות מאוחדות שלה הממוקמות בעיקרם, באירופה".
בשוק ההון יש המעריכים כי אזהרת הרווח הגיעה בעקבות הלחץ שהפעילה בחצי השנה האחרונה רשות ניירות ערך על החברה, אשר שלחה מטעמה צוות מומחים לרוסיה כדי לבחון את התנהלות אפריקה ואת אופן ביצוע הערכות השווי לנכסיה. יש לציין, כי בדיקה זו נעשתה עוד לפני תחילת המגעים על הסדר החוב של החברה.

אפריקה: "לא תהיה השפעה על ההסדר"

כידוע, אפריקה ישראל נמצאת בתהליך יישום הסדר החוב כולל עם מחזיקי האג"ח שלה, אשר גובש עמה בחודשים האחרונים.
החברה הדגישה בהודעתה כי ההפסדים שיירשמו בדוחות הכספיים של החברות הבנות אינם משפיעים על תנאי ההסדר המוצע של החברה עם מחזיקי אגרות החוב שלה ומרכיביו, ולא על השווי הבסיסי שלה, אשר על פיו צפויה להתבצע השקעת הכספים של לב לבייב בתמורה להקצאת מניות בחברה והמרת החוב של מחזיקי אגרות החוב למניות החברה.
מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, אמר כי "פרסום התשקיף להנפקת זכויות לאחר קבלת ההיתר מרשות ניירות ערך מהווה צעד נוסף לקראת אישור ההסדר כולו באסיפות מחזיקי האג"ח ובעלי המניות ולאחר מכן אישורו הסופי של בית המשפט בתקופה הקרובה".
במסגרת הסדר החוב מתכננת אפריקה הנפקת זכויות בהיקף של כ-750 מיליון שקל. ההנפקה תתבצע כך שכל בעל מניות שיחזיק ב-4.9 מניות של אפריקה נכון ל-22 באפריל, יוכל לרכוש יחידת זכות אחת במחיר של 36.1 שקל ליחידה. אפריקה תנפיק 11.1 מיליון מניות כאשר בהתאם לתנאי הסדר החוב, לב לבייב ישתתף בהנפקה וירכוש 8.3 מיליון מניות על-מנת שיוכל להמשיך ולהחזיק בשליטה בחברה, אם כי חלקו בסך המניות הכולל יירד מ-74% ל-54%.
אפריקה מניחה כי האישור הסופי להסדר החוב יינתן עד סוף חודש מרס, וכי הנפקת הזכויות תנוצל במלואה.
הגופים המוסדיים, מצידם, קיבלו בהפתעה את הודעת אפריקה על ההפחתות שהיא צפויה לבצע, וציינו כי הם נערכים כדי לנתח את ההשלכות של המהלך והשפעותיו, אם בכלל, על הסדר החוב שגובש.
נציגות מחזיקי האג"ח, המיוצגת על-ידי עורכי הדין ליפא מאיר ואמיר ברטוב, הודיעה בסוף השבוע כי במסגרת ההסכם שנחתם בין אפריקה לבעלי האג"ח הוכנסו מראש מנגנוני התאמה, לפיהם, אם ההון העצמי של אפי פיתוח יורד, אפריקה מחוייבת לפצות את בעלי האג"ח בתוספת מניות מחברות אחרות. עם זאת, הודיעה הנציגות כי היא תכונס כבר בתחילת השבוע, ותזמן את מנכ"ל אפריקה ישראל, איזי כהן, ואת סמנכ"ל הכספים, רון פאינרו, כדי לתת הבהרות לגבי התשקיף ולגבי הפחתות השווי, וכי בהתאם לכך תידון הנציגות בהשלכות נהתונים על ההסדר עצמו.
אחת ההערכות הרווחות שנשמעה בקרב המוסדיים היא כי ההסדר לא ייפול, וכי סיכוייה של החברה לשרוד הולכים וגדלים, בייחוד לאור העובדה שהחוב של החברה ייפרס.

תאריך:  28/02/2010   |   עודכן:  28/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפריקה באזהרת רווח: ירידת ערך של מיליארד שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
לואי ואסאלי נולדו בספארי ברמת גן    מאחר שבעוד רגע הם הופכים לבוגרים, הוחלט להעבירם לגן חיות בדרום אפריקה    [עובר בית / צילום: טיבור יגר]
עכבר העיר אונליין
השמועות התגלו כנכונות - להקת הרוק מטאליקה תופיע בישראל בחודש מאי. המחירים? בין 300 ל-1,200 שקלים לכרטיס
איילה פנייבסקי
מתמודד הריאליטי המושלם, המוקצן והמרתק של העונה הודח רגע לפני הסוף והותיר אותנו עם גמר נורמטיבי להחריד
יפעת גדות
נשים שילדו פעמיים היו בסיכון הנמוך ביותר למחלות של הלב ושל כלי הדם    הסיכון היה גבוה ב-30% אצל נשים שילדו ארבע פעמים
עופר וולפסון, איציק וולף
בעימותים בין כוחות הביטחון לפלשתינים במזרח ירושלים נפגעו 4 שוטרים ו-18 פלשתינים    היערכות מיוחדת ניתנה לצעדת העדלאידע שיצאה מקריית ארבע אל עבר חברון    חשש מהמשך ניסיונות התססת הרחוב הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il