X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצו, החל על כ-20,000 עובדים בענף, ישפר את זכויות העבודה שלהם, בדמות תנאים כגון פנסיה מקיפה, תשלום שעות נוספות וקבלת דמי הבראה רשתות השיווק הקטנות טרם קיבלו מענה מבג"צ
▪  ▪  ▪
תנאי התעסוקה המשופרים הוכנסו לרשומות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

משרד התמ"ת פרסם בשבוע שעבר ברשומות, ילקוט הפרסומים הרשמי של מדינת ישראל, את צו ההרחבה בענף רשתות שיווק המזון החל על כ-20,000 עובדים בענף. כך הודיעה (יום ג', 2.3.10) ההסתדרות.
צו ההרחבה ניתן בעקבות ההסכם הענפי שנחתם בין ההסתדרות לאיגוד לשכות המסחר לפני כחצי שנה. המשמעות של פרסום הצו היא תחילת יישום שיפור הזכויות לאלפי עובדים בכל ענף רשתות השיווק.
הצו מגדיר רשת שיווק כמעסיק שלו לפחות שתי חנויות לשיווק מזון או חנות אחת בשטח של 500 מ"ר ומעלה. העובדים ברשתות אלה, המועסקים מתחת לשלוש שנים, יזכו לפנסיה מקיפה לאחר חצי שנת עבודה, ולפיצויים גם במקרה שהעובד התפטר מיוזמתו. עובדים זמניים שעבדו בשעות לילה יקבלו תוספת שכר של 60% לשעת עבודה, ימי הבראה יינתנו מעל המינימום הקבוע בחוק, יינתן שי לחג ויינתנו הטבות נוספות.
עובדים אשר מועסקים מעל לשלוש שנים יקבלו את כל ההטבות שלהן זכאים עובדים זמניים, ואף הטבות נוספות: משכורת 13, תוספת ותק, ביגוד וקרן השתלמות.
כזכור, לפני כשבועיים הגישו רשתות השיווק הקטנות עתירה לבג"צ נגד צו ההרחבה. בג"צ הורה לכל הצדדים - ההסתדרות, התמ"ת ואיגוד לשכות המסחר - להגיש תשובה תוך 30 יום. ההסתדרות ואיגוד לשכות המסחר ביקשו מבג"צ למחוק את העתירה על הסף או לחילופין להעביר את הנושא לבית הדין לעבודה. אתמול הגישו רשתות השיווק הקטנות בקשה דחופה לבג"צ בעקבות פרסום הצו, אולם בג"צ טרם התייחס לבקשה. לטענת הרשתות, הצו יגרום לגידול של כ-437 מיליון שקל בשנה בעלויות ההעסקה שלהן ויביא לפיטורי עובדים וייתכן שאף לקריסתן.
בהסתדרות הבהירו כי פרסום הצו אינו נוגד את החלטת בג"צ. היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, אמר היום כי "רשתות השיווק הפרטיות ניסו להציג מצג שווא לפיו בג"צ הורה שלא לפרסם את צו ההרחבה, אולם הדברים שונים בתכלית משום שהדבר היחיד שבג"צ ביקש זה את תשובות הצדדים ובשום אופן לא הורה על איסור פרסום הצו".
בהסתדרות אמרו כי הם מקווים שרשתות השיווק הקטנות יכבדו את הצו ויחלו במתן הזכויות לעובדיהן. "אנו מתכוונים לטפל בעובדים שלא יקבלו את הזכויות מול מעסיקים שיפרו את הוראות ההסכם וצו ההרחבה", הזהירו בהסתדרות.

תאריך:  02/03/2010   |   עודכן:  02/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התמ"ת פרסם את צו ההרחבה בענף רשתות השיווק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עיצומי העובדים בבנק דיסקונט עולים מדרגה נוספת ומחר כל 5,000 עובדי הבנק ישבתו    הערב תתקיים פגישת מו"מ נוספת בין הנהלת הבנק והיו"ר לבין העובדים, בהשתתפותו של יו"ר ההסתדרות
גלית יצחק-אוגנוב
הדוגמנית הבינלאומית תשמש כפרזנטורית של טבע נאות    הקמפיין צולם בלוקיישנים מיוחדים בסגנון רטרו    [מונד מצטלמת / צילום: מורג ביטן]
עידן יוסף
הכנסת מפרסמת את הוצאות הקשר לבוחר    כמה הוציאה לבני על עיתונים, מי הח"כ שקנה MP3, מי שילם על אתר אינטרנט שלא קיים ומי שילם 7,000 שקל לכתיבת נאומים?
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה ממחקר שנערך על-ידי חוקרים ישראלים    נמצא כי ההצלחה בנסיגה זהה בדיאטה דלת שומן, ים תיכונית או דיאטה דלת פחמימות, ומתווכת על-ידי ההפחתה בלחץ הדם הנגרמת כתוצאה מהירידה במשקל
חגית ברונסקי, מור לביא
סיכום שנת 2009 של יפעת מחקרי מדיה: מדוע נשארו איתן ורטהימר, גיל שויד ובני שטיינמץ מחוץ למדורי הרכילות?    למה אנשי עסקים כל-כך אוהבים שמרכלים עליהם?    רשימת האנשים שהכי כיף לדבר עליהם    במקום הראשון - בנימין נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il