X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתכננים הפגנה המונית ביום רביעי השבוע מול משרדי "הרצוג פוקס נאמן"
▪  ▪  ▪
נאמן. להאריך ההתמחות [צילום: פלאש 90]

הסטודנטים מאיימים במאבק נגד שר המשפטים, יעקב נאמן, בנושא הרפורמה וביטול דמי האבטלה למתמחים. פורום הסטודנטים למשפטים כינס ישיבת חירום בהשתתפות יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי, ונציגי כל האוניברסיטאות והמכללות.
בכוונת הסטודנטים להחריף את המאבק ולצאת לפעילויות מחאה נגד הארכת ההתמחות לשנתיים וביטול הזכאות לדמי אבטלה. על הפרק: הפגנה ביום רביעי מול משרדי "הרצוג פוקס נאמן" בתל אביב.
הם מוחים על כוונת שר המשפטים לפעול להארכת ההתמחות לשנתיים במקצוע עריכת הדין. לטענת הסטודנטים, יישום התוכנית יוביל לפגיעה בלתי מדתית בציבור הסטודנטים ויהפוך אותם לכוח עבודה זול, כלשונם.
הסטודנטים למשפטים טוענים, כי שר המשפטים נחשף כמי שפועל באופן עקבי לגיבוש הצעת חוק אשר תביא לסגירתו של מקצוע עריכת הדין. לטענתם, לא ייתכן שבעלי אינטרסים, כמו יעקב נאמן - מבעלי משרד עוה"ד הגדול במדינה, המרוויחים מכוח עבודתם הזול של המתמחים, הם אלו שיחליטו ויקבעו בנושא הסמכת עורכי הדין.
הם מצדדים בהקמת ועדה ציבורית בלתי תלויה, אשר תקבל החלטות בנושא זה, לאחר הידברות עם הנהגת הסטודנטים בישראל.
נדבך נוסף שגורם לסטודנטים לכעוס: בשנת 2009, במסגרת חוק ההסדרים, חוק אשר מועבר כתלוי בתקציב המדינה ואשר אינו זוכה לעיון ראוי, הוחלט על-ידי המדינה כי בתקופת הלימודים למבחני ההסמכה לא יוכלו המתמחים (לשעבר) להיות זכאים לדמי אבטלה.
לטענת הסטודנטים, ביטול דמי האבטלה למתמחים הינה פגיעה חמורה בכלל ציבור הסטודנטים למשפטים בישראל והמצב יוצר חוסר שוויון משווע. המשמעות של מניעת דמי האבטלה היא בפגיעה של כ-8,000 שקלים בכל מתמחה ומתמחה, הם אומרים.
הסטודנטים הביעו חשש שרק סטודנטים בעלי יכולות כלכליות יוכלו בתקופה זו לא לעבוד ולהקדיש את כל זמנם ומרצם ללימודים למבחן, בעוד סטודנטים ממעמד סוציו אקונומי נמוך ייפגעו ברמה הכלכלית והחברתית.
הסטודנטים הביעו את מורת רוחם משום שלטענתם, מהלך חקיקה זה נעשה על-ידי הכנסת מתחת לפני השטח ובלא דיון ציבורי אמיתי: "בהינף יד פגעו בציבור אדיר של סטודנטים ומתמחים מכל רחבי הארץ. הזילות והזלזול כלפי הציבור הצעיר הוא בלתי נסבל", אמרו.
מטרות המאבק על-פי הסטודנטים הם: לבלום את יישום הארכת ההתמחות לשנתיים, לבטל את הסעיף בחוק ההסדרים המורה על ביטול דמי האבטלה למתמחים, ולקרוא לגורמים הרלוונטיים להידבר עם ציבור הסטודנטים על רפורמה בתחום עריכת הדין.
יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, בועז טופורובסקי: "אנו רואים צורך מהותי ברפורמה אמיתית במקצוע עריכת הדין. הבעיה היא שבמקרה זה אין מדובר ברפורמה אמיתית, כי אם בהצבת חסם שנקבע בצורה שרירותית ומטרתו היחידה היא לסגור את שערי המקצוע בפני חלקים נרחבים באוכלוסיה ובעיקר בשכבות החלשות. החלטה כה חשובה, הנוגעת לציבור של עשרות אלפי סטודנטים במדינת ישראל, ראוי שתעשה תוך התייעצות ולאחר דיון ציבורי מעמיק בעניין".
מנכ"ל קודקס, חברת השמה של עורכי דין ומתמחים, אמרה כי הצפת המקצוע היא תופעה המובילה את התחום לשרשרת של תופעות לוואי, במיוחד בקרב אותם עורכי הדין שעדיין אינם מבוססים וטרם קנו לעצמם שם ומוניטין. לדברי אלינור מור-סיטבון, היתרון העיקרי ברפורמה גלום ביכולתה הפוטנציאלית לשפר את תדמית המקצוע ולשמור על הרמה המקצועית בו. "יש לזכור מנגד, כי לרפורמה יש גם חסרונות, היות שבתקופת התמחות ישנם מתמחים הנאלצים להסתפק במשכורות מנימליות או מנוצלים בידי מעסיקים מסוימים. הארכת תקופה זו תערים קשיים כלכליים אשר יורגשו במיוחד בקרב המתמחים המשתייכים למגזרים בעלי חוסן כלכלי נמוך יותר ועלולים להוות חסם כניסה לענף".

תאריך:  02/03/2010   |   עודכן:  02/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב נאמן / Yaacov Neeman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסטודנטים מוחים נגד השר יעקב נאמן
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
נאמן מתנהג-כמאשים,שופט ותליין! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  2/03/10 14:30
2
הסטודנטים יוצרים בלגן במדינה
אנדריי לה-מוסיה  |  2/03/10 14:42
3
יו"ר הלשכה והשר
מתמחה אחד  |  2/03/10 14:54
 
- ההפגנה פוליטית, בהשראת בייניש
ואהוד ברק  |  2/03/10 16:18
4
לקבוע מספר שעות מקסימום בסטאז' ל"ת
התמחות=עבדות חוקי  |  2/03/10 16:12
5
מערכת הצדק המושלמת בישראל
מרק_טווין  |  2/03/10 16:35
6
נאמן איש קטן עם צל פוליטי גדול ל"ת
סטודנט מוחה   |  2/03/10 17:32
7
השר סינילי
שולץ  |  2/03/10 19:01
8
מוחים רק כאשר הם נפגעים.
אליהו חיים  |  2/03/10 21:13
9
נאמן מתגלה כשר משפטים גרוע
איש ימין   |  2/03/10 21:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מקווים לשיתוף פעולה שיניב עסקים חדשים    היוזמה - של קבלני תל אביב
עופר וולפסון
ההצעה קובעת כי כל קופת גמ"ח תוכל לפעול כמוסד פיננסי, אך מבלי שיוטל עליה פיקוח במסגרת חוק הבנקאות    בנק ישראל ומשרדי האוצר והמשפטים מתנגדים להצעת החוק במתכונתו זו
עופר וולפסון
כך עולה ממחקר שנערך במרכז הישראלי לחקר המגזר השלישי באוניברסיטת בן-גוריון    התופעה החדשה יחסית, קיבלה תנופה בעקבות המשבר הכלכלי והמשבר בפילנתרופיה ובגיוסי התרומות שבאו בעקבותיו
עופר וולפסון
חברת הביופרמצבטיקה גייסה את הסכום באמצעות מימוש של כ-72% מכתבי האופציה שהנפיקה בגיוס פרטי    הכספים ישמשו את החברה להשלמת תוכניות פיתוח והשקעות
עופר וולפסון
הצו, החל על כ-20,000 עובדים בענף, ישפר את זכויות העבודה שלהם, בדמות תנאים כגון פנסיה מקיפה, תשלום שעות נוספות וקבלת דמי הבראה    רשתות השיווק הקטנות טרם קיבלו מענה מבג"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il