X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: פלאש 90]
ליברמן נגד רב-ניצב דודי כהן

"האימא של שיבוש ההליכים"

שר החוץ הגיע לבית המשפט העליון והגיש עתירה בניסיון להוביל לחקירת 13 קצינים שהיו מעורבים בהדלפת מסמך מחקירתו ואשר פורסם ב-News1 דרש מהיועמ"ש להורות על חקירה פלילית נגד מפכ"ל המשטרה
▪  ▪  ▪
יואב יצחק
חשיפה ב-Nfc - פרשת הערבות: אין עבירת שוחד, פסול ערכית

החשד: שיבוש הליכי חקירה
עידן יוסף
ליברמן נחקר בחשד שקיבל משגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, מידע על סיוע משפטי שביקשה ישראל מבלארוס * לאחר מכן סייע ליברמן בקידומו של בן אריה במשרד החוץ
לרשימה המלאה

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע (ד',3.3.10) לבית המשפט העליון על-מנת להגיש עתירה בניסיון להורות לחקור 13 קציני משטרה שהיו לדבריו שותפי סוד להדלפת מסמך מחקירתו לפרום באתר News1.
ליברמן ציין בעתירה כי לפני כעשר שנים, בפברואר 2000, נפתחה נגדו חקירה נוספת שגם במהלכה הודלפו מפעם לפעם חומרי חקירה מוכמנים לתקשורת.
"במהלך החקירה הארוכה, הודלפו מפעם לפעם חומרי חקירה מוכמנים רבים לכלי התקשורת; ובייחוד בעת התנהלותן של מערכות בחירות שבהן נטל העותר חלק כראש מפלגת "ישראל ביתנו". וכך, בין היתר, ביום 11.2.2008 וביום 16.2.2008 פורסמו שתי כתבות מפרי עטו של מר יואב יצחק באתר האינטרנט www.News1.co.il. בכתבות אלה מצוטטים (!) קטעים שלמים מתוך "דיווח מוכמן של צוות החקירה בראשותו של שאול גולדמן", ציין.
"אין חולק, כי מסירתם של חומרי חקירה על-ידי חוקרי המשטרה לכלי התקשורת מהווה עבירה פלילית (גילוי בהפרת חובה, לפי סעיף 117(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977; מרמה והפרת אמונים, לפי סעיף 284 לחוק העונשין; שימוש לרעה בכוח המשרה, לפי סעיף 280(1) לחוק העונשין)", טען בעתירה.
"ביום 5.7.2009 הודיע מנהל המחלקה לחקירות שוטרים, על דעת פרקליט המדינה, כי החליט לסגור את תיק החקירה, כבר "בשלביה הראשונים". החלטה זו של מנהל מח"ש מבוססת היא על החלטתו של בית משפט השלום בירושלים שלא להיעתר לבקשת מח"ש לקבל נתוני תקשורת של 13 קציני המשטרה שהיו "שותפי סוד" למידע המוכמן שהודלף לתקשורת. החלטה זו של כב' השופטת מאק-קלמנוביץ בב"ש 7159/09 עומדת בניגוד מוחלט להחלטות קודמות של בית משפט השלום באותו עניין ממש להיעתר לבקשת מח"ש לקבל נתוני תקשורת של 13 קציני המשטרה הנ"ל, בדיוק לאותה תקופת זמן (20 ימים) ובדיוק לאותה קבוצת אנשים".
עוד הוסיף בעתירה כי לפני שיראה מדוע החלטתה של כב' השופטת חגית מאק-קלמנוביץ מוטעית מדעיקרא, יתייחס לסגירת תיק החקירה על-ידי המשיבים, כבר בשלביה הראשונים של החקירה, צעד המעורר, לדבריו, תמיהה עצומה.
"האם אין פעולות חקירה בסיסיות בהן היה ניתן לנקוט עובר לסגירת תיק החקירה? האם לא ניתן היה, למשל, לחקור את 13 קציני המשטרה או להזמינם להיבדק במכונת אמת (פוליגרף), כפי שנהוג ומקובל בחקירות מסוג זה? ולא זו בלבד: האם לא ניתן היה להגיש בקשה ממוקדת ומצומצמת יותר לקבלת נתוני תקשורת, ברוח הערותיה של כב' השופטת מאק-קלמנוביץ? האם לא ניתן היה לבקש את נתוני התקשורת של העיתונאים, או לכל הפחות לבקש את הצלבת נתוני התקשורת של 13 קציני המשטרה ושל העיתונאים? הפסו דרכי החקירה מן העולם שעה שמושא החקירה הם, רחמנא ליצלן, קציני משטרה, החשודים בביצוע העבירה החמורה של הדלפת חומרי חקירה סודיים שהגיעו אליהם רק בשל מילוי תפקידם?", לשון העתירה.

"המפכ"ל דודי כהן שיבש הליכי חקירה"

עם הגיעו לבית המשפט אמר ליברמן לכתבים כי בית המשפט קבע בעבר שאין ספק שהייתה הדלפה מהמשטרה של מסמכים מוכמנים.
"המחלקה לחקירות שוטרים קבעה שמדובר ב-13 קציני משטרה שהייתה להם נגישות לאותו מסמך. משום מה אף אחד מהם לא נחקר או נבדק בפוליגרף ומח"ש החליטה לסגור את החקירה עוד בתחילתה. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה מזוז עוד ב-2009 והוא אמר שבגלל שיקולים שונים שהוא לא פירט הוא הורה לסגור את החקירה. זאת תשובה שאינה מתקבלת על הדעת. אני דורש שאותם 13 קצינים שהייתה להם נגישות לאותו מסמך יעברו פוליגרף וייחקרו ואין שום בעיה לבדוק מי מהם הדליף את המסמך", אמר.
ליברמן האשים עוד את מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, בשיבוש הליכי חקירה ביחס לחקירה האחרונה שבה נחקר השבוע במשטרה על שיבוש הליכי חקירה בקבלת מידע משגריר ישראל בבילארוס. לדבריו כל מה שהוצא לתקשורת הוצא בצורה מעוותת ומגמתית שבינה לבין המציאות אין שום דבר.
"מכיוון שהוזהרתי שאסור לי לדבר על החקירה - זה מה שאני עושה. אבל אחרי שיצאתי מהחקירה כל הפרטים פורסמו בצורה מעוותת על-ידי לשכת המפכ"ל. זה שיבוש הליכי חקירה פר אקסלנס. כשזה פרסום בצורה מעוותת ומגמתית במטרה לייצר לחץ על דעת הקהל ברור שמדובר בשיבוש הליכי חקירה. זה האימא והאבא של שיבוש הליכי החקירה", אמר.
ליברמן הוסיף כי במקביל להגשת העתירה ביחס לחקירת הדלפת המסמך מחקירתו לעיתונות פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה שיורה לפתוח בחקירה נגד רב-ניצב כהן.
"פנינו כבר אתמול ליועמ"ש והציפייה שלי היא שתתקבל הוראה לחקור את מח"ש על שיבוש הליכי חקירה. אני מקווה שתתקבל החלטה מהירה על פתיחת חקירה מהירה כי אין שיבוש הליכי חקירה גס יותר ממה שהיה אתמול שאותי מזהירים שאסור לי להגיד שום דבר ומן הצד השני המפכ"ל מפרסם דברים באופן מגמתי", דברי ליברמן.

תאריך:  03/03/2010   |   עודכן:  03/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האימא של שיבוש ההליכים"
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
ואתה האימא של הקוזאק הנגזל.. ל"ת
סתם מגיב  |  3/03/10 10:31
2
צריך לחקור את דודי
דן----------  |  3/03/10 11:02
3
אביגדור ליברמן
ראש הממשלה הבא  |  3/03/10 11:08
4
המקרה חומר נפץ ועדת חקירה
קצין משטרה בעבר  |  3/03/10 11:55
 
- מוכיח
אורי פ  |  3/03/10 13:18
 
- גם אתה כותב בשגיאות  ל"ת
כנראה שאתה שוטר  |  3/03/10 22:27
5
ליברמן טוב ליהודים בתנאי ...
ישמעאל  |  3/03/10 13:19
6
מה קורא כשאתה מיתלונן על שותר
פרח  |  3/03/10 13:35
7
יש לבדוק את השוטרים בפוליגרף!!
הניה  |  3/03/10 13:53
8
מלכודת הסל
כועס שהיה שם  |  3/03/10 14:07
 
- מסכים להכול, והמצב אף גרוע מכך
אלקזאי  |  4/03/10 13:33
9
BY THIEVES CORRUPT POLITICIANS ל"ת
ISRAEL IS HOSTAGE  |  3/03/10 15:14
10
חקירת המשטרה
צדק חברתי  |  3/03/10 21:31
11
למה רק ליברמן???
ירון זכאי  |  4/03/10 17:34
12
האבא של המושחתים
אליהו חיים  |  6/03/10 18:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר טייג
יו"ר דירקטוריון בזק שלמה רודב יקבל מענק שנתי מקסימלי של 18 משכורות - 3.44 מיליון שקל
איציק וולף
הביטחון האישי של תושבי המועצה האזורית משגב נפגע קשות בעקבות גל פריצות בחודשים האחרונים    מחלקת הביטחון במועצה הבהירה: המשטרה לא יכולה להשתלט - תדאגו לעצמכם
יפעת גדות
החוקרים מאוניברסיטת תל אביב    זוהי הדגמה ראשונה מסוגה של מנגנון חדשני המסביר כיצד אותו אנזים יכול להביא לתגובות ביולוגיות שונות
יפעת גדות
מגלית הוא מחשובי הפילוסופים במדינת ישראל ואחד הפילוסופים הישראלים המוערכים ביותר בעולם כיום
איציק וולף
הלימודים יופסקו ב-12:30 למספר דקות כמחאה על התבטאויותיו נגד תורת האבולוציה ואשר שללה את תיאוריית ההתחממות הגלובאלית    "חובה על האוניברסיטה להגיב על דבריו של אביטל המזלזלים בכלל השיטה המדעית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il