X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוראת החשכ"ל שפורסמה היום תחייב משרדי ממשלה להשתמש בחומרי בנייה ממוחזרים בהתקשרויות ובמכרזים נכון להיום, כמחצית מפסולת הבניין בישראל מגיעה לאתרים פיראטיים או מושלכת בשטחים פתוחים, ופוגמת בקרקע, במי-התהום ובבעלי-החיים
▪  ▪  ▪
הבנייה בחסות ממשלתית - בחומר ממוחזר [צילום: NFC]

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, פרסם (יום ד', 3.3.10) הוראה המחייבת שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים בהתקשרויות משרדי הממשלה ובמכרזי תשתית גדולים שעורכת המדינה.
יש לציין כי כיום, כמות פסולת הבניין הנוצרת בישראל מוערכת בכ-3 עד 4 מיליון טון בשנה. לאתרי סילוק פסולת מוסדרים מגיעים רק כ-2 מיליון טון פסולת בנייה בשנה (כ-50%), עקב מספרם המצומצם של האתרים המוסדרים, ריחוקם של האתרים ממרכזי יצור הפסולת וחוסר פיקוח מספק ברשויות המקומיות על כמויות פסולת הבנייה הנוצרות בתחומן. כתוצאה מכך, מגיעה הפסולת לאתרים פיראטיים או מושלכת בשטחים פתוחים, בשדות ובצידי דרכים, מה שמביא לזיהום הקרקע ומי התהום, לפגיעה במאזן האקולוגי ובבעלי-חיים ועוד.
ממשרד האוצר נמסר היום כי למיחזור פסולת הבניין ערך כלכלי גבוה ברמה הלאומית. ערך כלכלי זה בא לידי ביטוי, בין היתר, בצמצום ההשפעות החיצוניות והישירות הנובע מהפחתת פסולת הבניין המושלכת בשטחים הפתוחים, הפחתת נפחי הפסולת המובאת להטמנה ומהפחתת ניצול משאבי הטבע המוגבלים (מחצבות ומכרות).
הוראת החשב הכללי גובשה על בסיס המלצות צוות בראשותו, המשותף לאגף החשב הכללי ולמשרד להגנת הסביבה, אשר קבע כללים לשימוש בחומרי בנייה ממוחזרים בהתקשרויות ממשלתיות. בהתאם להמלצות, הנחה החשב הכללי את משרדי הממשלה לתת העדפה לשימוש בחומרי בנייה ממוחזרים במכרזים ובהתקשרויות שעורכים המשרדים.
הוראת החשב הכללי כוללת, בין היתר, את ההנחיות הבאות:
  • בהתקשרויות של משרדי ממשלה לצורך הקמת תשתיות, הכוללות שימוש בחומרי מחצבה כחומר מילוי ואשר ניתן להשתמש בהן בחומר בנייה ממוחזר, תחול חובת שימוש בחומר בנייה ממוחזר ב-20% לפחות מחומר המילוי.
  • במכרזי תשתית בעלי היקף נרחב, כגון פרויקטי PPP, בתחומי הבינוי, ההתפלה, התחבורה וכדומה, או במכרזים רלוונטיים נוספים, שסכומם עולה על 100 מיליון ש"ח, ייכללו הדרישות הבאות בקריטריונים לבחירת ההצעה הזוכה, וכן ייקבע לכל אחת מהן משקל יחסי: שימוש נוסף בחומרים ממוחזרים מעבר ל-20% ומחזור פסולת הבניין באתר הבנייה או פינויה לאתר מיחזור מוסדר.
אורן ציין כי יישום ההוראה בהתקשרויות משרדי הממשלה, תביא לפיתוחו של שוק מיחזור פסולת בניין בישראל ותעודד גם את המגזר הפרטי לפעול באופן דומה. "אני רואה חשיבות רבה בקידום מדיניות ידידותית לסביבה ולשימוש בכלים העומדים לרשותנו בהתקשרויות הממשלה ליישום מדיניות זאת. צעד זה משתלב עם צעדים נוספים שמקדם אגף החשב הכללי בתחום זה, ובכלל זה הקמת תחנות כוח סולריות ופרסום מכרז להתייעלות אנרגטית של משרדי הממשלה", אמר.

תאריך:  03/03/2010   |   עודכן:  03/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שוקי אורן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החשכ"ל: המדינה תשתמש בחומרי בנייה ממוחזרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פנתה לשר הממונה על רשות השידור וביקשה לברר טענות לאפליה בשכר על-בסיס מגדרי בין מגישי מבט
עופר וולפסון
הסתכם בכ-200 מיליון ש"ח    ההכנסות לא הציגו גידול והסתכמו בכ-1.31 מיליארד ש"ח    מנכ"ל החברה: "חווים ירידה מתמשכת בתחום השיחות הבינלאומיות"
עופר וולפסון
הסתכם בכ-2.8 מיליארד שקל עקב הוצאה גבוהה מהמתוכנן של משרדי הממשלה    עם זאת, הממשלה נמצאת כעת בעודף תקציבי של כ-900 מיליון שקלים מאז תחילת השנה    ההכנסות ממיסים גדלו ב-1.2 מיליארד ש"ח לעומת פברואר אשתקד
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי טמפרטורות גבוהות מאריכות את עונת האבקת הפרחים, וגורמות לעלייה במספר האנשים המפתחים אלרגיות לאבקות פרחים מסוימים
עידן יוסף
ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת החוק למלחמה בפדופיליה, שאושרה הבוקר בטרומית    שמו של פדופיל שפנה לטיפול יוסר מהמאגר    סמכות לבתי המשפט לצוות על מתן טיפול תרופתי לדיכוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il