X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בפתח תקוה דחה את עתירתו של שלמה אליהו מועמדו של אליהו לתפקיד, דוד קליין, יתמודד עם שאר המועמדים באסיפה השנתית שתתקיים בעוד 4 חודשים
▪  ▪  ▪
ימתין לקיץ לבחירת חברי דירקטוריון לאומי. אליהו

נשיאת בית המשפט המחוזי בפתח תקוה, השופטת הילה גרסטל, דחתה (יום ד', 3.3.10) את העתירה שהגיש שלמה אליהו נגד דחיית אסיפת בעלי המניות של בנק לאומי וקבלת מועמדותו של דוד קליין כדירקטור בבנק. גרסטל קבעה בפסק-דינה כי ההחלטה על מינוי הדירקטורים, כולל יושב-הראש הבא של בנק לאומי, תידון באסיפה השנתית של הבנק שתתקיים בעוד כ-4 חודשים, ולא באסיפת בעלי המניות.
כזכור, אתמול דחו שלמה אליהו ודירקטוריון בנק לאומי את הצעת הפשרה השנייה שהציעה השופטת, ולפיה האסיפה תתקיים תוך 56 יום או לחילופין במועד האסיפה השנתית.
גרסטל כתבה בפסק-דינה כי "לעת הזו אין כל מקום פנוי בדירקטוריון ומקום כזה יווצר רק עם התפטרות שליש מחברי הדירקטוריון באסיפה השנתית שתתקיים בעוד מספר חודשים".
לדבריה, "מינוי דירקטורים באופן שגרתי, כאשר שליש מחברי הדירקטוריון פורש מדי שנה על-פי הוראות התקנון, ויש צורך למנות דירקטורים במקומם, יכול להיעשות אך ורק באסיפה רגילה ולא באסיפה מיוחדת. כל פרשנות אחרת תוביל לתוצאה אבסורדית שתאפשר לכל בעל מניות העונה לדרישות הסף של סעיף 63 בחוק החברות (בבנק לאומי יש שני בעלי מניות כאלה - מדינת ישראל ושלמה אליהו) את הזכות, בכל עת, ללא קשר לצורך במינוי דירקטורים או לעיתוי שבו עשוי להיווצר צורך כזה, לדרוש אסיפה מיוחדת לצורך בחירת דירקטורים".
היא ציינה כי דירקטוריון לאומי היה אמור לסרב לדרישת אליהו לקיים אסיפה מיוחדת לשם מינוי דירקטור או דירקטורים, אך הוא לא עשה כן, וקבע אסיפה מיוחדת שכללה סדר יום ושמות מועמדים. "משעשה כן, למעשה, היה כבול בסדר היום שקבע ושכלל אך ורק את שמות המועמדים שנכללו בו", קבעה השופטת.
עוד ציינה גרסטל, כי "קיים עניין ציבורי המשותף לכולם, שלא תהיה התעסקות בלתי פוסקת בנושא הדירקטוריון והמינויים אליו משך כל השנה ובכל עת, אלא רק פעם בשנה כדי לא לפגוע בפעילותו ובהתנהלותו השוטפת והתקינה של הבנק".
לסיכום, ציינה השופטת כי "מפאת קיומם של סימני שאלה רבים בכל הנוגע לתהליך, יש לראות את ההיבטים הציבוריים הרחבים יותר של מתן אפשרות שוויונית ושקופה להתמודדות על משרות הדירקטורים, גם לכאלה שנלכדו בסבך הניסוחים הלקויים".
הליך הצעת המועמדים נפתח מחדש
משמעות הדחייה בפועל היא כי כל הליך הצעת המועמדים במסלול הציבורי ייפתח מחדש, כולל בנוגע לאלו שיוצעו מטעם המדינה, והם יעברו סינון ראשוני ע"י הוועד הציבורי למניות הבנקים שבהסדר, בראשות השופטת (בדימ.) שולמית ולנשטיין. לאחר שלב זה, יועברו המועמדים שנמצאו ראויים לבחינת ועדת המניות של בנק לאומי בראשות עו"ד מרגלית נוף, אשר תציג רשימה סופית של חמישה מועמדים.
יש להדגיש, כי גרסטל לא חסכה ביקורת גם מהתנהלות בנק לאומי עצמו בפרשה, וקבעה כי הסתמכותו של הבנק על התקנון בבואו לדחות את האסיפה נראית כ"חוכמה שלאחר מעשה, ובניסיון בדיעבד להצדיק את ביטול האסיפה המיוחדת שנקבעה ואת הכוונה לקבוע מועד חלופי". היא הוסיפה כי גם אם פרשנות הבנק נכונה, ולאומי אכן היה רשאי לקבוע מועד מאוחר יותר מ-35 ימים בשל תקנות ההצבעה, הרי שמרגע שנקבע מועד, היה על הבנק לעמוד במועד שנקבע על-ידי הדירקטוריון שלו עצמו.

תאריך:  03/03/2010   |   עודכן:  03/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החלטת מינוי הדירקטורים בלאומי - באסיפה השנתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
אוחנה בחר במערך 4-4-2 התקפי. ישראל במקום ה-26 בדירוג פיפ"א
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה תקיים דיון בהשתלטות גורמים איסלאמיים על הטלוויזיה הישראלית בערבית    בעדויות: עורך שלא מוכן להשתמש במילה מחבל, ועובד שמתרברב בארגוני טרור
איציק וולף
השר לביטחון פנים ציין כי עם כניסתו לתפקיד לפני כשנה הורה שלא לעדכן אותו בפרטי חקירות אישי ציבור ובפרט בחקירת יו"ר מפלגתו ליברמן
יפעת גדות
ציורים של לילה בכיכר ציון בירושלים מוצגים במוזיאון ישראל    נאוה ברק, נשיאת עלם, תשתתף בטקס הפתיחה
מערכת PCאון
סיסקו הודיעה על כוונתה להשיק בקרוב מוצר VPN חדש בשם AnyConnect שיאפשר לגשת לתשתית המידע הארגונית מכל מקום ומכל מכשיר, PC או טלפון נייד    מה היתרונות שלו לעומת מוצרים מתחרים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il