X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי החשד, ביצע דנקנר עבירות פליליות כשכיהן בתפקיד יו"ר בנק הפועלים אחת הפרשות הנחקרות בהן מיוחסת לדנקנר פעילות תוך ניגוד עניינ ים: עסקת רכישת הבנק הטורקי המנכ"ל הקודם, צבי זיו, מסר עדות דנקנר: "כולי תקווה כי העניין יובהר עד תם ויבוא על סיומו בהקדם האפשרי"
▪  ▪  ▪
[צילום: סיון פרג´]
החשדות העיקריים
סידור אשראי למקורבים;
מעורבות ברכישת הבנק הטורקי ופיצויים לקרן RP למרות היותו בעל עניין;
העבירות: מרמה והפרת אמונים בתאגיד וחריגה בפקודת הבנקאות.

עופר וולפסון
חזקיהו מודה: לא מסרנו את כל המידע לאריסון

יואב יצחק
ליקויים מצד פישר-חזקיהו

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, נחקר בימים האחרונים על-ידי המשטרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, באשר למעשים שביצע על-פי החשד כאשר כיהן בתפקיד דירקטור ויושב-ראש דירקטוריון בנק הפועלים - בשנים 2009-2005. העבירות בהן חשוד דנקנר: מרמה והפרת אמונים בתאגיד וחריגה מפקודת הבנקאות.
דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים: הוא שהה שלושה ימים במעצר בית, ועתה נאסר עליו לשוחח עם שורה של אישים המעורבים בחשדות.
חקירתו התקבלה בהפתעה רבה. שכן, בנק ישראל נימק את דרישתו להתפוטרות דנקנר מתפקידו כיושב-ראש בנק הפועלים באי-התאמה לתפקיד, ולא העלה חשד לפלילים. נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אף הרשה לדנקנר להודיע עם התפוטרותו כי זו נובעת מחילוקי דעות על ניהול סיכונים בבנק, ולא - כאמור, מחמת חשד לפלילים.
על-פי החשד, ביצע דנקנר עבירות פליליות בתחום טוהר המידות. החקירה מלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. המשטרה נמנעת ממתן פירוט באשר לחשדות נגדו. אולם נודע, כי מדובר בחשד לניצול מעמדו לרעה ומתן אשראי בהיקף של עשרות מיליוני ש"ח תוך סיכון כספי הבנק.
החשד המרכזי: ניגוד עניינים בעת רכישת הבנק הטורקי
אחת הפרשות הנחקרות עתה היא: עסקת הבנק הטורקי. בספטמבר 2005 חתם בנק הפועלים, בשיתוף עם קרן ההקשעות RP קפיטל, על עסקה לרכישת בנק פוזיטיב הטורקי. דנקנר היה באותה עת סגן יושב-ראש ודירקטור בבנק, מכוח היותו בעל מניות בבנק באמצעות משפחתו. במסגרת העסקה סוכם כי בנק הפועלים ירכוש 57% ממניות הבנק תמורת 66 מיליון דולר. במקביל סוכם כי קרן RP, שבשליטת פיטר קלנר (יזם צ'כי) תרכוש 7.45% ממניות הבנק הטורקי. בין בנק הפועלים לבין קרן RP סוכם, כי בנק הפועלים יוכל להוציא את הקרן מהעסקה תמורת פיצוי.
ואכן, בשנת 2008 - בתקופה שדני דנקנר כבר מכהן כיושב-ראש בנק הפועלים - החליט דירקטוריון הבנק לרכוש לבדו את הבנק הטורקי, ולשלם פיצויים לקרם RP. על-פי החשד, אלרן השקעות, שנמצאת בשליטת בני משפחתו של דני דנקנר, שהייתה שותפה של RP בעסקות נוספות, הייתה אחת הנהנות מעסקת רכישת הבנק הטורקי. על-פי החשד, דנקנר לא דיווח על האינטרסים העסקיים שיש לו ו/או לבני משפחתו באותה עסקה, ולא פסל עצמו מחמת ניגודי עניינים. מכאן החשד נגדו למרמה והפרת אמונים.
חקירה סמויה במשך חודשים
החקירה בוצעה תחת איפול כבד. קדמה לחקירתו האישית חקירה סמויה שנמשכה כמה חודשים. ככל הידוע, נחקר דנקנר באשר למעורבות במתן אשראי ללקוחות מקורבים. החקירה מסועפת, וקודם לזימונו האישי של דנקנר לעדות - באזהרה (כחשוד), נחקרו כמה אנשי עסקים ומקורבים. כמו-כן מסר עדות המנכ"ל הקודם, צבי זיו. דנקנר מיוצג על-ידי עורך הדין יורם ראב"ד, שהוא גם ידידו האישי.
דנקנר נאלץ לפני כחצי שנה לפרוש מבנק הפועלים מתפקידו כיושב-ראש, וזאת עקב לחצים שהפעיל בנק ישראל. זמן קצר לאחר מכן מונה דנקנר למנכ"ל חברת אריסון השקעות - הזרוע העיקרית של שרי אריסון בישראל.
נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, סירבו בזמנו לנמק - בפני הציבור ו/או בפני דירקטוריון בנק הפועלים - מדוע הם עומדים על הפסקת כהונתו. בתגובות רשמיות אמרו השניים כי בעלת השליטה, שרי אריסון קיבלה את כל המידע הרלוונטי - המחייב הדחת דנקנר.
אריסון הכחישה את דבריהם, היא סירבה לפעול לפיטורי דנקנר, ואף הגישה תלונה נגדם למבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס - שבסופה קבע המבקר כי נמצאו ליקויים בדרך הטיפול של דנקנר ופישר בפרשה זו.
בעיצומו של המאבק בין בנק ישראל לבנק הפועלים נטען מצד חזקיהו ופישר, כי דרישתם אינה נובעת מחשד לעבירות מצד דנקנר, אלא מהצורך להבטיח את יציבות הבנק ולמנוע עסקות חריגות אותן הוביל קודם לכן דנקנר. נמסר עוד, כי דנקנר קיבל החלטות באופן בלתי מקצועי ותוך סיכון הבנק. טענות אלה נדחו בתוקף הן על-ידי דנקנר, הן על-ידי אריסון והן על-ידי דירקטוריון בנק הפועלים . עתה, כאמור, מתברר כי המשטרה פתחה בחקירה נגד דנקנר, ולאחר שהתגבש חומר ראייתי שחייב זימון לחקירה, נחקר דנקנר באזהרה.
  • דני דנקנר מסר את התגובה שלהלן- "מטעמים מובנים, אין בכוונתי להתייחס בשלב זה לפרסומים שונים בנושא. אני קורא לכבד את החקירה ולאפשר לבצעה ללא כל התערבות. יש לי אמון מלא ברשויות, ואני משתף עימן פעולה באופן מלא. כולי תקווה כי העניין יובהר עד תם ויבוא על סיומו בהקדם האפשרי".
  • בנק ישראל מסר בתגובה - "הפיקוח על הבנקים מבקש להבהיר כי יש לו אמון בבנק הפועלים וכי הוא עוקב אחר ההתפתחויות בנושא".
  • בנק הפועלים מסר בתגובה - "החקירה שבה מדובר אינה מתנהלת נגד הבנק. הבנק ממשיך להתנהל בהתאם לתוכניות הרגילות ואין בחקירה כדי להפריע לפעילותו, והוא מקווה שהחקירה תסתיים בהקדם".

תאריך:  03/03/2010   |   עודכן:  04/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דני דנקנר הוחזק במעצר בית במשך שלושה ימים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למה כולם נראים כמו היפופוטם? ל"ת
ארנק ריק  |  3/03/10 15:04
2
אוכלים טוב ויושביםטוב .... ל"ת
איפופוטם  |  3/03/10 15:27
3
איפה גב' אריסון ?
א.ל. רמת-גן  |  3/03/10 21:54
4
וכולנו חשבנו על נוחי
מ.ל.  |  3/03/10 22:53
5
יואב יצחק!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אלון ה  |  4/03/10 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בצעד מיוחד וחריג ביטלה המשטרה את כתב האישום נגד נער שנעצר בחשד לאחזקת סמים ונאנס במשך כמה ימים בבית המעצר קישון
עופר וולפסון
ביהמ"ש המחוזי בפתח תקוה דחה את עתירתו של שלמה אליהו    מועמדו של אליהו לתפקיד, דוד קליין, יתמודד עם שאר המועמדים באסיפה השנתית שתתקיים בעוד 4 חודשים
מוטי פשכצקי
אוחנה בחר במערך 4-4-2 התקפי. ישראל במקום ה-26 בדירוג פיפ"א
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה תקיים דיון בהשתלטות גורמים איסלאמיים על הטלוויזיה הישראלית בערבית    בעדויות: עורך שלא מוכן להשתמש במילה מחבל, ועובד שמתרברב בארגוני טרור
איציק וולף
השר לביטחון פנים ציין כי עם כניסתו לתפקיד לפני כשנה הורה שלא לעדכן אותו בפרטי חקירות אישי ציבור ובפרט בחקירת יו"ר מפלגתו ליברמן
רשימות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il