X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחה גם ערעורו על החלטת ביהמ"ש המחוזי שלא לאפשר לו חלופת מעצר וכן שלא לאפשר את פרסום פרטי הפרשה התקבל ערעורו לקבלת שיחות טלפון אך בסייג: האזנה 'לצד שלו' מצד השב"ס
▪  ▪  ▪
גואל רצון. מי שפיקח על כל צעד ושעל בחיי הנשים יפוקח עתה מצד השב"ס [AP]

"מצויים אנו במשפט שבו הרגישות המיוחדת הקשורה במתלוננות ובעדים אחרים, מצאה ביטויה באיסור פרסום. על כן יש להידרש במאזניים עדינות ובפינצטה לבקשה להתיר פרסומים העלולים לפגוע במתלוננות או בעדים אחרים, ואף להרתיעם ממתן העדות". כך קבע (יום ד', 3.3.10) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בערעור שהגיש הנאשם גואל רצון, על החלטת בית המשפט המחוזי שלא להתיר את פרסום פרטי הפרשה, שלא לאפשר לו חלופת מעצר, ושלא לאפשר לו לקיים שיחות טלפון מתא מעצרו.
גואל רצון, אשר מואשם בעבירות רבות ובכללן החזקה בתנאי עבדות, עבירות מין במשפחה, אינוס בנסיבות מחמירות, מעשים מגונים ומעשי סדום, ערער לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופטת כוחן) מיום 14.2.10 במ"ת 23778-02-10, שלא לאפשר לו לקיים שיחות טלפון מתא מעצרו.
על-פי כתב האישום, "החל משנת 1991 ועד למעצרו... צירף הנאשם אליו, בדרכים שונות, נשים רבות... אותן קשר ורתם לחייו ולמרותו כדי שישרתו אותו ויספקו את כל צרכיו".
העורר, כך נטען בכתב האישום, התייחס אל הנשים וילדיו כקניינו, וניצל אותם לצרכיו ובכלל זה לצרכים מיניים. בין היתר, כך נטען, קבע העורר לנשים את ארחות חייהן, דרש מהן לסגוד לו ולקיים את רצונו, ואסר עליהן לבוא במגע עם גברים או בני משפחה. העורר איים כנטען על הנשים והטיל עליהן עונשים וקנסות כשעשו דבר בניגוד לרצונו. כתב האישום מגולל מעשים מיניים קשים שעשה העורר בנשים ובילדיו, אשר השופט רובינשטיין אינו מוצא מקום להאריך בהם במסגרת הדיון בערעור.
"לאסירים ביטחוניים לא מתייחסים כך"
בערר טוען גואל רצון כי ההחלטה למנוע ממנו לחלוטין לקיים שיחות טלפון אינה מידתית ואינה עולה בקנה אחד עם הנהלים בנושא (פקודה 04.36.00 לפקודות נציבות בתי הסוהר). לטענתו, כי לפי הפקודה, יש לאפשר לאסיר פלילי (להבדיל מאסיר ביטחוני) שימוש בטלפון, להוציא מקרים מיוחדים, המפורטים בפקודה, בהם קיים חשש קונקרטי וממשי לשלום הציבור, ומקרהו אינו נכנס לגדר מקרים אלו. בנוסף מבקש רצון להכין לו תסקיר בכדי לבחון חלופת מעצר, חרף חומרת המעשים המיוחסים לו, וכן הוא מבקש לפרסם את הליכי החקירה: "אין העורר מבקש לחשוף זהות ושמות של מתלוננים, אך רשויות האכיפה פירסמו מה שהתאים להן, ואילו מהעורר נמנע להתגונן ברבים".
רצון טען עוד, כי אין לו עבר פלילי, וכי בחלק מן העבירות קיימת התיישנות, ובחלקן אף אין ראייה למעשה אסור.
"הנשים מצויות במצב נפשי נפיץ"
עו"ד אברמוב מטעם המדינה גרסה כי קיים חשש שבאמצעות שיחות הטלפון ינסה רצון להשפיע על מתלוננים ועדים בפרשה. כן היא טענה כי אין מקום לבחון חלופות מעצר, נוכח העבירות החמורות המיוחסות לעותר: עבדות ושליטה ממשית בחיי נשים וילדים. "הנשים מצויות במצב נפשי נפיץ ומצויות בשיקום".
"יש להדרש לכך במאזנים עדינות ובפנצטה"
השופט רובינשטיין הורה כי למעט השיחות עם באת-כוחו, לשב"ס תהא זכות להאזין לשיחותיו עם גורמים אחרים, מצד המדבר. בהתייחס לבקשתו של רצון לקיים דיונים בפומבי, אזכר השופט רובינשטיין את סעיף 68(ב) לחוק בתי המשפט מאפשר דיון בדלתיים סגורות, בין היתר, "לשם הגנה על עניינו של מתלונן או נאשם בעבירת מין... " (ס"ק 5), או מקום ש"הדיון הפומבי עלול להרתיע עד מלהעיד עדות חופשית או להעיד כלל". הוא מוסיף: "מצויים אנו במשפט שבו הרגישות המיוחדת הקשורה במתלוננות ובעדים אחרים, מצאה ביטויה באיסור פרסום. על כן יש להידרש במאזניים עדינות ובפינצטה לבקשה להתיר פרסומים העלולים לפגוע במתלוננות או בעדים אחרים, ואף להרתיעם ממתן העדות".
בהתייחס לבקשת באת-כוחו של רצון לקיומו של תסקיר חלופת מעצר, מציין השופט רובינשטיין את ההלכה הפסוקה ולפיה מקום בו אין מקום לחלופת מעצר, אין מקום לקיים תסקיר: "יתכן שיהיו מקרים נדירים - ואיני נוטע מסמרות - שבהם יתבקש התסקיר לשם תמונה מלאה של נסיבות העצור, גם אם הסיכוי לחלופה קלוש מאד". במקרה דנן השופט רובינשטיין אינו רואה לנכון להיעתר לבקשתו של רצון, אך מותיר לו את הפתח לבקש שוב חלופת מעצר במסגרת בקשה לעיון חוזר.

בש"פ 1331/10 גואל רצון נ' מדינת ישראל (ניתן: 3.3.10)
בשם גואל רצון: עו"ד שלומציון גבאי-מנדלמן
בשם המדינה: עו"ד דליה אברמוף; עו"ד רנית בר-און
תאריך:  06/03/2010   |   עודכן:  06/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: השב"ס יפקח על שיחות גואל רצון מתא המעצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שוב שופט אויל
אזרח רגיל  |  7/03/10 06:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
מעודד אג'נדה לאומית-חילונית    רוצה לאחד בין הפלגים השונים בעירק    אל-מליקי איבד רבים מן הקולות בגלל חוסר היכולת של ממשלו להתמודד עם הטרור
יואב יצחק
הטייסים נדרשים לעזוב את המדינה תוך חודשיים    העילה לכך: החלטת רוסיה לתמוך בסנקציות נגד אירן, והעיכובים באספקת מערכת ההגנה האווירית S-300
מערכת אתר ערוץ הספורט
הקבוצה המתפרקת ניצחה 0:2 את בירמינגהאם. 90 דקות לטל בן חיים
מאיה שני
איש הימין הקיצוני מהולנד מגיע ללונדון לאחר שבשנה שעברה נעצר בשדה התעופה    מאות הפגינו מחוץ לפרלמנט בלונדון
אייל גרוסברד
חשש: הגארד לקה בשבץ. מצבו יציב. 40 נק' ללברון, שארלוט גברה על הלייקרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il