X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גאידמק ייאלץ להפקיד ערבות בגובה 3 מיליון דולר לשם הבטחת התייצבותו למשפט בפרשת הלבנת ההון בה הוא מעורב בהקשר לטענת גאידמק לירידה בהונו, ציין השופט רובינשטיין כי עליו "להתכבד ולהוכיח זאת"
▪  ▪  ▪
3 מיליון תוך עשרה ימים. גאידמק [צילום: פלאש 90]

שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינטשיין, דחה (יום ב', 8.3.10) את בקשתו של ארקדי גאידמק להפחית את סכום הערבויות אותו חוייב להפקיד בקופת בית המשפט על-מנת להבטיח את התייצבותו למשפט בישראל, וקבע טווח של עשרה ימים נוספים להפקדת הערבות, שאם לא כן תחולט הערבות הקודמת שהעמיד.
בערר שהגישו עורכי-דינו של גאידמק, פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי, רונן רוזנבלום, נתי שמחוני, נטען כי הדרישה להפקדת הסכום בו חויב גאידמק - 3 מיליון דולר - בנוסף על הסכומים שכבר הופקדו על ידו, אינה מידתית ואינה נדרשת לשם הבטחת התייצבותו למשפט.
עוד טענו סנגוריו של גאידמק, כי בכל הפעמים בהם זומן לחקירה העורר התייצב, ועל כן אין חשש שיחמוק מהתיצבות למשפטו. לדבריהם, הסכום שהושת כערובה הוא חסר תקדים ביחס למקרים דומים אחרים, ובהם המקרה של נחום גלמור, שותפו של גאידמק לכתב האישום ומי שנטען כי היה איש קש מטעמו, ועל כן אין לדרוש הפקדה נוספת, במיוחד לאור העובדה שמצבו הכלכלי של גאידמק השתנה לרעה. בבקשה לעיכוב הביצוע הובע החשש, כי אם לא יופקדו הכספים, יוצאו נגד גאידמק צו מעצר וצו חילוט לערבויות המופקדות כבר עתה.
הפרקליטות: "הנסיבות בעניינו של גאידמק לא השתנו"
עוה"ד מטעם הפרקליטות טענו בדיון כי לא נתקיימו כל נסיבות שיש בהן כדי לשנות מן ההחלטה הקודמת. לשיטת המדינה, לא הציג גאידמק כל ראיות להיותו במשבר, ואם לטענתו אחוז אדיר מהונו נמחק, עליו להיחקר על כך ולהציג ראיות לעניין. לטענת המדינה, אין גזירה שווה בין גאידמק לבין מקרים קודמים מן העבר, כיוון שהונו מוערך פי עשרים מזה של גלמור, ועל כן הערובה המרתיעה לעניין התייצבות צריכה להיות גדולה יותר. עוד ציינה הפרקליטות, כי המדינה כבר הסכימה בשעתו להפחתה בערבויות גאידמק וכן לארכות וציינה כי מסוכנותו של גאידמק גברה, שכן הורשע בצרפת בהלבנת הון ויש צו מעצר בינלאומי נגדו.
השופט רובינשטיין ציין כי גובה הערובה אכן נמצא ברף גבוה לעומת זה שהוטל בעבר אך כי "הדבר נבע מטבע הדברים מעושרו של העורר, שהציג עצמו לפני שנים אחדות - כפי שציין בית המשפט המחוזי - כ'שווה' 1.5 עד 2 מיליארד דולר".
רובינשטיין הוסיף בהחלטתו כי "בהתחשב בגודל רכוש כזה, לא הייתה הערובה שהוסכמה בשמי מרום, גם אם לאדם מן היישוב היא נראית גבוהה מאוד. אף אם נניח כי רכוש העורר נפגע במשבר ומסיבות אחרות, קשה להניח כי התאייד, ואם סבור העורר כי יוכל לשכנע בנפילה רבתי עד כי אין בידו לעמוד בהסכמתו, עליו להתייצב לשם כך".
בעניין ההפליה לעומת גלמור קבע רובינשטיין כי "גם אם גלמור עצמו היה בעיני הפרקליטות 'חשוד אי התייצבות', הנה הוא מוצג בכתב האישום כ'איש קש' (ויש שיאמרו מן הסתם 'איש cash') של העורר, וגם אין טענה לגביו לרכוש רב כזה של העורר לפי הצהרת העורר עצמו. על כן, גם אם יש הבדל בערבות ביניהם, שאולי הוא גדול במקצת, אין בכך - בוודאי נוכח הסכמת העורר לערבות שהוטלה עליו - כדי להצדיק התערבות".
בעניין האחרון - נימוק השחיקה ברכושו של גאידמק - קבע השופט ציין שוב רובינשטיין כי על גאידמיק להתייצב ולשכנע את ביהמ"ש בכך, "וככל שלא עשה או יעשה כן, קשה להלום דבריו ולשמוע לו".

תאריך:  08/03/2010   |   עודכן:  08/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון חייב את גאידמק להפקיד הערבות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה להתעלל באיש?
אליהו חיים  |  8/03/10 22:23
2
הכי טוב לפנות לוינרוט
כשרוצים הכל אפשרי  |  9/03/10 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לראשונה מאז עופרת יצוקה, ישראל מאשרת למזכ"ל האו"ם ולנציבה האירופית להיכנס לעזה    יורשו לעמוד מקרוב על הפעילות ההומניטרית ברצועה    ילוו בידי כוחות של ממשל חמאס וספק אם יורשו לבקר בכל מקום
מאיה שני
"אני יודעת שאת שונאת את כל מדינת טקסס. גם אני", כתבה ילדה בת 11    המכתב הקצר ביותר היה ממרטין רוזנברג    [ספרה של אלן פיצפטריק / צילום: AP]
עופר וולפסון
ההיטל, שאמור היה לחזור לתוקף ב-15 באפריל, יוקפא    הוועדה קבעה כי רשות המים תוכל לבקש את אישור הוועדה להשבת ההיטל בכל את, במידה וייווצרו התנאים לכך    מנהל רשות המים: "האיום באספקה שוטפת של מי שתייה לאזרחים לא יוסר בשנתיים הקרובות"
מערכת אתר ערוץ הספורט
בנזמה ייעדר. זידאן: "בטוח שמדריד תדרוס". פרס: "אירופה זה ב-DNA"
מערכת אתר ערוץ הספורט
דוד אמסלם: "השחקנים ספגו ביקורת לא קלה, אך זה הגיע להם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il