X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מובטל שהופנה למקום עבודה וסירב לעבוד בו ערער על החלטת ועדת שירות התעסוקה לרשום לו סירוב בית הדין דחה את הערעור ופסק כי המערער הציב תנאים שגרמו לאי-קבלתו לעבודה
▪  ▪  ▪
לשכת התעסוקה [צילום: פלאש 90]

אמנון ביאו הגיש לבית הדין האזורי בתל אביב ערעור נגד שירות התעסוקה לאחר שוועדת העררים, שליד שירות התעסוקה, דחתה ערעור שהגיש על סירוב לעבודה שנרשם לו לאחר שהופנה לראיון עבודה בעמותת נאמני בית לזרוס ענבל, לתפקיד אב בית.
בדיון בפני בית הדין טען ביאו, כי החלטת הוועדה אינה ברורה והמעסיק לא דיבר איתו על שכר והעדיף עובד מרמת גן או מגבעתיים. לדבריו, עבד בויצ"ו 17 שנים, ואיך שהתחיל את תקופת האבטלה כבר נרשם לו סירוב. ביאו טען כנגד הפסד של 12,000 שקל, 3 חודשי גמול אבטלה, שכן בעטיו של הסירוב לא היה זכאי לדמי אבטלה.
משרד התעסוקה השיב כי הפנייה המקורית עם תגובת המעסיק לא הוחזרה, והפקידה נאלצה לערוך בירור טלפוני עם המעסיק שהבהיר כי היה מוכן לקלוט את ביאו לעבודה, אך הלה סירב. משרד התעסוקה הוסיף כי בפני ועדת הערר העלה ביאו טענות שלא היו קשורות למקום העבודה או לשכר.
שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב, מיכל לויט, דחתה את הערעור והדגישה כי על-פי החוק, על דורש העבודה לעשות מאמץ סביר, בתום לב, לעבוד, כתנאי לתשלום דמי אבטלה. "תפקידו הראשון והעיקרי של מי שמבקש ליהנות מתשלום דמי אבטלה הוא להיות מוכן לעבודה ועליו להיות נכון לכל עבודה מתאימה מוצעת", הדגישה.
"בעניינו של המערער", אמרה, "עולה מרישום פקידת שירות התעסוקה, על-פי שיחה טלפונית עם המעסיק, המערער הודיע למעסיק שאינו מעוניין בשכר של 22 ש"ח בשעה (4,500 ש"ח לחודש). כעולה מפרוטוקול הדיון בוועדת הערר, הוועדה קיימה אף היא בדיקה טלפונית עם המעסיק ביום הדיון לגבי טענת המערער בפניה כי המעסיק דרש ממנו לגור במקום. תשובת המעסיק הייתה כי אכן הייתה העדפה לעובד מרמת גן או גבעתיים, אך היו מוכנים לקלוט גם עובד ממקומות אחרים, כך שלא הייתה מניעה, מבחינת המעסיק, לקבלתו לעבודה המוצעת".
השופטת הדגישה כי הכלל הוא שיש לתת אמון לאישור המעביד לעניין סיבת אי-הקבלה לעבודה, בהיותו גורם נייטרלי לסכסוך. לדברי השופטת, מאחר שביאו לא החזיר את טופס המעסיק לפקידת ההשמה, הוא גרם במחדלו שלא ניתן יהיה לראות את רישום המעסיק וכי גרסת המעסיק נמסרה פעמיים, לפקידת ההשמה וועדת הערר, בזמן אמת. "המערער הוא שהציב למעשה תנאים לאי-קבלתו לעבודה (אי הסכמה לשכר; טענה בדבר דרישה למגורים במקום העבודה, שלא אומתה על-ידי המעסיק). בנסיבות אלו, הרי שכדין נרשם הסירוב".

תאריך:  10/03/2010   |   עודכן:  10/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכל לויט  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורש-עבודה צריך לעשות מאמץ סביר בתום לב לעבוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בעלי הדירה סירבו למכור לה את הדירה מחשש שייתבעו על ידה, ולבסוף אכן נתבעו בתביעת סרק    בית המשפט דחה את התביעה ופסק כי לאור התנהלותה - היו רשאים שלא לנהל עימה עסקים
איריס פרחי
לדבריו, פעל למען הנתבע להוצאת היתרי בנייה ולא קיבל תשלום    הנתבע השיב כי לאחר שהתברר לו שלא יוכל להקים "ופל בר" בשטח המספרה - לא הזדקק לתובע    התביעה נדחתה
עידן יוסף
ארה"ב: ההודעה על הרחבת הבנייה בשכונה בירושלים מעבר לקו הירוק - צעד מערער אמון    מבוכה בדרג המדיני לנוכח עיתוי הפרסום    ברשות הפלשתינית מזהירים כי ההודעה תשבש המו"מ ותכשיל המאמצים האמריקניים עוד לפני שהחלו    [צילום: פלאש 90]
מחלקה ראשונה
שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום ספרות ליוצרים
אלעזר לוין
תשלם לחברה-האם 19.5 מיליון דולר    העסקה כדאית לאלון, פחות כדאית לריבוע הכחול    יתחילו גם לבנות דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il