X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זו הפעם הראשונה שציבור העוזרים המשפטיים מכריז על סכסוך עבודה, זאת לאחר שהתארגנו בהסתדרות לפני כ-10 חודשים מההסתדרות נמסר כי האוצר חזר בו מההסכמה כי ייחתם עימם הסכם עבודה קיבוצי
▪  ▪  ▪
בהנהלת בתי המשפט תומכים. סכסוך העובדים המשפטיים [צילום: פלאש 90]

העוזרים המשפטיים בבתי-המשפט הכריזו (יום ד', 10.3.10) על סכסוך עבודה בחסות ההסתדרות. מדובר בכ-600 עובדים, עוזריהם האישיים של השופטים, המועסקים על-ידי הנהלת בתי המשפט.
לפני כעשרה חודשים התאגדו העוזרים המשפטיים בהסתדרות והקימו ועד פעולה. הסכסוך הוכרז לאחר שמשרד האוצר חזר בו מההסכמות שהושגו עם ההסתדרות בעניין תנאי העסקתם. יש לציין, כי זו הפעם הראשונה שמוכרז סכסוך במגזר זה.
העוזרים המשפטיים הם יד ימינם של השופטים והם מסייעים להם בעבודה השיפוטית ובכתיבת הטיוטות של פסקי הדין וההחלטות של בית המשפט, ובכך תורמים להקלה על העומס בבתי המשפט. כמו-כן, הם אמונים על תפקודה התקין של לשכת השופט.
בניגוד לפרקליטי המדינה או למשפטנים במגזר הציבורי, המועסקים בהסכמים קיבוציים, הרי שהעוזרים המשפטיים מועסקים בחוזה אישי מיוחד המוגבל לארבע שנים. בהסתדרות אומרים כי בתום תקופה זו העוזרים המשפטיים אמורים להיות מפוטרים ומוצאים עצמם מחוץ למעגל התעסוקה של מערכת בתי המשפט.
לאחר שהתאגדו בהסתדרות פנה היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, לממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ולהנהלת בתי המשפט, בבקשה לנהל מו"מ כדי להסדיר עניין זה. לדבריו, הצדדים גיבשו מתווה, יחד עם העוזרים המשפטיים, לפיו יועסקו העוזרים תחת הסכם קיבוצי במקום חוזה אישי. כמו-כן, נקבע כי תקופת ההעסקה הזמנית תבוטל לטובת תקופה בלתי מוגבלת וזאת תוך התחשבות בגמישות הניהולית הנדרשת לנוכח העובדה כי יחסי העבודה בין השופט לעוזר המשפטי מבוססים על אמון אישי.
לאחר השגת ההסכמות, מסרו בהסתדרות כי משרדו של הממונה על השכר הודיע כי אינו יכול להביא ההצעה לכדי יישום בעקבות התנגדות של אגפים אחרים במשרד האוצר. בהסתדרות טוענים כי אגף התקציבים הוא שמוביל את ההתנגדות.
"ציבור עובדים מאופק שנדחק לפינה"
עו"ד תקן מסר כי "מדובר בציבור עובדים מאופק ואחראי מאוד. כבר בתחילת הדרך התנגד ועד הפעולה של העוזרים המשפטיים לכל צעד שיביא לסכסוך או לערעור יחסי העבודה בבתי המשפט. אולם משרד האוצר דחק אותם לפינה והם נותרו חסרי ברירה".
תקן, ראוי לומר, שיבח את הנהלת בתי המשפט למרות הסכסוך: "ההנהלה מבינה את העוול הגדול שנעשה לעוזרים המשפטיים שאחרי ארבע שנים מוצאים את עצמם מחוץ למערכת, למרות שבתי המשפט זקוקים להם. לצערי הרב, משרד האוצר לא רואה את טובת העובדים והשירות לציבור בבתי המשפט, אלא רק את הזווית הכלכלית הצרה".
מוועד הפעולה של העוזרים המשפטיים נמסר: "צר לנו כי אולצנו לנקוט בצעד מעין זה. זה למעלה משלוש שנים שאנו מנסים באופן סבלני ומכובד לעמוד על זכויותינו. בחודשים האחרונים הדיאלוג בינינו ובין הנהלת בתי המשפט היה מועיל וממצה. צר לנו כי גורמים אחרים טרפדו הסכמות אלו. אנו מצרים על-כך שיש מי שסבורים כי אין פגם בפיטורים גורפים ללא כל שיקול דעת לאחר ארבע שנות עבודה בלבד. פיטורים אלה פוגעים בנו, בשופטים עימם אנו עובדים ובציבור כולו".

תאריך:  10/03/2010   |   עודכן:  10/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה: העוזרים המשפטיים הכריזו על סכסוך עבודה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש המטה של שר הביטחון תובע את מעריב ואת העיתונאי בן כספית על פרסום סדרת כתבות שבהן כונה בכינויי גנאי ושכללו פרסומים שקריים על אודותיו
עופר וולפסון
התוצר לנפש, לעומת זאת, ירד ב-1.1% אשתקד    ייצוא הסחורות והשירותים ספג מכה קשה, עם ירידה של 12.5% בהיקפים, אך מנגד - הצריכה הפרטית גדלה במתינות    הגירעון הממשלתי הגיע לשיא חדש
עופר וולפסון
הבנק אישר את תוכנית המענקים הרב-שנתית שלו, וקבע כי הבונוס המקסימלי ל-13 המנהלים הבכירים יעמוד על כ-30 מיליון שקל בסה"כ    במידה שלא יעמדו ביעד תשואה של 7%, ייגרעו מהם כספים
איציק וולף
בית המשפט העליון הורה לרבנות באשדוד לאפשר לפנינה קומפורטי, חברה בקהילת היהודים המשיחיים, לעיין בתיקי הכשרות של קונדיטוריות בעיר    זאת על-מנת לוודא שאכן הוצבו בפניהם תנאים שיוויוניים    הרבנות הודיעה שאם קומפורטי תמלא אחר אותם תנאים - תושב לה תעודת הכשרות
עופר וולפסון
לאחר ההפסד אשתקד, רשמה החברה ב-2009 רווח נקי לבעלי המניות של כ-65 מיליון שקל    נסיגה ברבעון הרביעי: הפסידה כ-16.4 מיליון שקל    מנכ"ל החברה: "השקת מדד הביומד היא אירוע תומך עבורנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il