X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון כפה על הממשלה להמליץ בפני ועדת השרים לתת ארכה נוספת לציבור להגיש הערותיו פרוקצ'יה: "מה הדחיפות הגדולה? מדוע לא להמתין למושב הבא של הכנסת? הרי לא פרצה מלחמה!"
▪  ▪  ▪
ישי ונתניהו בעת הצגת הרפורמה [צילום: פלאש 90]

ועדת השרים לענייני חקיקה תחליט בישיבתה הקרובה לדחות את הדיון בהצעת החוק לרפורמה בתכנון, כדי לתת ארכה לציבור ללמוד את החוק ביסודיות ולהגיש הערות והסתייגויות. זאת, לאחר שבית המשפט העליון החליט (יום ד', 10.3.10) כי על הממשלה להמליץ בפני ועדת השרים לקבל החלטה זו. ההחלטה התקבלה בעתירה לבג"ץ שהגישו החברה להגנת הטבע ואדם-טבע-דין, והיא מהווה ניצחון לגופים אלו.
כזכור, הודיעה הממשלה תחילה כי יש להגיש הערות תוך 21 יום, אך מכיוון שמדובר בחוק מורכב, ארוך ומסובך, לא הספיקו גופים ואזרחים שונים להגיש הערות. העותרים דרשו מבית המשפט העליון לקבוע שיש לאפשר פרק זמן של 90 יום להגיש הערות.
במהלך הדיון היום שאלה השופטת אילה פרוקצי'ה את נציג המדינה: "מה הדחיפות הגדולה בקידום הצעת החוק? מדוע לא להמתין עם קידומו עד למושב הבא של הכנסת. הרי לא פרצה מלחמה. מדובר בשינוי חקיקה מהותי מהמצב הקיים, הדורש הליכים מאוד בסיסיים של הכנה. מה הבהלה? למה לא לתת פסק זמן ואפשרות לגורמים השונים לגבש את דעתם בנוגע לחוק ולהביע אותה? זה בלתי אפשרי לתת 21 יום להערות לכזו כמות ומורכבות של חומר! לוח הזמנים שנקבע על ידי הממשלה אינו קדוש, הרי אין פה מצב חירום".
בית המשפט הציע שהממשלה תמליץ בפני ועדת השרים לחקיקה לתת ארכה נוספת וסבירה לציבור, ולדחות את הדיון בוועדה. השופטים ביקשו את תגובת הפרקליטות. נציגי המדינה ביקשו הפסקה, כנראה כדי להתייעץ עם שרי הממשלה. לאחר שעה וחצי חזרו נציגי הפרקליטות לאולם, והודיעו כי הממשלה מקבלת את המלצת בית המשפט העליון.
בעתירה שהגישו החברה להגנת הטבע ועמותת אדם-טבע-דין נאמר בין היתר: "הצעת החוק היא בת 241 עמודים, 585 סעיפים, 4 תוספות, ו-96 עמודי דברי הסבר. החוק אמור להביא לשורה ארוכה של שינויים, חלקם מהפכניים, בהסדרים בחוק התכנון והבנייה הקיים. למרות זאת, ועל אף שהחוק המוצע עלול לפגוע קשה באינטרסים הסביבתיים והחברתיים של הציבור, אותם מייצגים העותרים, הקציבה הממשלה לציבור 21 יום בלבד כדי לגבש הערות. אם לחוק רגיל נותנים 60 יום להגיש הערות, יש לתת 90 יום לפחות לחוק כה מורכב. פרק זמן של 21 יום בלבד איננו סביר, איננו הגיוני ואינו הגון. זוהי מראית עין של הליך דמוקרטי, הפוגע למעשה בזכות הציבור לטיעון ושימוע. מדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. לאור ההתנהלות הבעייתית של הממשלה במקרה זה, יש להבטיח מתן אפשרות לתגובה רצינית ומעמיקה של משרדי ממשלה וגורמים ציבוריים אחרים".

תאריך:  10/03/2010   |   עודכן:  10/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון לעמותות: הממשלה תדחה הדיון ברפורמה בתכנון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
ראש ממשלת בריטניה העניק תואר הוקרה שלאחר המוות לנוצרייה סקוטית שסירבה לנטוש יתומים יהודים בזמן השואה ומצאה את מותה באושוויץ
עופר וולפסון
השרים גדעון סער ודניאל הרשקוביץ יגישו לממשלה הצעת החלטה לפיה החל מתקציב שנת 2011, יעוגנו כ-108 מיליון שקל בבסיס תקציב משרד החינוך עבור פעילות צעירים בשירות לאומי במערכת החינוך
מאיה שני
לפחות שלושה עיתונים בשוודיה פרסמו את האיור של מוחמד עם גוף של כלב לאחר שנחשפה מזימה לרצוח אותו
עופר וולפסון
ע"פ החשד, טלי ירון-אלדר ייצגה וקידמה את רו"ח אביגדור יצחקי ואת לקוחותיו במהלך שנת 2005, פחות משנה ממועד עזיבתה את הנציבות ביולי 2004    בכך היא חשודה כי עברה על חוקי הצינון המוטלים על אישי ציבור
יפעת גדות
הגלריה לאמנות בית יד לבנים רמת השרון תציג את עבודותיהם של יוצרים שבחרו כל אחד את "אשת העשור" שלו    מבין הנשים שנבחרו על-ידי היוצרים יגיעו לפתיחה: ח"כ ציפי לבני, ח"כ שלי יחימוביץ', שרי אריסון, ג' יפית ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il