X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פטיש של כבוד [צילום: איציק הררי, הכנסת]
לקראת ביקורו ההיסטורי של נשיא ברזיל מחר בכנסת יו"ר הכנסת קיבל לידיו את הפטיש ששימש לניהול ישיבת האו"ם בכ"ט בנובמבר ריבלין: "המאבק על קיום עצמאי בישראל עדיין לא תם" ריבלין צפוי לומר לנשיא ברזיל, המתנגד לסנקציות על אירן: "שלטון האייתולות מסכן את העולם החופשי"
▪  ▪  ▪

סגירת מעגל: יושב-ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, ינהל מחר את ישיבת המליאה החגיגית בהשתתפות נשיא ברזיל, לואיס "לולה" דה סילבה, בעזרת הפטיש המקורי ששימש את הדיפלומט הברזילאי אוֹסְוָואלדוֹ ארָאניָה, שניהל את ישיבת האו"ם בה הכריז על תוצאות ההצבעה ההיסטורית באו"ם בכ"ט בנובמבר 1947, על חלוקת הארץ וסיום המנדט הבריטי על הארץ.
הפטיש הובא הבוקר לכנסת מבְּרוֹר חָיל, קיבוצם של יוצאי ברזיל, בלוויית איש משמר הכנסת. הפטיש יישמר תחת השגחה קפדנית ויהיה נתון בכספת למשמרת בימים הקרובים, עד תום ביקורו הנשיאותי של דה-סילבה.
לצד הפטיש מהאו"ם קיבל יו"ר הכנסת את הפטיש שאחז יו"ר הכנסת הראשון, יוסף שפרינצק, בעת כינון האסיפה המכוננת (שקדמה לכנסת) בפברואר 49'. "שני אלו מבטאים באופן סמלי את ההחלטה להעניק לנו עצמאות ואת מימושה בפועל. בין שני הדיונים ההיסטוריים פרצו כאן מהומות, מצד הערבים שהתנגדו להחלטת האו"ם. איש לא חשב אז שציון איננה ירושלים, והוויכוח הזה לא תם", אמר ריבלין. "בן-גוריון לא הסכים לוותר על ירושלים כבירת ישראל, למרות שכיום יש גם מבני עמנו המערערים על כך".
זהו ביקור האשון בארץ של נשיא ברזילאי מכהן, מאז קום המדינה. למרות הצהרות פרו-ערביות של נשיא ברזיל, ועל-אף הצבעות נגד ישראל באו"ם, התהדקו לאחרונה היחסים בין המדינות, בתחומי סחר ואחרים, ונשיא המדינה, פרס, ביקר בברזיל לא מכבר.
מחר (יום ב', 15.3.10) ינאם דה-סילבה בכנסת. בנאומו צפוי יו"ר הכנסת להתריע באוזני האורח מברזיל מפני סכנותיו של הטרור האיסלאמי הרדיקלי, ובכלל זה מפני סכנת האיום האירני לשלום העולם החופשי, בעיקר נוכח העובדה, שנשיא ברזיל הזמין לא מכבר את אחמדיניג'אגד לבקר בארצו, והביע לאחרונה הסתייגות פומבית מסנקציות על אירן.
"שלטון האייתולות בטהרן אינו מתרשם מהגמגומים המהוססים של העולם, מסנקציות רפות ומפיקוח שמבקש בעיקר לצאת ידי חובה. הטלת סנקציות אפקטיביות על אירן הן רק צעד הכרחי וראשוני" יאמר ריבלין לנשיא ברזיל.

תאריך:  14/03/2010   |   עודכן:  14/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף שפרינצק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטיש של כ"ט בנובמבר הגיע לישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפטיש בכ"ט הצית מלחמת_48*.....
ועתה מלחמת_החורבה  |  15/03/10 13:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
74:58 אצל אסטודיאנטס. בלאט והזרים הובסו באולסטאר היווני
יפעת גדות
מחייב את חברת חשמל להפחית את מפגעי אבק אפר פחם מתחנת הכוח אורות רבין בחדרה    השר להגנת הסביבה: "זיהום האבק שנוצר כתוצאה מפעילות תחנת הכוח בחדרה מחייב טיפול יסודי מצד חברת חשמל, למען בריאות תושבי האזור"
איציק וולף
בכיר בפתח קרא לערביי ירושלים ולערבים ישראלים להגיע למסגד אל-אקצה ולהגן על המקום מפני פלישה אפשרית של יהודים בימים הקרובים    "כל ניסיון לפלוש למסגד יבעיר את האזור"
יפעת גדות
בזכות אזרחים שדיווחו לאנשי רשות נחל הירקון על צב רך גדול שנמצא פצוע על טיילת המגדלור, הצב זכה לחיים חדשים    הצב טופל במרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים במבואות ים (מכמורת)
איציק וולף
דובר הבית הלבן: התנצלות ראש ממשלת ישראל בפני האמריקנים - התחלה טובה אך אינה מספקת    "יש לעשות צעדים קונסטרוקטיביים"    בוטלו דיוני הוועדה לתכנון ולבנייה בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il