X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפטרונית של גילי לב ארי הזמינה אותה ל'אספרסו בר מנדרין' שעל חוף הים הרצלייני לארוחה מפתיעה לטובה, עם מנות מגוונות ומוצלחות (ולא כשרות) ואווירה נעימה שלא משרה תחושה של רשת בתי קפה רגילה
▪  ▪  ▪
[צילום: אספרסו בר מנדרין ]

לעיתים חשוב להודות בטעויות, כמו שלי קרה לפני כמה ימים: הפטרונית אמא לקחה אותי מהעבודה - היה לה אוטו ולי היה הרבה לסחוב - ובדרך היא גררה אותי למלון מנדרין, בו הייתה צריכה להחליף כלי איזוטרי למטבח אותו קיבלה ליום הולדתה. על הדרך היא הציעה שנאכל בסניף 'אספרסו בר' שבמקום, ואני רטנתי לעצמי: סלט מחניק ומלא עלי חסה ליד הים? הידד...".
אז הנה אני מודה שטעיתי. לשמחתי, גיליתי בתפריט מנות ביסטרו וכל מיני הפתעות אחרות שרחוקות שנות אור מאותם סלטי עלים המוצעים ברשתות הקפה הגדולות. סניף מנדרין הוא הראשון שהרחיב את תפריטו והוסיף מנות שלא מופיעות בשאר מסעדות הרשת, ובניגוד לשאר הוא אינו כשר.
החלל גדול ומרווח, עם ריהוט כבד בצבעים בהירים, מרפסת סגורה ופתוחה ונוף לים. פתחנו בגרניטת קפה חלקה וגלידתית לי (18 שקל) וכוס מים שהגיעה אל הפטרונית עוד בטרם הספיקה לבקש. למנה ראשונה הזמנו מרק בטטה עם חלב קוקוס (29 שקל) וקרם חצילים קלויים עם טחינה (24 שקל). המרק היה טעים, עם הינט אסיאתי וציר צמחוני כיאות, בעוד קרם החצילים היה טוב מאוד הן במרקם והן בטעם, ולווה בשתי לחמניות ג'בטה חמות. מנה ראשונה נוספת לשימוש הפטרונית הייתה שרימפס ברוטב שמנת, עגבניות ועירית (38 שקל) - מנה עדינה וטובה לחובבי הז'אנר, כשבנוסף קיבלנו לחם חם עם גרגרים וזרעונים בתוספת חמאה (14 שקל).
למנות עיקריות לקחנו לנו המבורגר (54 שקל) ושניצל פרגית (64 שקל). ההמבורגר, אותו בלסה בחן הפטרונית (בתחילה עם סכין ומזלג ובהמשך עם הלחמנייה כפי שראוי) היה איכותי, והגיע בלחמניית שומשום גדולה, ירקות, חמוצים וצ'יפס מהסוג הדק (אמנם איכותי וטעים, אך אני שייכת למפלג של הצ'יפס העבה, הדק מתקרר מהר).
את מנת שניצל הפרגית שלי ליווה גרטן גדול של בטטה ותפוח אדמה וסלט שורשים חתוך דק-דק. שתי המנות העיקריות היו גדולות וטעימות, ובכל יום רגיל היינו חולקות אחת, אך לכבוד יום האישה החלטנו שמגיע לנו. הזמנתי לי עוד גרניטה של לימון ונענע (16 שקל) בצבע ירוק עז, וברצוני לציין שאני תמיד מרגישה בריאה וחינוכית כשאני שותה גרניטת לימונענע - נראה בדיוק כמו מיץ עשב חיטה, רק יותר טעים.
תפריט הקינוחים באספרסו בר גדול ומגוון, וכולל גם קינוחים שמופיעים בכל הרשת וגם קינוחים ייחודיים למקום. קינוח בשם קסטה (34 שקל), שכלל שתי עוגיות דקואז שקדים שמנמנות עם כדור גלידת וניל גדול ורוטב גנאש חם, אומנם לא היה מה שקרץ לי ראשון מהתפריט, אך התגלה כמנת קינוח קלאסית ומפנקת עם הרבה מכל דבר ומרקם נכון של עוגיות הדקואז.
קרם הברולה (38 שקל), שהגיע בקערה גדולה עם רוטב פירות יער והפתעת גנאש שוקולד באמצע (אוהבת הפתעות!), היה סביר, אם כי התחושה הכללית בעת אכילתו הייתה שזהו קרם פטיסייר שהתחפש לקרם ברולה. חבל.
אני מקווה ששאר הסניפים של אספרסו בר, ובמיוחד זה שנמצא קרוב לביתי (לא מגלה כדי לא להעליב) ייקחו דוגמה מהסניף המנדריני ויוסיפו טאץ' אישי ומוקפד לתפריט. אין במקום תחושה של רשת ושל 'מקדולנדס של קפה', כפי שלצערי קורה היום בכל הרשתות הגדולות. האווירה נעימה, השירות מקצועי ולא מורגש, המנות פשוטות ומבוצעות כהלכה ובאופן כללי - נעים לשבת. סאונד לא משתלט עם מוזיקה של קובי אפללו ברקע התאים פיקס.
כולי תקווה שאם הפטרונית אימא תמשיך במנהגה לגרור אותי לסידורים, אקבל שוב ארוחות טובות. אחרי הכל, בסופו של דבר מגיע לי.

יוניצמן 21, חוף הצוק, תל אביב
טלפון: 9443038–057
פקס: אין
* הכותבת הייתה אורחת המקום.
תאריך:  14/03/2010   |   עודכן:  14/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מומחי רשות העתיקות קבעו על-פי ממצאים ארכיאולוגיים כי עד כה, כל הקברים שנמצאו במקום שייכים לעובדי אלילים    סייגו את דבריהם - עדיין לא כל השטח נחפר ונחקר
יפעת גדות
לקראת ביקורו ההיסטורי של נשיא ברזיל מחר בכנסת יו"ר הכנסת קיבל לידיו את הפטיש ששימש לניהול ישיבת האו"ם בכ"ט בנובמבר    ריבלין: "המאבק על קיום עצמאי בישראל עדיין לא תם"    ריבלין צפוי לומר לנשיא ברזיל, המתנגד לסנקציות על אירן: "שלטון האייתולות מסכן את העולם החופשי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
74:58 אצל אסטודיאנטס. בלאט והזרים הובסו באולסטאר היווני
יפעת גדות
מחייב את חברת חשמל להפחית את מפגעי אבק אפר פחם מתחנת הכוח אורות רבין בחדרה    השר להגנת הסביבה: "זיהום האבק שנוצר כתוצאה מפעילות תחנת הכוח בחדרה מחייב טיפול יסודי מצד חברת חשמל, למען בריאות תושבי האזור"
איציק וולף
בכיר בפתח קרא לערביי ירושלים ולערבים ישראלים להגיע למסגד אל-אקצה ולהגן על המקום מפני פלישה אפשרית של יהודים בימים הקרובים    "כל ניסיון לפלוש למסגד יבעיר את האזור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il