X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה תביעתם של הזמר לירן טל ואמרגנו אדיר שלום בסך 100 אלף שקל נגד רשות השידור בית המשפט: רשות השידור לא הפרה את חובתה לקיים שידורים שישקפו את חייהם ואת נכסי תרבותם של כל שבטי העם מן הארצות השונות
▪  ▪  ▪
לירן טל [צילום: מתוך הקליפ]

בית משפט השלום בתל אביב דחה את תביעתם של הזמר לירן טל ואמרגנו אדיר שלום בסך 100 אלף שקל נגד רשות השידור. בשנת 2007 הגישו השניים תביעה נגד רשות השידור בטענה כי הזמר לירן טל מקופח על-רקע עדתי.
השניים טענו בכתב התביעה כי העבירו לרשת ג' דיסק המכיל את השיר 'אין סוף לאהבה'. חברי ועדת ההשמעה של רשת ג' מצאו שלא להמליץ על השמעתו. כחודש ומחצה לאחר מכן הועבר דיסק בעטיפה שונה המכיל את אותו שיר, תוך ששינו את שם השיר ל-'תמיד', בדו שם אחר למבצע מ-לירן טל ל-שרון קינן, החליפו את שם יוצרי השיר מיוסי גיספן ושמעון בוסקילה לאריק ברמן וחברת התקליטים להד ארצי וכן הוסיפו פרטי ביוגרפיה בדויים של המבצע.
ועדת ההשמעה שהתכנסה בפעם זו מצאה להמליץ על השמעתו של השיר. לאחר שנתברר כי לאריק ברמן אין קשר לשיר, הוחלט שלא להשמיעו.
רשות השידור שיוצגה ע"י עורך-דין גינו וינס טענה כי מדובר בתביעה מופרכת, אשר כל מה שעומד מאחוריה הוא רצון להתפרסם על גבה של הרשות.
הרשות טענה, כי אין לתת לתובעים ליהנות מפרי חטאם. לגופו של עניין הסביר עו"ד וינס כי חברי הוועדה כלל אינם רואים את עטיפת הדיסק המושמע, לחבריה אין מושג אודות העטיפה, שם יוצר השיר או חברת ההפצה. הפרט היחיד המובא לידיעת חברי הוועדה הוא שם המבצע ושם השיר, תוך דגש כי שירים שלא נבחרו ע"י ועדת ההשמעה אינם נפסלים להשמעה. עורכי התוכניות השונות חופשיים להשמיע שירים אלו, כפי שאכן נעשה חדשות לבקרים. לאמור, הרכב הוועדה המשתנה ורשימת השירים השונה המושמעת באוזניהם הם הטעם לשוני בהחלטה.
בית משפט קיבל את דברי מנהל רשת ג' דאז, אמנון שילוני, כי "ועדת ההשמעה בוחרת את השירים המומלצים עלֿֿפי קריטריונים מוזיקליים וטקסטואליים בלבד" וכי הוועדה שהמליצה על השיר לא הייתה זהה בהרכבה לזו שביכרה להותיר אותו מחוץ לרשימה תוך דגש כי מטבע הדברים, לאור השוני הנובע מסגנונם ומטעמם האישי של הרכבי הוועדות השונים, סביר שהחלטות כל ועדה לא תהיינה זהות.
בנוסף קבע בית המשפט, כי מרשימות שירים מומלצים בשנים 2004-2006 עולה כי לא זו בלבד שגם שירים מן הז'אנר היםֿ - תיכוני זכו להמלצת הוועדה, אלא שגם שירים מגוונים בביצוע התובע נכללו ברשימות. בית משפט הדגיש שטבלה מטעם אגודת הקומפוזיטורים והמלחינים מעידה כי בין השנים 2004 ו-2007 הושמעו שיריו של התובע ברשת ג' 402 פעם. נוכח נתונים אלו, נדחתה הטענה בדבר הפליה עדתית. למעלה מן הצורך ציין בית המשפט כי "גם שירים רבים שהגישו זמרים הנושאים שם אשכנזי לא זכו להיכלל ברשימת המומלצים של הוועדה".
כמו-כן דחה בית המשפט את הטענה, כי רשות השידור הפרה את חוק רשות השידור ואת חובתה לקיים שידורים שישקפו את חייהם ואת נכסי תרבותם של כל שבטי העם מן הארצות השונות.
כאמור, בית המשפט קיבל את טענות רשות השידור, דחה את התביעה וחייב את התובעים בתשלום הוצאות רשות השידור בסך 5,000 שקלים.

תאריך:  15/03/2010   |   עודכן:  16/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט: הזמר לירן טל לא הופלה בשל מוצאו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כך גילה סגן השר איוב קרא בדיון על מדיניות פינוי המוקשים בישראל    מנכ"ל רשות הניקוז בערבה מתריע: השיטפון האחרון החריף את הסכנה מפני מוקשים שנסחפו
מערכת אתר ערוץ הספורט
גברה 4:6, 7:6 ו-1:6 על פלאביה פנטה
עידן יוסף
תקף בנאום בכנסת את התשואות לנאום ביידן: "יושבים אנשי האקדמיה בשייח' מוניס, ומריעים כאשר הם שומעים שמגנים בנייה ברמת-שלמה בירושלים"
אלעזר לוין
המפקח על הביטוח עודד שריג, בהופעתו הראשונה בפני סוכני הביטוח, הודיע על גזירות חדשות
עופר וולפסון
בדיקה מעלה כי באתרי היד השנייה נמכרים חלק מתלושי החג שקיבלו עובדים במחירים הנמוכים בעד 30% משוויים    סקר רותם TRI מעלה כי 86% מהעובדים בישראל מעדיפים תלושים כמתנת חג    במקום השני, הרחק מאחור, מעדיפים כ-4% כלי-בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il