X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה הפעלת מסלול חדש בלשכת המדען הראשי לעידוד הקמת מרכזי פיתוח של חברות גדולות בפריפריה החברות שישתתפו בתוכנית יקבלו הטבה של החזר תמלוגים בקצב איטי עד לתקרת המענק
▪  ▪  ▪
ניסיון להתחרות בעלויות השכר לעובדי מו"פ במזרח. מו"פ בפריפריה [צילום: Flash90]

ועדת הכספים של הכנסת אישרה (יום ג', 16.3.10) הפעלת מסלול חדש בלשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת לעידוד הקמת מרכזי פיתוח של חברות גדולות בפריפריה.
המסלול החדש יופעל במסגרת תוכנית שנתית של תמיכה בפרויקטים ייחודיים של חברות גדולות במשך שלוש שנים. התמיכה תהיה בשיעור של 65%-75% מתקציב הפרויקט, ויחולו עליה הוראות חוק המו"פ והתקנות שהותקנו מכוחו, ובהן החובה לשלם תמלוגים, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות. התקציב שיועמד לרשות מסלול מרכזי מו"פ בפריפריה של חברות גדולות לא יעלה על 100 מיליון שקל, מתוך סך התקציב הכולל של המדען הראשי באותה שנה.
הטבה משמעותית נוספת שתוענק לחברות שייבחרו להקים מרכזי פיתוח בפריפריה הינה החזר תמלוגים בקצב איטי עד לתקרת המענק, כך שחברות גדולות ישלמו למדינה תמלוגים בשיעור של 3%, ואילו חברות קטנות ישלמו תמלוגים בשיעור של 1.3% בלבד.
לקבלת חברות לתוכנית נקבעו מספר תנאי סף, כאשר בראש ובראשונה נקבע כי מרבית הייצור (מעל 50%) של תוצרי התוכנית ייעשה במדינת ישראל. המסלול מיועד לחברות שהתאגדו בישראל ושמחזור המכירות הכולל שלהן מפעילות בישראל בשנה שקדמה להגשת הבקשה עלה על 100 מיליון דולר.
עוד נקבע כי בשנה הראשונה לתמיכה, לפחות 40% מהעובדים המשתתפים בתוכנית יתגוררו בפריפריה, בשנה השנייה - לפחות 50% מהעובדים יתגוררו בפריפריה, ובשנה השלישית - לפחות 60% יתגוררו בפריפריה.
באם תידרש פעילות של קבלנות משנה במסגרת התוכנית - היקף הפעילות המבוצעת במסגרת זו מחוץ לפריפריה לא יעלה על 40% מהיקף התוכנית כולה. ההיקף המינימלי של סך הבקשות של חברה במסלול זה בכל אחת משלוש השנים יהיה 10 מיליון שקל, והיקף מינימלי של סך התוכנית של אותה חברה יהיה 60 מיליון שקל.
המסלול יופעל ע"י לשכת המדען הראשי
התוכנית שהושקה היום מבוססת על הסיכום הבין-משרדי של האוצר והתמ"ת שנקבע ביולי 2009, לפיו הממשלה תיצור מנגנון לתמרוץ חברות גדולות להקמת מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה. זאת, בהמשך לממצאי ועדת מקוב, אשר ייחסו תפקיד קריטי לתרומתה של הצמיחה הכלכלית של חברה גדולה ולהשפעות החיצוניות הנלוות אליה - למסה התעשייתית והעסקית הנוצרת בסביבה בה היא פועלת.
המסלול יופעל על-ידי לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת. ד"ר אלי אופר, המדען הראשי, ציין כי כלי הסיוע החדש הינו אחד הבודדים הקיימים כיום, אשר מטרתו לעודד יצירה משמעותית של תעסוקת עובדי טכנולוגיה עילית (היי-טק) בפריפריה. "אנו מאמינים כי תמיכה בחברות ההיי-טק הישראליות בשיעור חריג תאפשר להן להתחרות בעלויות השכר הנמוכות המשולמות לעובדי מחקר ופיתוח במדינות המזרח, ולפיכך, הן יעדיפו להעביר פעילות מחקר ופיתוח לפריפריה בישראל במקום למדינות במזרח-אסיה ומזרח-אירופה", אמר ד"ר אופר.
שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר כי "משרד האוצר רואה בתוכנית זו כלי לעידוד החדשנות והמו"פ בישראל ולצמצום הפערים המשמעותיים בין הפריפריה למרכז, הבאים לידי ביטוי בין היתר ברמות השכר וההשכלה".

תאריך:  16/03/2010   |   עודכן:  16/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר מסלול עידוד הקמת מרכזי מו"פ בפריפריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הח"כית מבל"ד אומרת כי ישראל מבצעת טיהור אתני וכי ההצדקה להתקוממות אלימה כעת מוצדקת יותר מאשר בתקופת שרון
עופר וולפסון
היום התקיים יום מעשים טובים הרביעי שיזמה שרי אריסון, ולרגל המאורע התקבצו כל בכירי קבוצת אריסון לתמונה משותפת בבורסה בתל אביב    [צילום: סיון פרג']
עופר וולפסון
תנועת אומ"ץ פנתה ליו"ר ועדת האתיקה של לשכת עורכי-הדין בדרישה לשפוט אותו על-רקע החקירה הפלילית המתנהלת נגדו
עופר וולפסון
החשכ"ל קבע כי עובדי השמירה והאבטחה המועסקים ע"י הממשלה יזכו לתנאי פנסיה ופיצויים כבר מיום העבודה הראשון    צו ההרחבה הקיבוצי בענף קבע באחרונה תנאי פנסיה לעובדים רק בתום חצי שנת עבודה
מתן אברמוביץ'
הזמרת העסוקה ביותר בעולם המוזיקה מורידה הילוך בזמן הלא נכון    קטעי וידאו מסוף השבוע האחרון מתעדים אותה בזמן הופעה, כשהיא סובלת מתשישות קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il