מכתב שהפיצה בימים האחרונים הנהלת אל על לעובדיה, כולל לעובדי המשרדים, בבקשה להירתם ולהשקיע מזמנם שעות נוספות רבות, גורר (יום ג', 16.3.10) תגובות נזעמות מטעם נציגות העובדים, במיוחד על-רקע הפיטורים של כ-200 עובדים זמניים בחברה, בתחילת החודש.
בחוזר שהופץ על-ידי הנהלת החברה צוין, כי "מאחר שאנו קולטים מערכת בידוק חדשה בתחנת ישראל ובתחנות העולם, אנו מבקשים מאנשים ברחבי החברה להירתם ולעזור לעובדי התחנה בתקופה זו".
יושב-ראש ועד עובדי אל על, יוסי לוי, טען היום כי כמות השעות הנוספות הנדרשת אינה חוקית. "לא נאפשר להנהלה לעשות כרצונה. במקום לאחד את השורות לקראת העבודה המאומצת בתקופת החגים, ההנהלה עסוקה בפגיעה בציבור העובדים. היא מפטרת עובדים ובמקביל דורשת מעובדים אחרים לעבוד שעות רבות נוספות מעבר למותר בחוק", אמר לוי. "האבסורד הוא שבסופו של דבר התרגיל הניהולי עולה לחברה גם הרבה יותר כסף, שכן ההנהלה מעדיפה לתגמל את העובדים הנשארים בגין עבודתם בעוד שאת העובדים הזולים היא שלחה הביתה".
לוי הוסיף כי "בתקופה הכי מאומצת לציבור עובדי אל על, בחרה ההנהלה לפטר מאות עובדים ובמקביל להשיק מערכת מחשוב חדשה (אמדאוס) המצריכה משאבים רבים. העובדים המכירים את המערכת הישנה פוטרו והיום, עקב תקלות במערכת החדשה, העובדים החדשים עוברים קורס ללימוד המערכת הישנה".
לדבריו, התנהלות ההנהלה בנושא נכשלה, והעובדים וציבור הנוסעים הם אלו שישלמו מחיר על כך. הוא ציין כי להנהלה לא נותרה ברירה אלא להחזיר לעבודה את עובדים הזמניים. אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהגות והתנהלות החברה, ונפעל בכל תוקף ונחישות להגן על ציבור העובדים בכל האמצעים העומדים לרשותנו", סיכם לוי.