X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק החדש קובע אמות מידה לשורה ארוכה של מקצועות פרא-רפואיים, בהם ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ודיאטנות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מליאת הכנסת אישרה אמש (ב', 15.3.10) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להסדרת העיסוק במקצועות הבריאות, אשר אושרה בקריאה הראשונה בכנסת ה-17, והוחל עליה דין רציפות בכנסת ה-18. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת אריה אלדד, אחמד טיבי, וחיים אמסלם.
החוק מסדיר את העיסוק במקצועות הבריאות, שנחקק בכנסת ה-17 והסדיר את העיסוק במקצועות ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול בהפרעות בתקשורת וכן תזונה ודיאטנות. בנוסף, מסדיר החוק מקצועות בריאות נוספים, שהעיסוק בהם טרם הוסדר עד היום: קרימינולוגיה קלינית, פודיאטריה, פודיאטריה ניתוחית וכירופרקטיקה.
החוק בא להבטיח את הרמה המקצועית ההולמת של העוסקים במקצועות שהוסדרו וכדי להגן על בריאות הציבור מפני אנשים שעוסקים במקצוע ואינם בעלי ההשכלה וההכשרה המתאימים לכך.
החוק קובע מוצע את תנאי הכשירות שבהתקיימם יהיה אדם זכאי לקבל תעודה בכל אחד ממקצועות בריאות אלה וכן לקבוע הוראות מעבר לעוסקים במקצועות אלה ערב תחילת החוק. כמו-כן, החוק עורך מספר תיקונים והתאמות, כיוון שחלק ממקצועות הבריאות שהוסדרו אינם נלמדים לתואר אקדמי במוסדות מוכרים להשכלה גבוהה בישראל, אלא רק במוסדות להשכלה גבוהה בחוץ לארץ.
בנוסף, החוק אוסר על בעל תעודה במקצוע בריאות לכנות עצמו בתואר "דוקטור", אלא אם ציין את המקצוע שבו ניתן לו התואר בהתאם להוראות שקבע השר, כדי למנוע מהציבור לטעות ולחשוב כי האדם המטפל בהם והמציג עצמו כדוקטור הוא רופא בעל תואר דוקטור ברפואה.

מסיימי התואר עד תחילת 2009 יהיו זכאים לפטור בבחינות

עוד מתקן החוק את הוראות המעבר הקבועות בחוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות מ-2008 לגבי המקצועות שכבר מוסדרים בו, דהיינו המרפאים בעיסוק, הפיזיותרפיסטים, קלינאי התקשורת והדיאטנים.
בהתאם לנוסח החוק כיום, מי שעסק במקצועות אלו מעל לחמש שנים ערב תחילת החוק פטור מהבחינות הנדרשות לפי החוק. החוק קובע כי פטור זה יינתן לכל מי שבנוסף לדרישות האחרות, לרבות בנושא הכשרה מקצועית, זכאי לתואר אקדמי מוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה הנדרש לגבי אותו מקצוע בריאות, אם סיים את לימודיו עד ל-30 בינואר 2009, או למי שסיים את לימודיו עד המועד האמור בחוץ לארץ או בשלוחה בארץ של מוסד אקדמי מחו"ל וזכאי לתואר אקדמי, ובלבד שעסק במקצוע הבריאות במשך שנה לפחות בחמש השנים שקדמו ל-15 במרס 2010 במקום שהאחראי או הממונה בו הוא בעל תעודת הכרה במעמד באותו מקצוע בריאות, דהיינו אדם בעל ניסיון רב בתחום.
למי שיידרש לשנת עיסוק וטרם השלים אותה, תינתן אפשרות להשלימה עד ל-30 בינואר 2013 וכדי לאפשר לו לעסוק במקצוע חרף האיסור הקבוע בחוק, יתאפשר לתת לו לצורך כך תעודה זמנית במקצוע הבריאות. כמו-כן, יהיה פטור מבחינות גם מי שלמד בחו"ל או בשלוחה של מוסד מחו"ל ועסק במקצוע הבריאות בישראל במשך חמש שנים לפחות עד ל-30 בינואר 2009.
הוראות מקבילות נקבעו לגבי פטור מבחינות בקרימינולוגיה קלינית לגבי מי שסיימו את לימודיהם עד ל-30 בינואר 2009 וזכאים לתואר שני בקרימינולוגיה קלינית. בנוסף נקבעו הוראות מעבר נוספות למקצועות הבריאות האחרים שנוספו בהצעת חוק זו.

תאריך:  16/03/2010   |   עודכן:  16/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושר חוק המסדיר העיסוק במקצועות פרא-רפואיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הכנסת העבירה הערב את החוק בקריאה שנייה ושלישית    קובע חובה למעסיקים גדולים לפעול לייצוג הולם של אנשים בעלי מוגבלות
עופר וולפסון
במטה השלטון המקומי מכנים את ההסכם "הישג היסטורי "    בהסכם נקבעה הגדלה של 800 מיליון ש"ח במענקי האיזון ל-2010 ונקבע כי בסיס התקציב לשנתיים הבאות יועלה ל-2.4 מיליארד ש"ח   
עידן יוסף
סטודנטים למשפט מחו מול לשכת עורכי הדין במחאה נגד הכוונה להאריך תקופת ההתמחות בשנה נוספת    דורשים הקמת ועדה בלתי תלויה שתכריע בנושא
עופר וולפסון
בתום מו"מ בין ההסתדרות לסונול, נקבע כי 80 עובדי חברת-הבת ספרינט מוטורס יאוחדו תחת ההסכם הקיבוצי הכללי של החברה שנחתם לפני שבוע
עופר וולפסון
ועד העובדים פנה להסתדרות בטענה כי ההנהלה אינה מנהלת עמם מו"מ בתום לב ומתעלמת מהסכם העבודה הקיבוצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il