X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
היקף היבוא האישי של רכבים לישראל ב-2009 גדל ב-5% בלבד לאחר שיעור גידול משמעותי ב-2008 ברשות המיסים אומרים כי ייתכן והשוק הגיע לבשלות עוד ב-2009: היקף ההונאות בתחום גדל
▪  ▪  ▪

לעומת השנים הקודמות, היקפי היבוא האישי בתחום הרכב בשנת 2009 גדלו בשיעור מתול של 5%. כך עולה (יום ד', 17.3.10)
מסקירה על מגמות בתחום שפרסמה רשות המיסים.
בשנים 2008-2006, כמו גם במחצית השנה הראשונה של שנת 2009, חל גידול מהיר ביותר בהיקפי היבוא האישי. ברשות המיסים אמרו כי ייתכן ונתוני הייבוא של 2009 מאפשרים להניח בזהירות שמגזר זה הגיע לבשלות. עוד נמסר מהרשות כי סביר להניח שמקטע זה יושפע גם לאור הרפורמה ביבוא המקביל שאושרה בכנסת בחודש שעבר.
כלי הרכבים המיובאים: מזהמים ויוקרתיים
התפלגות רכישות הרכב ביבוא אישי על פני השנה כולה מראה "קפיצה" חדה בחודש יולי 2009 וירידה בכמויות מייד לאחר מכן. זאת, בשל המטרה הברורה של המייבאים להקדים את הרכישה ולחסוך בתשלומי מס קניה, כתוצאה מהרפורמה ב"מיסוי ירוק", אשר נכנסה לתוקף בתחילת אוגוסט 2009. בעקבות הרפורמה, עלו מיסי הקנייה החלים על כלי רכב יקרים ומזהמים, לצד הירידה במיסי קנייה על כלי רכב "נקיים" יחסית. מכיוון שמרבית כלי הרכב ביבוא אישי משתייכים לקטגוריה הראשונה, רמת המיסוי עליהם עלתה בעקבות הרפורמה.
כמו בשנת 2008, מרבית כלי הרכב המיובאים ביבוא אישי הם כלי רכב יקרים יחסית: רכבי יוקרה, ג'יפים ורכבי ספורט. הדגמים השכיחים ביותר ביבוא אישי הינם ג'יפים גדולים ומכוניות פאר: ג'יפ גרנד צ'רוקי, ב.מ.וו X5 ו-X6, דגמי מרצדס רבים, טויוטה קאמרי עם מנוע היברידי וקונבנציונלי, סובארו טריבקה וכדומה. בדגמי יוקרה מסוימים, כמו הסובארו טריבקה, כמות כלי הרכב ביבוא האישי אף עלתה על זו שביבוא העסקי. יצויין כי בשנת 2009, בניגוד לירידה ברכישות של רכבי מרצדס ביבוא סדיר, נרשמה עלייה ברכישותיהם ביבוא אישי. בהשוואה לשנת 2008 חלה גם עלייה משמעותית ביבוא גי'פי גרנד צ'רוקי לסוגיהם, ואילו פולקסוואגן טוארג רשם ירידה גדולה.
המובטל רכש מרצדס
גם בשנת 2009 נמשכה התופעה לפיה תחום היבוא האישי מקבל אופי מסחרי האסור על-פי חוק. בשוק קיימות חברות רשומות ומשגשגות, אשר חלקן פועלות בגלוי ומפרסמות את שירותיהם בכל הדרכים, לרבות שלטי פרסומת ואמצעי תקשורת. בשל המגבלה החוקית של יבוא אישי עד שני כלי רכב בשנה, סוחרים אלה משתמשים לעתים קרובות ב"אנשי קש" לרישום הרכב על שמם.
לראיה, אומרים ברשות המיסים כי גם בשנת 2009 לכ-30% מאלה שייבאו רכב ביבוא אישי כלל לא היו מקורות מדווחים של הכנסה ממשכורת או מעסק, ו-10% נוספים השתכרו פחות משכר מינימום. סממן נוסף של רישום פיקטיבי על שם איש קש הוא שאותו בעל הכנסה נמוכה לעיתים כלל לא החזיק רכב לפני רכישת הרכב המפואר, או שהחזיק ברכב "עממי" ישן ולא מכר אותו הגם ש"רכש" מרצדס.
כמו-כן, ניכרת תופעה של יבוא "אישי" באופן "סדרתי", כאשר אותם אנשים מייבאים שנה אחרי שנה רכב אחד או שניים על שמם, וכך עושים בני/בנות זוגם. על-אף האיסור להעביר בעלות במשך שנתיים על כלי רכב ביבוא אישי, כבר בתחילת שנת 2010 חלק מכלי הרכב שיובאו ביבוא אישי במהלך 2008, החליפו ידיים - הגם שאין מדובר בתופעה גורפת.
לאחרונה מפעילים עובדי המכס אמצעי בקרה מחמירים בכל הנוגע לעבירות ביבוא האישי, כגון הצהרות כוזבות עם הנמכת מחירי יבוא. זאת, לאחר שנמצא כי אובדן ההכנסות ממיסים כתוצאה מיבוא אישי הגיע להיקף של עשרות מיליוני שקלים לשנה. במקביל, הוחלט על עריכת בדיקות הכנסה במקרים בהם לכאורה לא מתקיימת התאמה בין היקף ההכנסות המוצהר לרשות המיסים לבין עלות הרכב המיובא. בנוסף, אומרים ברשות כי נדרשת פעולה מצד משרד התחבורה על-מנת להחזיר, באמצעים משולבים, את היבוא האישי למה שנועד להיות על-פי הכוונה המקורית.

תאריך:  17/03/2010   |   עודכן:  17/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היחלשות ליבוא הרכב האישי? גדל ב-2009 במתינות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירית מרק
קבוצת אימהות מכפר סבא יזמו תפילה המונית למען שחרור גלעד שליט    "אנו מבקשות שהנשים, אימהות ומשפחות יגיעו ויביעו הזדהות בתפילה", מבקשות האימהות
עופר וולפסון
קבע כי קצבתם של כ-20,000 ניצולי שואה תוגדל בכ-30 מיליון שקלים, עבור תקופת ינואר-אפריל 2009    התוספת החד פעמית תעמוד על סכום הנע בין 640 ל-1580 שקלים
מחלקה ראשונה
מלך ירדן עבדאללה מאשים את ישראל בניסיון לרוקן את ירושלים מתושביה המוסלמים והנוצרים    "ירושלים היא קו אדום"
עופר וולפסון
הוסיף לערכו בינואר כ-1.1% והגיע לרמת שיא של 2.32 טריליון ש"ח    שווי תיק המניות בבורסה בת"א הוסיף לערכו עוד 20 מיליארד ש"ח והגיע ל-19.4% מהיקף התיק הכולל
איציק וולף
קובלנה נגד ח"כ בן ארי וקובלנה נגד ח"כ זחאלקה נדחו מכיוון שמצאו דרכן לתקשורת עוד בטרם הונחו על שולחן הוועדה    "מטרתה של ההחלטה האמורה להגביל הגשת קובלנות שכל תכליתן השגת כותרת עיתונאית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il