X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתערוכה - ההתייחסות של אמנים ישראלים שונים אל דמותו של בן-גוריון כאדם, כמנהיג וכמיתוס לצד מנסחי הקול ההגמוני, הרשמי והממלכתי ניתנה במה גם לרב-קוליות חדשה ושונה
▪  ▪  ▪
דמות רבגונית וססגונית
דוד בן-גוריון ביצירה של דוד טרטקובר [יח"צ]

לא פחות מ-60 אמנים שיציגו 100 עבודות ישתתפו בתערוכה "הזקן": דוד בן-גוריון ומורשתו בראי האמנות בישראל, שתיפתח ב-27 באפריל 2010 באוניברסיטת בן-גוריון, ותתקיים בסימן 40 שנה לאוניברסיטה.
התערוכה - שתתפרש על-פני שני מוקדים ברחבי הקמפוס הדרומי - גלריית הסנאט, מרכז המבקרים על-שם ג'ורג' שרוט, גלריה על-שם אברהם ברון בספרייה המרכזית על-שם ארן - נאצרה על-ידי פרופ' חיים מאור וסטודנטים/יות בקורס אוצרות שבהנחייתו.
בין האמנים המשתתפים בתערוכה (חלקם זוכי "פרס ישראל"): אבישי אייל, אבנר כץ, אורי ליפשיץ, אורי פינק, בנו רותנברג, דוש (קריאל גרדוש), דוד טרטקובר, דוד פרלוב, דוד רובינגר, דן רייזנר, חאדר ואשח, חיים מאור, חנוך פיבן, יאיר גרבוז, יעקב אגם, מוטי מזרחי, מושיק לין, מיכה ברעם, מישל קישקה, משה גרשוני, פאול גולדמן, פאריד אבו שאקרה, פנחס ליטבינובסקי, ראובן רובין ואחרים.
פרופ' מאור אמר כי "התערוכה בוחנת את ההתייחסות של אמנים ישראלים שונים אל דמותו של בן-גוריון כאדם, כמנהיג וכמיתוס. לצד מנסחי הקול ההגמוני, הרשמי, הממלכתי, ניתנה במה גם לרב-קוליות חדשה ושונה - קולות ה'אחרים'. אל מול ספקטרום הייצוגים הנע בין 'הזקן' הארכאי לבין 'בן-גוריון שלי' (My BG) ה'קוּלִי', הצופים בתערוכה מוזמנים לבחון ולגלות מהו ומיהו בן-גוריון עבורם כיום, שכן העיסוק העכשווי בדמותו של האיש שעל שמו נקראת האוניברסיטה רלוונטי היום מתמיד".
צד פגיע ואנושי
פרופ' מאור מסביר כי מתוך עמדה א-היררכית, התערוכה מפגישה זה לצד זה מדיומים מגוונים מתחומי התרבות החזותית: רישום, ציור, פיסול, צילום, כרזות, קומיקס, קריקטורות, קולנוע, וידאו ומיצג. באמצעות המדיומים השונים, דנים האמנים ובוחנים את דמותו הרבגונית של המנהיג בהיבטיה השונים, כולל השוליים והמוזרים ביותר. לצד תיאורים דוקומנטריים, אובייקטיביים ככל שניתן, של דוד בן-גוריון בשעותיו ההיסטוריות והגורליות או ברגעיו האינטימיים והאישיים, מוצגות עבודות אשר עוסקות בתיאורים מוקצנים, סובייקטיביים ואכספרסיביים, עבודות הנוקטות עמדה גלויה וישירה תוך ניתוץ המיתוס או בחינתו מחדש, או תוך הצלבת הנרטיב ההיסטורי והסיפור האישי או המשפחתי של האמן.
במסגרת תערוכה זו מצטיירת דמות רבגונית וססגונית של בן-גוריון. בעוד שחלק מהעבודות מציגות אותו כדמות הירואית, גדולה מהחיים - עבודות אחרות חושפות צד פגיע ואנושי שלו. אמנים רבים משתמשים בדמותו של בן-גוריון על-מנת להביע את עמדתם הביקורתית כלפי המציאות הישראלית העכשווית. למשל, "האיש העומד על הראש" המוצג בקריקטורות, פסיפס, ציור ופיסול מעלה שאלות לגבי הפער שבין ערכי הפשטות והצניעות של "פעם" לבין הנהנתנות ותרבות הצריכה של ימינו. עבודות עכשוויות בוחנות לרוב באמצעות דמותו של בן-גוריון, את דרך הגשמת החלום הציוני ואת שברו. למרות הביקורת על בן-גוריון - המיתוס בראי ימינו אנו, עדיין דמותו, במסגרת תערוכה זו, מעוררת הערצה, ערגה וגעגועים למנהיגות אחרת ושונה מזו הקיימת היום.
בפתיחת התערוכה יישאו דברים פרופ' רבקה כרמי - נשיאת האוניברסיטה, פרופ' קטרין קוג'מן-אפל - ראש המחלקה לאמנויות, פרופ' חיים מאור - אוצר התערוכה ונציגת הסטודנטיות בקורס אוצרות. כמו-כן, ייערך מיצג של האמן מוטי מזרחי ולהקתו.
התערוכה תוצג בגלריה לאמנות על-שם אברהם ברון, בניין הספרייה המרכזית על-שם זלמן ארן ובגלריית הסנאט במרכז המבקרים על-שם ג'ורג' שרוט, שניהם בקמפוס על-שם מרקוס באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
הגלריות פתוחות לקהל בימים א'-ה' בשעות 19:00-08:30, בימי ו' בשעות 12:30-08:30.
נעילת התערוכה: 8.6.2010.

תאריך:  18/03/2010   |   עודכן:  18/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זקן" או "קולי": תערוכה חדשה לדמותו של בן-גוריון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סדרת ציורי שמן של וילנה לאחר המלחמה על-פי צילומים מ-1945 של המשורר אברהם סוצקבר, אביה של הציירת רינה סוצקבר, מוצגת בתערוכה
עידן יוסף
על שלום ימיני נגזרו 5 שנות מאסר    קרוב משפחה של אחד המורשעים לאמה של מיטל: בתך חצתה את הכביש כשהיא שיכורה
איציק וולף
פרקליט מחוז הצפון התריע בפניו כי דברים שאמר בראיון לאתר אינטרנט בערבית ובהם כינה שוטרת 'גזענית', מהווים עוולת לשון הרע וייתכן שאף עבירה פלילית    בשלב זה לא ימשיכו נגדו בהליכים אזרחיים    מפקד משטרת עכו: דמם של שוטרי התחנה לא יותר
יואב יצחק
המשטרה חסמה לכניסה את ביתה באפקה של הדוגמנית דנה ספקטור בגלל חשד לאירוע פלילי    הבית הוקף בסרטים [צילום: בוצ'צ'ו]
יפעת גדות
שני מחקרים חדשים הראו כי תוספות ויטמין D יכולות למנוע או להוריד את הסיכון למחלות של הלב וכלי הדם, יחד עם מצבים כרוניים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il