X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגיד בנק ישראל התייחס בנאום לכלי הלימות ההון כמשמש להגברת היציבות המערכתית, וציין כי חוק בנק ישראל שעבר השבוע תורם למטרה זו אמר כי אף על-פי כן, "הדיון בסוגיית הפיקוח בישראל עודנו נמשך"
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [פלאש 90]

"הבנק המרכזי הוא הגוף היחיד שיכול לשמש כמלווה של מוצא אחרון" - כך אמר (יום ה', 18.3.10) נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, במסגרת כינוס שערכה בתל אביב מחלקת הפיקוח על הבנקים, בנושא הישגים ואתגרים באימוץ באזל 2 בישראל.
הנגיד, שהתייחס לסוגיית רשויות הפיקוח על המערכת הפיננסית, הזכיר את העובדה שבארה"ב מתגבשת הסכמה שיש לרכז את הפיקוח בבנק המרכזי.
הוא העלה את ההבדלים בין המדינות השונות באופן שבו בא המשבר לידי ביטוי ובדרכי ההתמודדות עימו. בין היתר, ציין את העובדה שמדינות שבהן המשבר הפיננסי לא היכה באופן ישיר, בעיקר מדינות מתפתחות, מתמודדות טוב יותר עם המשבר הריאלי שבא בעקבותיו. הוא התייחס גם לסוגיית הכלים העומדים לרשות הבנק המרכזי בבואו להשפיע על מצב המערכת הפיננסית.
פישר ציין כי "כלי הריבית הוא כמובן כלי מרכזי, אבל גם דרישת הלימות ההון היא כלי שהבנק משתמש בו. כאן עולה סוגיית המחזוריות של הלימות ההון, כאשר מדינות מסוימות נוטות להשתמש בכלי זה ככלי אנטי מחזורי, כלומר, להפחית את הלימות ההון בתקופות של שפל ולהגדיל אותה בתקופות של גאות".
"חוק בנק ישראל שאושר השבוע בכנסת מגדיר את השמירה על היציבות הפיננסית, במערכת הפיננסית כולה, כאחת המטרות של הבנק", אמר פישר. הוא ציין כי למרות שברור שעל-מנת לעמוד במטרה זו חיוני שסמכויות הפיקוח ישכנו בבנק המרכזי, הרי שהדיון בסוגייה בישראל עדיין נמשך, ועל בנק ישראל וגופים נוספים להמשיך להציע גישות ופתרונות שמתאימים לפיקוח על היציבות הפיננסית במשק קטן ופתוח.
"גם באזל 2 מצריכה בחינה ושינויים מתמידים"
בהתייחסו לשינויים שתביא עימה המערכת החדשה, אמר פישר כי "באזל 2, כמו כל מערכת פיקוח אחרת, מצריכה בחינה ושינויים מתמידים היות והמערכת הפיננסית היא דינמית, ומתחדשת כל הזמן".
הוא התייחס לחילוקי הדעות הקיימים בעולם סביב גישת באזל 2 ואמר כי "מצד אחד טוענים שיישום באזל 2 בעולם לא הצליח למנוע את המשבר הפיננסי, ומצד שני בארה"ב, שם התחיל המשבר, לא יושמה הרפורמה על פני כל המערכת הבנקאית".
לדבריו, "מערכת באזל 2, בבסיסה, מתמקדת בניהול הסיכונים כגורם מפתח ביציבות הפיננסית - וזהו ללא ספק בסיס נכון, כמו גם הצורך לאפשר לבנקים גמישות בעיצוב מערכות בקרת הסיכונים שלהם".
הנגיד הוסיף שבבסיסה, באזל 2 מציעה גישת פיקוח למוסדות הבנקאיים האינדיבידואלים. אולם, המשבר הנוכחי לימד איזה נזק יכולים מוסדות אלה לגרום למערכת כולה, ולכן תשומת הלב עברה להסתכלות על כלל המערכת.
פישר הודה למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ולעובדי הפיקוח על העובדה שהצליחו להשלים את הרפורמה החשבונאית על-פי לוח הזמנים המקורי, על-אף המשבר הפיננסי.

תאריך:  18/03/2010   |   עודכן:  18/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פישר: "חיוני שסמכויות הפיקוח ישכנו בבנק המרכזי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
ועדת הפרס מצאה כי ארגון איל"ן ראוי לפרס    תעודת הוקרה לאלפי המתנדבים הנאמנים, לנכים ולמשפחותיהם ולעובדי הארגון
מערכת PCאון
תעשיית ההיי-טק הישראלית משתקמת במהירות - חברת הגיוס וההשמה ג'וב אינפו (Jobinfo) מדווחת השבוע על עלייה של 40% בביקוש לעובדי היי-טק    איזה תחומים מבוקשים הכי הרבה?
אופיר בר-זהר
לדברי מרגלית, סמנכ"ל התוכן של רשת: "השנה האחרונה הייתה עמוסה מדי בשבילי"
אלעזר לוין
היזמים, קבוצות חג'ג' ואור סיטי, יתאימו את שיווק הדירות להחלטות העירייה: ימכרו מגרשים ל-105 דירות נוספות, ויבנו כיזמים 45 דירות שיושכרו לצעירים    הפרויקט יהיה בן 450 דירות, ולא 486, אך יתכן שהמספר יגדל
עופר וולפסון
לאחר הסרת החסמים המשפטיים, הודיע הבנק כי תהליך הגשת המועמדות ייערך מחדש ויסתיים ב-21 באפריל    לאחר פרישת מאור, המועמדים המובילים לתפקיד הם דוד קליין ומשה טרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il