בשנת 2009 טיפל הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל בכ-8,000 תלונות ופניות צרכנים ונתן סעד כספי למתלוננים במיליוני שקלים. כך עולה (יום ב', 22.3.10) מנתונים שהוצגו בכינוס "פניות הציבור במערכת הבנקאית", בו השתתפו נציגי בנקים וחברות כרטיסי האשראי. בנוסף, נמסר בכינוס כי הפיקוח על הבנקים סייע במהלך 2009 בכ-300 מיליון שקלים לנפגעי חברת "חפציבה".
בכינוס נדונה עוד חשיבותם של גופים המטפלים בתלונות לקוחות בתאגידים הבנקאיים, כנדבך מרכזי בהגנה על זכויות הצרכן הבנקאי. בנוסף, הועלה הצורך בהפקת לקחים ארגוניים מפניות ציבור, ובמעורבות רבה מצד הנהלות התאגידים הבנקאיים בתהליכים אלה.
המפקח על הבנקים,
רוני חזקיהו, הדגיש בפנייתו אל משתתפי הכינוס כי הוגנות ביחסים בין הבנקים לבין לקוחותיהם היא מיעדיו המרכזיים של הפיקוח על הבנקים, וכי שיפור השירות ללקוחות והגברת ההוגנות כלפיהם הם מנוף לשיפור התוצאות העסקיות של התאגידים הבנקאיים.
בכינוס השתתף גם נציב קבילות החיילים, אלוף (במיל.)
יצחק בריק, אשר הרצה על מדיניות הנציב בטיפול בתלונות ופניות חיילים.