לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה (יום ב', 22.3.10) בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת 013 נטוויז'ן, בטענה כי החברה מביאה לאי-ביצוע שיטתי ומכוון של בקשת לקוחות לנתק את עצמם ממנה, תוך חיובם מדי חודש בחודשו כאילו בקשת הניתוק מעולם לא התקבלה.
הבקשה הוגשה על-ידי עורכי-הדין מיכאל דבורין ועובדיה כהן ממשרד עורכי הדין בם, דבורין, כהן ושות'.
כתב התביעה מפרט מקרה של זוג נשוי אשר במשך יותר משלוש שנים חזרו וביקשו מנטוויז'ן להתנתק ממינוי אינטרנט אשר רכשו ממנה בשנת 2005. לדבריהם, למרות התחייבויותיה של נטוויז'ן לנתק אותם מן המינוי, ולמרות הצהרותיה כי המינוי מנותק, המשיכה נטוויז'ן לחייב אותם מדי חודש בעשרות שקלים בעבור אותו מינוי.
בזאת לא הסתיימה מסכת החיובים, ובמקביל המשיכה נטוויז'ן לחייבם בגין מינוי אחר אשר אליו עברו בחברת ברק, מינוי אשר מאוחר יותר שויך לנטוויז'ן לאור המיזוג עם ברק.
לדברי עורכי-הדין של הזוג, בהתנהלותה זו גרפה נטוויז'ן לכיסה אלפי שקלים שלא כדין ובניגוד להסכם.
מבירור שנעשה מול נציגת נטוויז'ן, נמסר לזוג כי אכן, בזמנו, המינוי היקר לא נותק כבקשתם, וכי למרות בקשתם להתנתק, הם הושארו "מחוברים" - פעם על-ידי הקפאה זמנית קצרת מועד ופעם על-ידי התעלמות מבקשתם והשארתם מחוברים כאילו לא ביקשו דבר כלל.
"הבעיה בחברה הוזכרה בשלל דוחות ארגונים צרכניים" עורכי-הדין של הזוג ציינו כי מדובר בשיטה של ממש בנטוויז'ן, אשר במקום לנתק כפי בקשת הלקוח - שולחת אותו להקפאה של חודש אשר משתחררת אוטומטית מקץ חודש ימים ומבלי ליידע כלל את הלקוח. עוד ציינו עורכי-הדין כי "בעיית הניתוק מנטוויז'ן היא בעיה ידועה שהוזכרה רבות בדוחות של ארגוני צרכנים אך למיטב ידיעתנו מדובר בתביעה הייצוגית הראשונה המוגשת בנושא נגד החברה בסוגייה חשובה זו".
לדברי התובעים, תביעה ייצוגית תהווה את הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת, כיוון שמספר רב ביותר של לקוחות ניזוקו ממעשי וממחדלי נטוויז'ן כפי שתוארו. בכתב האישום נכתב כי "בעוד שהפגיעה הכספית בכלל חברי הקבוצה היא גדולה ביותר, יש להניח כי הנזק שנגרם לכל אחד מהלקוחות בפני עצמו לא יביאו לנקוט בהליכים באופן עצמאי בשל העדר כדאיות כלכלית ובשל העדר יכולת או מוטיבציה לפתוח בהליך משפטי נגד גוף מסחרי רב עוצמה".
עוד נטען כי "דרך העבודה השיטתית של המשיבה, אשר נועדה לגרוף רווחים שלא כדין, אשר חוזרת על עצמה פעמים כה רבות במשך שנים כה ארוכות, והסירוב העיקש - פעם אחר פעם - לתקן את התנהלותה (וזאת לאחר פניות חוזרות ונשנות), מעידה כי אין בפנינו מקרה של טעות חד-פעמית ותמת-לב, אלא מאמץ מכוון ומודע לסכל התנתקויות משירותיה ומן התשלומים לידיה. זאת, אף במחיר הטעית הצרכן התמים והולכתו שולל".
013 נטוויז'ן מסרה בתגובה כי טרם קיבלה לידיה את התביעה ולכן אין באפשרותה להגיב. החברה ציינה כי היא מחזיקה במדיניות ברורה לניתוק לקוחות שאינם בתקופת התחייבות.