X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתיק המורכב הואשמו מספר גדול של חברות ומנהלים בתחום הנדסת הבניין ביצירת הסדר כובל רחב היקף בתחום הפיטינגים לצינורות מים הגיע לסיומו בהרשעה רק בעניין תיאום מחירי מינימום בענף
▪  ▪  ▪
פיטינגים לצינורות. תיאום מחירים רחב היקף

שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, מרים מזרחי, הרשיעה (יום ב', 22.3.10) חלקית את חברת מודגל, מנהלים בכירים בה, כמו גם מספר חברות ומנהלים נוספים בתחום הנדסת הבניין, בעבירת הסדר כובל.
עם זאת, משבעת האישומים שכלל כתב האישום, הוכחו רק שניים מהאישומים לגבי חלק מהנאשמים, כאשר לגבי יתר האישומים – זוכו כלל הנאשמים שהעבירות הכלולות בהן יוחסו להם.
כתב האישום הוגש נגד מודגל, אילון בן הרצל ומנדל גולדברג, אותם ייצג עו"ד י 'לוי ועו"ד ע' קורלנדר; נגד חברת ישראל מנדלסון - הספקה טכנית והנדסית וסמי לוי, אותם ייצג עו"ד נ' זקלר; נגד חברת א.ש. טסה, א.א.א. טסה, אליהו טסה ושאלתיאל טסה, אותם ייצג עו"ד י' אהרונסון; נגד חברת ח.ג.י.י., חברת ח.ג.י.י. – המשביר ורוזנברג משה, אותם ייצגו עו"ד ת' תורג'מן ועו"ד ד' צרפתי; נגד חודרלנד מרדכי, אותו ייצג עו"ד ר' בכר; נגד חברת ש.א.ח.פ הנדסה, ברי אוריאל, ברי מרדכי, חברת ש.א.ל ציוד טכני, חברת ש.אל מרכז, מיכאל אלקלעי, ניר אלקלעי, יעקב אלשיך וחיים בחסי, אותם ייצגו עו"ד ג' אדרת ועו"ד נ' ליפסקר; נגד חברת פרופילון סחר ואברהם ברנט, אותם ייצג עו"ד ז' סוחוליצקי ונגד חברת י.א. וולפמן ו-וולפמן יורם, אותם ייצג עו"ד ז' סוחוליצקי.
התובעת יוצגה על-ידי עוה"ד א' סיון, א' יוסטמן, ט' רוטשטיין, באי-כוחו של היועץ המשפטי לממשלה מהרשות להגבלים עסקיים, ועו"ד מלכתא אלמור מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).
כתב האישום ייחס לנאשמים, ובהם יצרנית הפיטינגים הבלעדית בארץ, חברת מודגל, ומשווקי הפיטינגים העיקריים שלה עבירות הסדר כובל שבוצעו בעיקרן בתקופה שבין ספטמבר 1994 ועד דצמבר 2006. פיטינג הוא אביזר צנרת מים, המשמש כמחבר לצינורות, והוא יוצר על-ידי מודגל בתהליך של יציקה.
על-פי טענות הרשות להגבלים עסקיים והמחלקה הכלכלית בפרקליטות, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, החלו מודגל והחברות הנאשמות להיוועד באורח קבוע בבית איטונג, באמצעות מנהליהן הבכירים. עוד נטען, כי בפגישות אלה, תיאמו ביניהם הנאשמים את מחירי הפיטינגים כלפי ציבור הצרכנים והגבילו את כמות הפיטינגים המיוצרים והמשווקים על ידם, ואף הסכימו להימנע מלייבא פיטינגים או לשווק פיטינגים מייבוא.
משלושת האישומים הראשונים שעסקו, על-פי הנטען, בהסדרים שנולדו בישיבות בית איטונג (מחיר מינימום, אי-ייבוא, מכסות), הוכח רק הראשון, שעניינו הסדר מחיר המינימום. ביהמ"ש קבע כי אין לראות הסדר זה כהמלצת מחיר חד-צדדית שהופנתה בבית איטונג, אלא כהסכמה של כלל משווקות הפיטינגים יחד עם יצרן הפיטינגים לעניין המחיר שיועמד בשוק, הסכמה שהושגה בישיבות בית איטונג. ביהמ"ש ציין כי קביעה זו נעשתה על יסוד הראיות הישירות לגבי חילופי הדברים בישיבה, וגם על יסוד ראיות נסיבתיות.
לגבי הסדר אי-הייבוא, קבע ביהמ"ש כי לא היו ראיות ישירות טובות דיין להוכחת הסכמה שעניינה אי-ייבוא, וגם לא ראיות נסיבתיות חזקות דיין. באשר להסדר המכסות, נקבע כי גם אם "מנגנון המכסות" הוכח, הובהר כי לא נקבעו בגדרו מכסות מכירה או רכישה, אלא הוא שימש כאמצעי לחישוב הבונוסים, וכך היה למעשה בגדר קביעת מחיר חד-צדדית לפיטינגים, שמודגל הייתה זכאית להעמידה. "קבלת המחיר בהסכמה על-ידי המשווקים לא היה בה כדי להוות הסדר, כפי שהיענות לכל מחיר ברכישה אינה הסדר כובל", כתבה השופטת בפסק-הדין.
משלושה אישומים נוספים, המתייחסים להסדרים כובלים, אשר כונו בכתב האישום "הסדרים פרטניים", הוכח רק אישום אחד, הסדר עם חברת טסה, שעניינו אי-ייבוא. האישום האחרון בוטל על-ידי ביהמ"ש, לאחר קבלת טענת ההגנה מן הצדק.

תאריך:  22/03/2010   |   עודכן:  22/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת מודגל ומנהליה הורשעו בעבירות תיאום מחירים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לאחר תשעה עשורי קיום החליטו בתנועת הנוער עזרא על שינוי שמה - מתנועה 'חרדית לאומית' לתנועה 'תורנית לאומית'    "אנו מבקשים לשים את הדגש על האור שבתורה ולא על הכפייה שבחרדיות"
עופר וולפסון
החשב הכללי באוצר פרסם לראשונה מכרז לאספקת שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת למשרדי הממשלה    הזוכה תספק 10% מתעבורת התקשורת הממשלתית הנייחת    נכון להיום, בזק הינה ספק השירותים הנייחים היחיד של הממשלה
אלעזר לוין
רות שפייזר ושלמה לחי יעזרו בפיתוח הנכסים
עופר וולפסון
לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית נגד נטוויז'ן, בטענה לפיה החברה נוקטת בדפוס פעולה בו היא מסכלת ניסיונות הינתקות משירותיה וממשיכה לחייב לקוחות שדרשו לסיים עימה ההתקשרות
שירלי בר דיין
פרסום ראשון: בעלי מכבי ת"א רמז לרפי בן יהודה, חברו הטוב, על הכוונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il