X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלי גולדשמיט, ששאף לייצג את השכבות החלשות בזמן שכיהן כיו"ר ועדת הכספים, עבר כמה שינויים בעשור האחרון: לאחר שנאבק לטיהור שמם של האחים עופר, הגיעה עלות השכר שלו ב-2009 ל-4.4 מיליון שקל והוא לא היחיד: פוליטיקאים ונציגי ציבור יודעים היטב על איזה צד מרוחה החמאה
▪  ▪  ▪
אלי גולדשמידט [צילום: סיון פרג´]

לפני 10 שנים, כשעוד שימש יו"ר ועדת הכספים, נמנה אלי גולדשמידט על חברי הכנסת ממפלגת העבודה שתבעו להגדיל סעיפים חברתיים ולהקצות משאבים לבלימת האבטלה. הוא גם דרש להוסיף כמה מאות מיליוני שקלים לתקציב משרד הבריאות.
עשור חלף, וגולדשמידט - לאחר קריירה תקשורתית ותוכנית בערוץ 2 - נהפך מנציג ציבור לנציגם של סמי ועידן עופר, בעלי ההון שרכשו את צים מהמדינה במחיר נמוך במיוחד, ומחזיקים את בתי הזיקוק. מח"כ שפתח לראשונה את דיוני ועדת הכספים לתקשורת כדי להגביר את השקיפות ולאפשר לציבור לזהות את האינטרסים של נבחריו, נהפך גולדשמידט לנציג משפחת עופר במאבק נגד העיתונאי מיקי רוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה".
אתמול התברר כי גולדשמידט, סמנכ"ל רגולציה ותקשורת בחברה לישראל, עבר עוד שינוי מהותי. מחבר בקיבוץ גנוסר הוא נהפך למיליונר מרחוב הארבעה בתל אביב, שם שוכנים משרדי החברה. עלות שכרו ב-2009 הסתכמה ב-4.4 מיליון שקל. חבילת התנאים שלו הורכבה משכר חודשי של 145 אלף שקל (ברוטו), בונוס של 450 אלף שקל ואופציות בשווי של 2.2 מיליון שקל. עם זאת, לפי שעה האופציות שלו מחוץ לכסף.
וכל זה דווקא בשנה שבה הרווח התפעולי של החברה לישראל צנח ב-76%, הרווח הנקי שלה קרס ב-98% ל-6 מיליון דולר; וצים, שנאלצה לפרוס מחדש את החוב למשקיעים המוסדיים בישראל, הפסידה 428 מיליון דולר לאחר הפסד של 328 מיליון דולר ב-2008.
גולדשמידט הוא לא איש הציבור היחיד שעבר לעבוד אצל משפחת עופר בשנים האחרונות ונהפך לאיש עשיר. לצדו עובד בחברה לישראל ניר גלעד, החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, שבתקופתו נמכרה צים למשפחת עופר. הוא מונה למנכ"ל החברה ועלות שכרו ב-2009 הייתה כ-10 מיליון שקל.
החברים של דנקנר
גם אצל טייקונים אחרים, העסקת אנשי ציבור ופוליטיקאים היא פופולרית מאוד - ולא בכדי. מדובר באנשים בעלי קשרים ענפים וכאלה שבקיאים בנעשה במסדרונות מקום עבודתם הקודם.
רק לאחרונה צירפה משפחת לבנת לשורותיה את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואת מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר רענן דינור. משפחת לבנת היא מבעלות השליטה בחברת תעבורה ושותפתו של נוחי דנקנר לשליטה בקבוצת אי.די.בי, האחראית ליותר מ-5% מהתוצר של ישראל. אי.די.בי שולטת בחברות רבות, בהן סלקום, שופרסל, כלל ביטוח, נשר ונכסים ובניין.
גם דנקנר עצמו צירף אנשי ציבור לא מעטים לקבוצתו, בהם שי טלמון, לשעבר החשב הכללי באוצר (מנכ"ל כלל ביטוח); ואריה מינטקביץ, לשעבר יו"ר רשות ני"ע (יו"ר קבוצת אלרון). שניהם נהנים גם הם ממשכורות של מיליוני שקלים בשנה.
בשנים האחרונות עזבו פוליטיקאים רבים את תפקידם כמשרתי ציבור ועברו לעולם העסקי, שם הם נהנים מתגמול נדיב באופן משמעותי. השר לשעבר חיים רמון עבר לכהן כיו"ר דירקטוריון חברת המכשור הרפואי לייפווייב, והוא יושב גם בדירקטוריון של חברת ביטוח ישיר שבשליטת משפחת שניידמן. לצדו בדירקטוריון של ביטוח ישיר יושב גם השר לשעבר בייגה שוחט - היושב גם בדירקטוריון אצל טייקונים רבים. מלבד ביטוח ישיר, שוחט מכהן גם כדירקטור בכיל שבשליטת החברה לישראל ובבנק מזרחי טפחות, שבו משפחת עופר שותפה של מוזי ורטהיים.
ח"כים ושרים נוספים שעברו לעולם העסקי והשיגו פחות הצלחות כוללים את אברהם בורג וויצמן שירי. שירי הצטרף בשנות הגיאות לבורסה, עם רכישת שליטה ביחד עם שותפים בשלד בורסאי וניסיון לא מוצלח עד כה לעסוק בנדל"ן. בורג הסתבך עם שותפים שהורשעו בפלילים ועם פרשת ויטה פרי גליל.

תאריך:  26/03/2010   |   עודכן:  26/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הח"כ שנהפך למיליונר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מיליונר מי עבודה" בעינים" ל"ת
ישע  |  26/03/10 15:42
2
טעות בכותרת זה לא ח"כ שהפך
בן צבי  |  26/03/10 15:45
3
כשפני המים רדודים הרפש צף
יש מיש  |  26/03/10 19:18
4
הון, שילטון, וריקבון.
אליהו חיים  |  26/03/10 21:28
 
- אמת אמת אמת
אבי22  |  28/03/10 17:09
5
מקיטורים לפעולה
קורא ה NEWS1  |  27/03/10 07:25
 
- למסתתר הצועק
שבתאי עזריאל  |  27/03/10 11:23
 
- ירבו כמוך.
אליהו חיים  |  27/03/10 14:38
6
Eli is a good guy! ל"ת
SFO  |  27/03/10 17:58
7
שיחיו הקנאים ויאכלו את הכבד של
חסר קינאה  |  28/03/10 00:14
8
כל מוסרי הארץ לערבים  ל"ת
נפטרים מכל הערכים  |  28/03/10 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה חסון ואלי סבתי
עידן טל צפוי לקבל מנוחה ויחכה על הספסל. חמד: "אנחנו מלאי אמונה"
ענבל בר-און
עיריית פתח תקוה והעומד בראשה, איציק אוחיון, הגישו תביעת דיבה כנגד רשת מקומונים מקומית    הרשת ביקשה לדחות את התובענה על-הסף בטענה שלתאגיד אין נפש, ועל-כן אינו יכול לתבוע פיצוי לא ממוני בגין "עוגמת נפש", שכאמור, אינו יכולה להתקיים אצלו    בית המשפט קיבל זאת ודחה על-הסף את תביעת העירייה
בועז קורפל
לקראת מיר-קרווין (חי באגו טוטאל), הנה כתבה על הקטגורייה הלוהטת
מיכאל רוכוורגר
תחלק דיבידנד של 250 מיליון שקל    לקבוצת דלק אמצעים נזילים של למעלה מ-2 מיליארד שקל הפנויים להשקעות חדשות
יעקב בר-און
ברדיו גלי ישראל החדש מנסים להתגבר על הפרעות השידור מצד התחנות הפירטיות הערביות    "מבחינת תדרי שידור, מדינת ישראל לא שולטת לצערנו הרב ביהודה ובשומרון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il