X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לקראת המכרז למפעיל סלולרי נוסף, משרד התקשורת יחייב את החברות הסלולריות לאפשר שימוש באתרים הסלולריים שלהן למפעיל סלולרי חדש ומפעילים סלולריים אחרים
▪  ▪  ▪
אנטנה סלולרית [צילום: עומר שיקלר]

עוד בטרם יפורסם מכרז חדש למפעילה סלולרית נוספת בשוק, יוצא משרד התקשורת בשימוע (עד 30.4.10) בדבר רצונו להקל על כניסתה לשוק. המטרה היא לאפשר למפעיל החדש שימוש באתרי השידור של שלוש חברות הסלולר הוותיקות - אורנג', פלאפון וסלקום, באחד משני אופנים:
  • שיתוף סביל - שאינו כולל ציוד יעודי
  • שיתוף פעיל - הכולל ציוד יעודי
ציוד ייעודי כולל את ציוד הרדיו (תחנת הבסיס -
Base Transceiver System - BTS עבור GSM או Node B עבור UMTS), את החיבורים שבין ציוד הרדיו לאנטנות (כבלי זן, מצמדים ועוד), את ציוד התמסורת המקשר את ציוד הרדיו לבקר האתרים (BSC או RNC בהתאמה) וכדומה.
בכך מבקש המשרד להסיר את החסם המרכזי להצטרפות המפעיל החדש - הקמת תחנות שידור משל עצמו. כבר כיום קיימים קשיים תכנוניים, בעיקר באזורים עירוניים, בשימור רשתות התקשורת הקיימות ובפיתוחן. ההליך לקבלת היתר בנייה להקמת מתקן שידור נמשך בממוצע כ-17 חודשים. בשנים 2008-2006 אושרו פחות ממחצית הבקשות להקמת מתקני שידור באזורים מיושבים.
על כן, משרד התקשורת בוחן בימים אלה באמצעות שימוע האם וכיצד לחייב חברה סלולרית לאפשר שימוש באתרים סלולריים שלה לחברה סלולרית אחרת.
במכרז שיתפרסם תינתן אפשרות התמודדות רק למפעיל חדש שאינו קיים בשוק ולחברת מירס. כדי לקבל רישיון, על המפעיל החדש יהיה להקים רשת תקשורת סלולרית הכוללת כ-2,100 אתרי שידור, שיקבלו תדרים בתחום ה-2.1 גה"ץ.
מתוך הנחה כי לא יוכל לעמוד בכך בתוך פרק זמן קצר, בכוונת המשרד לאפשר לזוכה במכרז לעשות, לפרק זמן מוגבל ובניגוד לעמדתן של שאר המפעילות הסלולריות, שימוש בתשתיות התקשורת של סלקום, פלאפון ופרטנר בדרך של שיתוף אתרים ושירותי נדידה (roaming) פנים ארציים. זאת על מנת שהזוכה במכרז יוכל לספק ללקוחותיו שירות מלא כלל ארצי עוד במהלך התקופה הנדרשת להשלמת הפריסה של רשת הגישה.
ועדת מכרזים למכרז משולב למתן רישיון סלולרי למפעיל חדש והרחבת רישיון סלולרי קיים, שמינה שר התקשורת משה כחלון, מגבשת בימים אלה את תנאי המכרז. המשרד קיים בדיקה ראשונית בסוגייה עם משרדי האוצר, הפנים, המשרד להגנת הסביבה והרשות להגבלים עסקיים לאור ההיבטים השונים הכרוכים בשיתוף אתרים.
השר כחלון אמר כי "צעד נוסף זה יוזיל את העלויות למפעילים וישליך על המחירים לצרכן, ובנוסף - שיתוף האתרים יסייע חזותית בכך שימנע יצירת יער של אנטנות ותרנים במדינת ישראל".
המשרד מעודד גם את מי שאינם בעלי רישיון סלולרי בשיתוף אתרים.

תאריך:  28/03/2010   |   עודכן:  28/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה כחלון / Moshe Kahlon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באישור משרד התקשורת: הטפיל החדש של חברות הסלולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה-איכן נושא הבריאות????
בר דרור דוד  |  28/03/10 07:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע טען כי כלבו של הנתבע ברח מהחצר, תקף את כלבו וגרם לו לשיתוק    הנתבע השיב כי כלבו קשור כל הזמן ולא נשך את כלבו של התובע    נפסק שהנתבע ישלם בגין הוצאות רפואיות ועוגמת נפש
איריס פרחי
לטענתם, לאחר שהרכבת לא הגיעה לתחנת עכו והופנו לתחנה בחוף הכרמל - שם התברר כי הרכבת תאחר - נסעו במונית לנתב"ג    נפסק שיפוצו בגין טיפול לא הולם
איריס פרחי
בית משפט למשפחה דחה תביעה שהגישו קטינים לחייב את הורי אביהם בתשלום מזונות    נפסק כי התובעים לא הוכיחו שלסבים יש יכולת כלכלית לשלם מזונות וכי הם אמידים
עידן יוסף
בעצרת בהשתתפות רה"מ הפלשתיני קרא לנוכחים: "תקום מדינת פלשתין, ירושלים המזרחית תהיה בירתה, הקו הירוק של הגבול. על קלקיליה יתנופף דגל פלשתין ועל כפר-סבר יתנופף דגל ישראל...אתם תסעו לים, ואנחנו ניסע לשכם"
יונתן אוריך
במהלך הניסוי נבדקו כל מערכות ההגנה מפני טילים המוצבות בישראל, כדי לשפר את התיאום ביניהן    הכוחות דימו התגוננות מפני רקטות המשוגרות מרצועת עזה, לצד ירי טילים ארוכי-טווח ממדינות אויב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il