X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לא מיישם בינתיים את ההוראה. אחמדינג'אד [צילום: AP]
דוח שפרסם באחרונה ה-CIA קובע כי רק החלטה מלמעלה מונעת כעת מאירן לפתח נשק גרעיני, וכי היכולת הטכנית לעשות כן כבר קיימת בידיה בנוסף, האירנים שמו להם למטרה לקדם את תוכנית פיתוח הטילים הבליסטיים לטווח הבינוני
▪  ▪  ▪
גם בין חברים יש עקרונות: סין נגד אירן גרעינית
יין גאנג
אם אירן תנקוט גישה עיקשת ועיוורת, סוגיית הגרעין האירני בהכרח תסתיים בדרך טרגית
לרשימה המלאה

דוח שפרסם באחרונה ה-CIA מזהיר כי אירן ממשיכה בכוונותיה להשיג יכולות גרעיניות אשר בהמשך יאפשרו לה לבנות פצצה אטומית. כך דיווח אתמול (ג', 30.3.10) העיתון "וושינגטון פוסט".
בדוח של WINPAC, מחלקה בארגון הביון האחראית על מודיעין בתחום כלי הנשק ואי-הפצת נשק גרעיני, נתכב כי "אירן ממשיכה לפתח מגוון יכולות אשר ניתן ליישמן לייצור נשקים גרעיניים, אם תינתן החלטה לעשות כן".
באופן מפתיע, הדוח דווקא מבסס את טענתו באופן חלקי על הערכת מודיעין אמריקנית משנת 2007, אשר קבעה כי טהרן הפסיקה כמה שנים קודם לכן את המרכיבים הצבאיים בתוכניתה הגרעינית. סוכנויות המודיעין האמריקניות מעריכות בימים אלה מחדש את המסקנה מלפני שלוש שנים ועשויות לעדכן אותה בקרוב בהערכה מחודשת של המודיעין הלאומי.
ע"פ דיווח ה-CIA, תוכנית ההעשרה הגרעינית המשיכה לסבול מעיכובים מכניים. תהליך ההעשרה מסוגל כיום לייצר הן דלק גרעיני לשימושים אזרחיים והן כלי נשק צבאיים. אירן מפתחת גם טילים נוספים לטווחים קצרים ובינוניים, ובדוח נכתב כי "פיתוח עוד טילים בליסטיים לטווחים בינוניים נותרה מטרה בעדיפות גבוהה".
הסינים "יבחנו" אפשרות הצטרפותם למשטר העיצומים
בכיר אמריקני המצוי בפרטי השיחות מול אירן אמר כי היא ממשיכה בתוכניתה "על-אף לחץ בינלאומי כבד לא לעשות כן, ועל-אף כמה קשיים שהם עצמם גילו במהלך פיתוח התוכנית". הוא הוסיף כי ישנם "תמריצים חזקים מאוד עבור האירנים להפסיק את התוכנית לחלוטין, אבל הם מתעלמים מהם במכוון, או לחלופין מדובר במנהיגות שהיא 'חירשה לניואנסים'.
במקביל, דיפלומטים בכירים מקבוצת ה-G8 הגישה אתמול הצעות לעיצומים כלכליים נוספות נגד אירן, על-רקע תוכניתה הגרעינית. המסר של הקבוצה נועד גם לכיוונה של סין, הנמצאת מחוץ ל-G8, והתנגדה לאימוץ החלטת או"ם בדבר סבב סנקציות רביעי נגד הרפובליקה האיסלאמית. סין מחזיקה בזכות וטו על החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, כמו גם החברות הקבועות האחרות בגוף זה: צרפת, רוסיה, בריטניה וארה"ב. גורם אמריקני בכיר, שהתלווה למזכירת המדינה הילרי קלינטון במפגשי ה-G8, אמר כי בכירים סינים הודיעו כי "יעסקו מעכשיו בפרטי החלטת העיצומים".
רוסיה ציינה ביום שבת האחרון כי היא תתמוך בהחלטות מועצת הביטחון רק אם הם יכוונו באופן ספציפי נגד תוכנית הגרעין האירנית, ולא בעיצומים כלכליים רחבים.
"כששותפינו במערב אומרים כי הגיע הזמן לשוחח על עיצומים, אנו אומרים כי איננו פוסלים כי זמן זה יגיע, אך כעת המאמצים לשוב אל שולחן המשא-ומתן נמשכים, והסיכוי שהם יניבו פירות נותרו גם הם", אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בראיון לטלוויזיה הרוסית.

תאריך:  31/03/2010   |   עודכן:  31/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח ה-CIA: "היכולת הגרעינית של אירן כבר קיימת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דו"חות CIA לא שווים שום דבר
תר נגול  |  31/03/10 13:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
במחקר הראו החוקרים לראשונה בעולם, כי ניתן להפיק תאי גזע עובריים אנושיים ולהרבות אותם, ובעתיד להשתמש בהם לטיפול במחלות כגון: פרקינסון, סוכרת, ניוון רשתית ועוד
משה ליכטמן
"ככה זה בכל העולם. דירות יקרות לא קונים זוגות צעירים. במרכזי הערים מתגוררים אלה שכבר עשו את הכסף"    "העיתון מפחיד את השלטון, השלטון רוצה לרצות את העיתון. אז העיתון כותב וההון הולך"    "יש לי מה להגיד על שכר המנהלים אבל אני לא אגיד"
גלית יצחק-אוגנוב
על הספורטאים למרוח לפני כל אימון קרם למניעת שפשפות    יש ללבוש מכנסיים רפויים ובגדים תחתונים העשויים 100% כותנה
עידן יוסף
יוזם חוק הנכבה אומר כי מימון ההפגנה בה הונפו תמונות חסן נסראללה ועימאד מורנייה מקופת המדינה הוא אבסורד
חגית ברונסקי
ג. יפית פגשה את חגית ברונסקי לבילוי נשי בכיכר המדינה, שם הראשונה קונה והשנייה מקסימום חונה    בין כוסות היין להצצה על חלונות הראווה, היא מספרת על הציניות כלפיה בענף (שלא ממש מזיזה לה), על הרגלי השופינג שלה וגם על הדרך שבה היא תרחיב את המותג העצמי שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il