X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקר שבדק את נתוני 2008 מגלה כי מכירות ונכסי החברה לישראל בחו"ל הסתכמו בכ-18 מיליארד דולר אלקו עקפה את טבע והתברגה במקום השני מספר המועסקים בחו"ל ע"י החברות הישראליות גדל ב-36%
▪  ▪  ▪
עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל

"החברה לישראל" מתמקמת במקום הראשון במדד החברות הישראליות המובילות בחו"ל, עם מכירות ונכסים בחו"ל בהיקף של 18 מיליארד דולר. כך עולה (יום ד', 31.3.10) ממחקר, שנערך זו השנה השלישית, ע"י התאחדות התעשיינים, פרופ' זאב הירש מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, ד"ר ניראון חשאי מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית ומרכז וייל של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק לחקר הגלובליזציה. הסקר בא לבחון את מאפייני הפעילות הבינלאומית של החברות הרב-לאומיות הישראליות המובילות.
למרות המשבר, הסקר מגלה כי שנת 2008 הייתה טובה לחברות הישראליות בחו"ל: 25 הישראליות הגלובליות מחזיקות בנכסים בשווי של 18 מיליארד דולר, כאשר היקף המכירות בחו"ל בשנת 2008 עמד על כ-40 מיליארד דולר.
לראשונה, מגלה הסקר, עוברת חברת אלקו אחזקות את חברת טבע, עם היקף של 3.9 מיליארד דולר במכירות ונכסים בחו"ל.
החברה לישראל ותאגיד אלקו אחזקות הן שתי החברות הגלובליות הגדולות בישראל והן אוחזות ב-40% מסך הנכסים הבינלאומיים של 25 החברות הגלובליות המובילות. היקף נכסיהן בחו"ל עמד על למעלה מ-7 מיליארד דולר בשנת 2008.
במקום השלישי, כאמור נמצאת חברת טבע, עם נכסים זרים בהיקף של 2.7 מיליארד דולר. במקום הרביעי ממוקמת חברת אמדוקס, עם נכסים זרים בהיקף 2.3 מיליארד דולר, במקום החמישי נמצאת חברת אורמת, עם היקף נכסים זרים שהסתכמו בשנת 2008 בלמעלה מ-1.5 מיליארד דולר.
עוד עולה מהמחקר כי לרשימת 25 החברות הגלובליות הישראליות נוספו השנה חברת חדשות כגון אלרון, הנמצאת במקום ה-14, "פלרם" - במקום ה-15, "כרמל אולפינים" - במקום ה-17, "ריטליקס" - במקום ה- 18, "אליאנס" - במקום ה-19 וחברת חוד אסף, הסוגרת את הרשימה, במקום ה-25.
שנת המשבר - פגיעה קלה בלבד לפעילות הבינ"ל של החברות המובילות
המחקר מעלה כי למשבר הפיננסי העולמי הייתה השפעה מועטה בשנת 2008 על פעילויות החוץ של 25 החברות הישראליות הגלובליות המובילות. חלקם של הנכסים הזרים והמכירות מסך הנכסים והמכירות ירד בשיעור קל, אך חלקם של המועסקים בחו"ל דווקא עלה. ביצועים אלה עולים בקנה אחד עם ביצועי הכלכלה הישראלית כולה בשנת 2008, אשר ראתה ירידה באבטלה של קרוב ל-15%.
יצוין כי לחברות הישראליות בחו"ל בשנת 2008 572 חברות בנות ברחבי העולם. החברות הישראליות המשיכו להעדיף את אירופה כיעד להשקעות שלהם, כאשר כ-51% נמצאות באירופה, כ-22% מהחברות הבנות נמצאות בצפון אמריקה, כ-16% מהחברות הבנות הישראליות היו באסיה ואוקיאניה, וכ-10% מהחברות הבנות בדרום אמריקה (נתון זה הוכפל בשנת 2008). 1% בלבד מהחברות הבנות ממוקמות באפריקה.
בנוסף, עולה מהמחקר כי החלוקה של החברות הישראליות הגלובליות, עפ"י ענפים תעשייתיים, משקפת את הענפים התחרותיים ביותר בישראל וכוללת בעיקר תעשיות עתירות ידע - תעשיות הדורשות השקעה גדולה יחסית במחקר ופיתוח. לדוגמא, תחומי תעשיה כגון טכנולוגיית לייזר, תחנות כוח, תרופות וטכנולוגיית מידע מייצגות כ-50% מ-25 החברות המובילות בנכסים זרים. שבע מתוך 25 החברות הינן מתחום טכנולוגיית המידע.

תאריך:  31/03/2010   |   עודכן:  31/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החברה לישראל - הראשונה במדד הישראליות בחו"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במבצע מורכב מעבר לגבול הצליחו אנשי שירות המודיעין האירני לשחרר דיפלומט שנחטף לפני כשנה וחצי
עופר וולפסון
רשות ני"ע דורשת מהחברה לצרף לדוחותיה את הערכת השווי של קבוצת תנובה, ולמדוד את השקעתה בחברה כנכס זמין למכירה לפי שווי הוגן    הרווח הנקי המוערך של תנובה ב-2009: כ-435 מיליון שקל
צבי נצי"ב, עידן יוסף
סגן מזכ"ל חיזבאללה מאשים כי סוכנים סורים ופלשתינים העבירו מידע למוסד שסייע בחיסול רב-המחבלים    סימן לקרע בין דמשק לטהרן?
גלית יצחק-אוגנוב
עיריית ירושלים הודיעה כי במהלך חול המועד פסח היא תפעיל שירותי הסעות חינם לכותל המערבי ולעיר העתיקה    מספר רחובות בירושלים ייסגרו לתנועת כלי רכב
אלעזר לוין
בעלי זכויות אחרים בפרויקט במרכז תל אביב, שבנייתו נפסקה: הקבלן גיל טודרס, השמאית עדינה גרינברג, מנכ"ל מעלות דורית סלינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il