X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האם הגישה ערעור לבית משפט מחוזי וטענה שאין למסור את התינוק, בן השנתיים, לאימוץ "סגור", שכן היא מסוגלת לטפל בו נפסק שקשר עם התינוק יזיק לו והערעור נדחה
▪  ▪  ▪
לא יכולה לטפל בבנה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שופטי בית משפט המחוזי מרכז, אילן שילה, אב בית הדין, אהרון מקובר וורדה פלאוט, דנו בערעור שהגישה רווקה, בת 31, חסויה לה מונה אפוטרופוס, על פסק דינה של שופטת בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון, ד"ר ורדה בן שחר, שפסקה שבנה של המערערת בן השנתיים יוכרז כקטין בר אימוץ והאימוץ יהיה סגור, קרי, ינותק לחלוטין הקשר בין המערערת לקטין.
בכתב הערעור טענה המערערת, שאובחנה ברמת פיגור קל, שברצונה לגדל את בנה הקטין שמאז לידתו נמצא בבית תינוקות של השירות למען הילד והוכרז כ"קטין נזקק".
לדבריה, בית המשפט לענייני משפחה לא ייחס חשיבות לכך שהקפידה לבקר את בנה באופן קבוע, פעמיים בשבוע, מאז לידתו וכי היא מסוגלת לקביעות ולעקביות בטיפול בבנה.
"קביעתו של בית משפט קמא שאני נעדרת מסוגלות הורית אינה מבוססת ואינה יכולה לעמוד". המערערת הוסיפה, שבית משפט לענייני משפחה לא בחן את טענתה שלא הוכנה תוכנית מקצועית שתבחן את כישורי ההורות שלה וכי לא קיבלה מעולם הדרכה מקצועית במהלך ביקוריה אצל הקטין. "בית משפט קמא נמנע מלבדוק כראוי את שאלת צמצום תוצאות האימוץ, דהיינו, אימוץ פתוח להבדיל מאימוץ סגור".
נציגת היועץ המשפטי לממשלה - משרד העבודה והרווחה, טענה שבית משפט לענייני משפחה, בחן חוות דעת שונות בעניינה של המערערת, בין היתר, של פקידת הסעד שקבעה שלא קיימת אינטראקציה בין המערערת לתינוק וכי היא פסיבית בהתנהגותה כלפיו. בית משפט לענייני משפחה התרשם שהמערערת אוהבת את בנה, אולם אין לה מסוגלות הורית. היא לא יכולה לדאוג לעצמה ואינה מסוגלת להפריד בין צרכיה לצרכים של הקטין ולטפל בו במצבים משתנים.
בפסק הדין קבע בית משפט המחוזי מרכז, שיש לדחות את ערעורה שם האם. "מחוות הדעת ומהתסקירים והמסמכים עולה, שלמרבה הצער, אין ספק שהמערערת מחוסרת כל מסוגלות הורית לגדל את הקטין, לדאוג לו, לחנך אותו ולמעשה לתפקד כאם מיטיבה ומגוננת, וכפי שנראה, היא חסרת סיכוי לשיפור מסוגלותה ההורית בעתיד".
שופטי בית משפט המחוזי מרכז, הדגישו שהאם סובלת מקשיים רבים ומתפקדת ברמה של פיגור גבולי. "לא רק שאין היא מסוגלת לשמור על שלומו של ילד, אלא שלמעשה אין היא מסוגלת לשמור אף על עצמה מפני פגיעה או אפילו לטפל בבריאותה שלה. הבנתה החברתית נאיבית ומשקפת חוסר בגרות. היא מתקשה להבין ולהגיב באורח מתאים לדרישות המציאות, וכיוצא בזה ליקויים שאינם מאפשרים לה להיות אחראית על חייו של קטין".
השופטים הוסיפו שלא רק שאין מקום לצמצם את האימוץ, אלא שמתעורר חשש שקשר בין האם לקטין, אפילו בתדירות נמוכה, עלול לפגוע בתהליך האימוץ.

מספר הליך: עמ"ש (ערעור משפחה) 9855-02-10 בית המשפט המחוזי מרכז
תאריך:  04/04/2010   |   עודכן:  04/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ורדה בן שחר  ורדה פלאוט
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לטענתם, הצלם סיפק להם אלבומים זולים ובאיכות ירודה    הצלם השיב שהיה מוכן לשנות את האלבומים, אבל התובעים לא אפשרו לו    בית המשפט חייב אותו בפיצוי
איריס פרחי
לקוח של 013 נטוויז'ן הגיש נגדה תביעה לבית משפט לתביעות קטנות והתברר שבמקביל הוגשה תביעה ייצוגית באותו נושא    בית משפט קבע בהחלטתו שהליכי התביעה הקטנה יעוכבו זמנית
יואב יצחק
דרוש לחקירה בפרשת שרון ובפרשת ליברמן    הפרקליטות והמשטרה נמנעות מלהבטיח לו כי עם הגעתו לקבורת אביו בישראל לא ייעצר לחקירה
עידן יוסף
מחלקה ראשונה
ההערכה: מאות אלפי מחשבים יימכרו בימים הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il