X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, בית המשפט המחוזי שקיבל חלקית את ערעורו שגה כשלא ביטל עונש מאסר בפועל שהוטל עליו העליון קבע בהחלטתו שיש לדחות את הבקשה
▪  ▪  ▪
התנגש חזיתית ברכב [צילום: יוני ראוף-מד"א]

אמג'ד אלטללקה הועמד לדין בבית משפט השלום לתעבורה בבאר-שבע, בגין עבירה של הפקרה שלאחר פגיעה ועבירה של נהיגה בחוסר זהירות וגרימת נזק לאדם ולרכוש.
בכתב האישום נטען, שאלטללקה נהג בחוסר זהירות, כשלא שמר מרחק מרכב שנסע לפניו, וכשזה האט, פגע בו בחלקו האחורי. מעוצמת הפגיעה, סטה הרכב לנתיב הנסיעה הנגדי והתנגש חזיתית ברכב. כתוצאה מההתנגשות, נהג אחד מכלי הרכבים נחבל באופן קשה, הנהג השני ונוסעת נחבלו חבלות של ממש. מייד אחר-כך עצר אלטללקה את רכבו בשולי הכביש וברח רגלית מזירת התאונה והסגיר עצמו כעבור מספר שעות.
הוא הורשע על-פי הודאתו בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן, וביום 4.8.2009 גזר עליו בית המשפט לתעבורה את העונשים הבאים: 12 חודשי מאסר בפועל; תשעה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים; קנס בסך 3,000 שקלים או 30 ימי מאסר תמורתו; ופסילה מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 40 חודשים.
אלטללקה הגיש ערעור על גזר דינו של בית המשפט לתעבורה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע שקיבל באופן חלקי את הערעור והפחית את עונש המאסר שהוטל עליו לתשעה חודשי מאסר בפועל והוסיף שלושה חודשי מאסר על תנאי לעונש המאסר על תנאי שהטיל בית משפט שלום. יתר רכיבי גזר הדין נותרו ללא שינוי.
בבקשת רשות הערעור שהגיש אלטללקה לבית משפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, טען שבית המשפט המחוזי שגה כשלא ביטל את עונש המאסר בפועל שהוטל עליו, לא התחשב בעובדות כתב האישום המתוקן, בנסיבותיו האישיות ובתסקיר שירות המבחן שהוגש אודותיו שהמליץ על ריצוי מאסר בדרך של עבודות שירות.
"שגה בית המשפט כשגזר את עונשי תוך התחשבות בנזק שנגרם לנפגעים בתאונה למרות שלא הובא תסקיר בעניינם". המדינה השיבה שדין בקשת רשות הערעור להידחות, מאחר שאינה מעוררת שאלה משפטית עקרונית ובעיקרה היא מכוונת כנגד חומרת העונש. "בית המשפט לא החמיר עם המבקש בפרט לאור ההפחתה בעונש בה נקט בית המשפט המחוזי... נכון נהג בית המשפט כשהביא בחשבון את מצב הנפגעים, מאחר שתוצאות התאונה עולות מעובדות כתב האישום בהן הודה המבקש".
שופט בית המשפט העליון סלים גובראן, דחה את בקשת רשות הערעור. "הלכה היא, כי אין מעניקים רשות לערעור שני, אלא אם כן עולה מבין טענות הצדדים טענה בעלת חשיבות כללית, בין משפטית ובין ציבורית, החורגת מעניינם הפרטי. בענייננו, בקשת רשות הערעור איננה מעוררת כל שאלה משפטית עקרונית שכזו והמבקש לא הצביע על עילה המצדיקה דיון 'בגלגול שלישי'. יתרה מכן, הלכה היא, כי טענות בנוגע לחומרת העונש כשלעצמה, אינן מקימות עילה למתן רשות ערעור בפני בית משפט זה, אלא בנסיבות של סטייה ניכרת ממדיניות הענישה. בנסיבות המקרה, לא מצאתי כל סטייה שכזו מנורמת הענישה המקובלת בעבירות אותן ביצע המבקש".
השופט ג'ובראן הוסיף, שמפסק דינו של בית המשפט המחוזי עולה שהובאו בחשבון נסיבותיו האישיות של המבקש ועונשו הופחת, ולפיכך אין מקום להתערב.

מספר הליך: רע"פ 656/10 בית משפט העליון
תאריך:  07/04/2010   |   עודכן:  07/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברח מזירת תאונה ופנה לעליון בבקשת ערעור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
על פי הערכות פתיחת ענף הרכב ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל-1.2 מיליארד שקל לשנה
עידן יוסף
בסרטון שצולם ב-2007 נראו טייסים מחסלים 15 עירקים לא-חמושים ופוגעים גם בילדים תוך כדי קללות לקורבנותיהם
עידן יוסף
יהדות התורה תכנס דיון סיעתי בעקבות ההחלטה    ההערכה: לא תפנה לדרך של משבר קואליציוני
עמירם ברקת
המדובר בקבוצה של בכירים בדרג של סגני מנהלי אגפים ומעלה    על-פי הצעתו של המנכ"ל, שהוגשה בתיאום עם האוצר, יוכלו הבכירים שגילם עד 62 לקבל פיצויי פיטורים בשיעור של 100 אחוז בנוסף לפנסיה המוקדמת
עופר וולפסון
את ההצעה להטלת המס על הבנקים באיחוד מובילה שבדיה, בה כבר קיים מס שכזה    בנציבות האירופית מציינים כי המס צפוי להגביל את התיאבון לסיכון במגזר הבנקאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il