X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שתי החברות יחוייבו לשלם פיצויים בסך של כ-2.5 מיליון שקלים לעיזבונה של תמר ברז ז"ל, שנרצחה באכזריות בקומת הגג של מתחם ביתילי בשנת 1997 השופטת קבעה בפסק-דינה כי "החברות התנהלו בעצימת עיניים מוחלטת, בבחינת זלזול של ממש באשר למתרחש על הגג"
▪  ▪  ▪
תמר ברז ז"ל [צילום: חדשות 2]

בפסק-דין תקדימי של השופטת דליה גנות מבית המשפט המחוזי בתל אביב נקבע (יום ד', 7.4.10) כי החברות ביתילי ו-קלאסיגן יפצו את משפחתה של תמר ברז ז"ל, שנרצחה ונאנסה באכזריות ע"י עובד קלאסיגן במתחם ביתילי בשנת 1997, בסכום של כ-2.51 מיליון שקלים, מתוכם כ-1.2 מיליון שקלים פיצויים בגין כאב וסבל וקיצור תוחלת חיים.
התביעה הוגשה בשמה של אימה של ברז, ע"י "מרכז תמורה", באמצעות עורכי הדין ד"ר יפעת ביטון, אייל שטרנברג, תמי קצביאן ו-ורדית אבידן.
המקרה הקשה אירע כאמור בשנת 1997, אז נכנסה תמר ברז ז"ל לחנות ביתילי כלקוחת החנות, ועלתה לקומת הגג בגפה, שהייתה נטושה וללא כל פיקוח של עובדי החנות. עובד החנות, יגאל אקסלורד, ניצל את שעת הכושר וניסה לאנוס אותה, ולאחר מאבק בין השניים רצח אותה באכזריות והתעלל בגופתה. אקסלורד השאיר את גופתה של ברז נטושה על הגג בתוך שטיח מגולגל וחזר לעבודתו. רק לאחר עשרה ימים, בשל ריח ריקבון בחנות, נמצאה הגופה ע"י עובדי החנות. אקסלורד הורשע ברצח ונידון למאסר לעולם.
בשנת 2004 הוגשה תביעה אזרחית לבית המשפט המחוזי בתל אביב בשם עזבון המנוחה נגד הרוצח, וכן נגד חברת ביתילי וחברת קלאסיגן. לתביעה זו הצטרפו אמה ואחותה של תמר ברז. שתי החברות נתבעו בגין רשלנות בניהול קומת הגג בביתילי והעובדה כי קומת הגג הייתה נטושה והיוותה פלטפורמה נוחה לרצח. כמו-כן, טענה התביעה כי החברות, כבעלות עסק האחריות בהגנה על לקוחותיהם במתחמם, כשלו כשל חמור בהגנה זו.
בפס"ד תקדימי קבע בית המשפט המחוזי כי ניתן להגדיר את התנהלות ביתילי וקלאסיגן כ"עצימת עיניים מוחלטת, בבחינת זלזול של ממש באשר למתרחש על הגג...".
הלכה למעשה, בית המשפט קיבל את טענות התביעה, וקבע באופן חד-משמעי כי חברות עסקיות אחראיות להגנתם של לקוחות במתחמיה: "חובתו של מחזיק מקרקעין המפעיל במקרקעין עסק מסחרי, ומזמין לקוחות למקום עיסקו, הינה חובת זהירות מוגברת. חובה מוגברת זו נובעת מהעובדה שרק בידי מחזיק המקרקעין קיימים אמצעי הפיקוח המוחלטים על הנעשה בשטחו, לרבות על התנהלות עובדיו, וכפועל יוצא - הוא היחיד המסוגל למנוע אסונות באמצעות הפעלה יעילה ואפקטיבית של אותם אמצעי פיקוח"
השופטת קבעה עוד כי "המדיניות השיפוטית הנאותה מחייבת הטלת חבות בנזיקין על בעל עסק שבחר להתעלם ולא לפקח על חלק מסוים בעסקו ובכך לא מנע תקיפה קשה אשר הביאה למותו של אדם. ידעו בעלי עסקים, כי מחויבים הם לשמור על ביטחונם ובטיחותם של לקוחותיהם, גם מפני עובדיהם הם, וידעו הלקוחות, כי מאן דהוא מפקח על שלומם וביטחונם בעת ביקורם בבית העסק".
מרשת ביתילי נמסר בתגובה: "פסק הדין איננו מובן, ואנו שוקלים בימים הקרובים האם לערער".

תאריך:  07/04/2010   |   עודכן:  08/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דליה גנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פס"ד: ביתילי וקלסיגן התרשלו בפרשת רצח תמר ברז
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מכיר את השופטת - היא לא ישרה
אבודרהם יוני  |  7/04/10 20:14
 
- ראוי לך שתשמור בכבוד השופטת
1  |  7/04/10 21:53
 
- לשופטת שם רע וחוסר יושר אישי
דרינקר  |  7/04/10 23:23
2
פסק דין מטורף לחלוטין
כנניהו המיסר  |  8/04/10 02:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
תנועת אומ"ץ פנתה לראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה ודרשה לחקור פרשיות שחיתות נוספות שבהן מעורבים ראש הממשלה לשעבר אולמרט ומקורבו לשעבר, עו"ד אורי מסר
אלעזר לוין
ייצג משקיע מארה"ב, שקנה מצ'רני מתחם לבניית 220 דירות ב-30 מיליון דולר    גם המתווך מאיר רבין מעורב בפרשיה השנייה
עופר וולפסון
קצפו של רייפמן עלה בעקבות סירובה המתמשך של אלשיך לפסול את עו"ד איתן ארז מלשמש מנהלו המיוחד של רייפמן    ביניש: "לא מצאתי בהחלטותיו או בהתבטאויותיו של בית המשפט משום משוא פנים"
איציק וולף
בית המשפט העליון קבע כי אין עילה להתערבות בהליך שנמצא בטיפול בית המשפט המחוזי    המליץ לבקש הקדמת הדיון שאמור להתקיים ב-12 באפריל
עופר וולפסון
קצב לשעבר ברשת שפוטר ניסה לסחוט את החברה בטענה כי פרסומים מפגעים תבאורתיים אותף חשף יגרמו לה נזק של כ-30 מיליון שקלים    דרש דמי שתיקה של חצי מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il